FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
Dit kettingblad en deze voldoen toch als binnenblad voor een Shimano 105 - compact, dan zie ik toch niets over het hoofd?
correctReflector schreef:Dit kettingblad en deze voldoen toch als binnenblad voor een Shimano 105 - compact, dan zie ik toch niets over het hoofd?
Ander vraagje: mijn fiets heeft een nieuwe kabelset nodig. Nu rijd ik nog met campa 10 spd (hoe ouderwets! ). Op de bekende websites zijn geen campa kabels voor 10 spd te vinden, alleen nog maar 11 spd. Gaat dat ook werken? Zijn er goede alternatieven? Of is er toch nog ergens een 10 spd kabelset te vinden?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
De 11 speed kabels set is met 10 speed Campagnolo te gebruiken. Enige verschil tussen 10sp en 11sp kabels is dat bij 11sp de versnellings buitkabel qua buitendiameter kleiner is. Daarom past de 10sp kabel niet goed in een 11sp shifter.53x11 schreef:correctReflector schreef:Dit kettingblad en deze voldoen toch als binnenblad voor een Shimano 105 - compact, dan zie ik toch niets over het hoofd?
Ander vraagje: mijn fiets heeft een nieuwe kabelset nodig. Nu rijd ik nog met campa 10 spd (hoe ouderwets! ). Op de bekende websites zijn geen campa kabels voor 10 spd te vinden, alleen nog maar 11 spd. Gaat dat ook werken? Zijn er goede alternatieven? Of is er toch nog ergens een 10 spd kabelset te vinden?
Voor de liefhebbers:werkelijke gewichten van groepsets.
http://www.mantel-bikeparts.nl/blog/gew ... groepsets/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mantel-bikeparts.nl/blog/gew ... groepsets/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Alleen dan weer niet correct om Campa Super Record buiten beschouwing te laten.
Verder bestaat een groep uit meer dan wat hier gespecificeerd is. Bracket cups?, kabels?, etc?
En verder lijken mij voor de meer gewone koper de gewichten van Chorus en Ultegra ook erg interessant.
Verder bestaat een groep uit meer dan wat hier gespecificeerd is. Bracket cups?, kabels?, etc?
En verder lijken mij voor de meer gewone koper de gewichten van Chorus en Ultegra ook erg interessant.
-
- Forum-lid HC
Nu definitief SRAM 11 speed http://velonews.competitor.com/2013/04/ ... kes_280379" onclick="window.open(this.href);return false;
What makes the boat go faster?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zat er natuurlijk aan te komen. De SRAM gebruikers die willen overstappen zullen nu dus ook kritisch naar hun wielsets moeten kijken. Hoop dat ze bij de 11sp cassettes nu zo slim zijn om WEL een 18 op te nemen in het assortiment. Momenteel het grootste hiaat in hun assortiment.
Less is bore
Het zal wel uitwisselbaar worden met Shimano, waarschijnlijk kun je gewoon 11v Shimano-cassettes gebruiken.
-
- Forum-lid HC
In de cassette die ze daar noemen zit ook geen 18, daar durf ik op te wedden!daniel1975 schreef:Zat er natuurlijk aan te komen. De SRAM gebruikers die willen overstappen zullen nu dus ook kritisch naar hun wielsets moeten kijken. Hoop dat ze bij de 11sp cassettes nu zo slim zijn om WEL een 18 op te nemen in het assortiment. Momenteel het grootste hiaat in hun assortiment.
Ze vinden bij sram vooral de 11 belangrijk en als er een 12 als eerste zit ook meteen een 28
Misschien moeten we ze eens uitnodigen in NL
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je hebt gelijk, de 11-23 is vervallen, begint bij 11-25.
Less is bore