Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
dmmdzm
- Forum-lid
dmmdzm
29 nov 2010 13:28
superrose schreef:Hier is mijn nieuwe fiets. Het heeft even mogen duren. Had het frame overgenomen en toen bleef ik maar maanden hebben waar ik blut was, dus de rest van de fiets is langzaam bij elkaar gesprokkeld. Eigenlijk maakt dat dat die fiets voor mij nog veel leuker is.
Heb er dit weekend wat op gerommeld en ben gisteren flink gevallen en loop korm van de pijn, maar ik ben wel blij met deze fiets. Bij mij op de club is er op donderdagavond training en kan ik wat techniek leren..... dat heb ik wel nodig
En dan komend weekend de fietsen in de auto en ergens anders heen, geen idee waar. Weet iemand iets leuks in de richting van Apeldoorn, Deventer?
[img=
http://4.bp.blogspot.com/_cMkzy-RbR90/T ... C13426.JPG]
4 en 5 december is er een vtt in stroe...op weg naar Apeldoorn/ Deventer (langs de A1).
Jammer van de bidonhouder, maar voor het toeren ideaal...
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset
-
gaisdergerman
- Forum-lid
gaisdergerman
29 nov 2010 13:51
dmmdzm schreef:
4 en 5 december is er een vtt in stroe...op weg naar Apeldoorn/ Deventer (langs de A1).
Jammer van de bidonhouder, maar voor het toeren ideaal...
@Rose: In Apeldoorn is ook een vaste route, niet echt spectaculair maar voor een toch wel lekker om te rijden met een crosser.
De vaste route van Rheden schijnt ook heel mooi te zijn. Weekend is al voorbij maar wellicht heb je er nog wat aan voor het volgende weekend.
-
dmmdzm
- Forum-lid
dmmdzm
29 nov 2010 14:01
gaisdergerman schreef:
De vaste route van Rheden schijnt ook heel mooi te zijn. Weekend is al voorbij maar wellicht heb je er nog wat aan voor het volgende weekend.
De route vanuit Rheden zal ik niet doen.
Die is leuk met een mtb, maar bij Rheden/ Dieren/ De Steeg is de route teveel uitgesleten en niet echt leuk meer met een cx.
Dit weekend was de 11 bergen tocht in Apeldoorn. Erg mooi, maar heb je niks meer aan
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
-
timsen
- Forum-lid
timsen
29 nov 2010 14:02
Ik kan jullie binnenkort meer vertellen hoe de route in Rheden is met de cyclo..
Ik woon namelijk in rheden en heb voorheen altijd de route gereden met een volgeveerde cube.
Ik moet nu alleen nog wielen, ketting en kabels monteren en dan is ie klaar.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
gaisdergerman
29 nov 2010 14:42
dmmdzm schreef:
De route vanuit Rheden zal ik niet doen.
Die is leuk met een mtb, maar bij Rheden/ Dieren/ De Steeg is de route teveel uitgesleten en niet echt leuk meer met een cx.
Dit weekend was de 11 bergen tocht in Apeldoorn. Erg mooi, maar heb je niks meer aan
Mijn ervaring is dat je in nl met een cx overal prima uit de voeten kan (behalve limburg). Dat een aantal routes met de mtb wat relaxter te rijden is ben ik met je eens.
-
girlinred
- Forum-lid
girlinred
29 nov 2010 14:47
superrose schreef:Ja diet zat er al op, de herkomst ..... vraag aan Girl in red, die heeft m er immers ooit opgezet
Jupz, met wedstrijden ging ie eraf, maar met toertochten ideaal! En ook met de trainingen op woensdag die ik in twente deed, zat 4-5u op de fiets en in mijn zakken had ik dan al een bodywarmertje, pompje, bandje, reepje, telefoon etc, dus ruimte voor een flesje was er niet. En dan was ik maar o wat blij met die houder
~live fast, die young ~
-
dmmdzm
- Forum-lid
dmmdzm
29 nov 2010 15:02
gaisdergerman schreef:
Mijn ervaring is dat je in nl met een cx overal prima uit de voeten kan (behalve limburg). Dat een aantal routes met de mtb wat relaxter te rijden is ben ik met je eens.
Ik woon er om de hoek en sla tegenwoordig het deel Rheden over...Puur omdat het niet leuk is met een cx om over wortels, drop-off's, stenen/ keien te rijden...
Een paar jaar geleden kon je er goed uit de voeten met een cx. Tegenwoordig is het teveel uitgesleten en is het teveel hobbel-de-bobbel...
Als je de route wil rijden, pak dan het Noordelijk deel van de route. Met een paar verbindingslussen kom je ook wel aan de kilometers.
-
superrose
- Forum-lid
-
Contact
superrose
29 nov 2010 18:33
girlinred schreef:superrose schreef:Ja diet zat er al op, de herkomst ..... vraag aan Girl in red, die heeft m er immers ooit opgezet
Jupz, met wedstrijden ging ie eraf, maar met toertochten ideaal! En ook met de trainingen op woensdag die ik in twente deed, zat 4-5u op de fiets en in mijn zakken had ik dan al een bodywarmertje, pompje, bandje, reepje, telefoon etc, dus ruimte voor een flesje was er niet. En dan was ik maar o wat blij met die houder
Ja zoiets dacht ik ookal. Heb overigens vandaag 2 en een half uur op die fiets gereden met sommige best moeilijke stukken. Echt leuk!
-
evertdehandsch
- Forum-lid
evertdehandsch
30 nov 2010 10:40
@Timsen
Wat een gigantisch frame!
Welke maat is dat? Rond de 60? Ridley heeft redelijk grote balhoofdbuizen.
Nulla tenaci invia est via!
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
30 nov 2010 22:52
superrose schreef:Hier is mijn nieuwe fiets. Het heeft even mogen duren. Had het frame overgenomen en toen bleef ik maar maanden hebben waar ik blut was, dus de rest van de fiets is langzaam bij elkaar gesprokkeld. Eigenlijk maakt dat dat die fiets voor mij nog veel leuker is.
Heb er dit weekend wat op gerommeld en ben gisteren flink gevallen en loop korm van de pijn, maar ik ben wel blij met deze fiets. Bij mij op de club is er op donderdagavond training en kan ik wat techniek leren..... dat heb ik wel nodig
En dan komend weekend de fietsen in de auto en ergens anders heen, geen idee waar. Weet iemand iets leuks in de richting van Apeldoorn, Deventer?
Mooi! Ziet er niet goedkoop uit hoor
Welke wielen zijn dat?
Er zijn elke week veldtoertochten, hartstikke leuk, voor mij is er ook een wereld opengegaan
Ik kijk voor de kalender altijd op veldtoertochten.nl. Wel altijd even op de website van de organiserende vereniging kijken of-ie ook echt doorgaat, voor sommige tochten in de kalender is uiteindelijk geen vergunning verleend.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
30 nov 2010 22:57
@Rose: mooi fietsje geworden!
Enne, laat de puristen lekker zeveren over die bidonhouder. Is vooral erg handig!
Rheden zou ik idd even wegblijven met de CX. Voor de CX gevorderden goed te doen, maar onder de huidige omstandigheden wel erg pittig.
Less is bore
-
timsen
- Forum-lid
timsen
01 dec 2010 09:36
Evert Dehandsch schreef:@Timsen
Wat een gigantisch frame!
Welke maat is dat? Rond de 60? Ridley heeft redelijk grote balhoofdbuizen.
Ja een maatje 60
Vond hem op de foto ook al heeel LOMP ogen. maargoed.
Hij is een maatje kleiner dan mijn pinarello
dus het zou in theorie goed moeten zijn.
Bevalt het in de praktijk niet ?Dan maar een ander frame zoeken he