Pagina 34 van 491

Geplaatst: 11 dec 2008 00:21
door pipootje
perik schreef:pipootje, kun je eens wat meer vertellen over hoe zoiets in zijn werk gaat?


Je mailt wat je wilt, je krijgt een soort autocad tekening terug, zodra je akkoord bent en betaald hebt gaan ze aan het werk, jij gaat dan achter de deur zitten totdat de postbode langs komt.

Geplaatst: 11 dec 2008 00:27
door pipootje
[quote="litespeed"][quote="Corniel"][quote="paulusR3"]
7) En last but not least: De lassen van een Litespeed zijn veel mooier...;)

De lassen van een Litespeed zijn helemaal niet mooier maar heel misschien net zo goed als van de Chinees.

Wordt wakker, kijk naar de autoindustrie, allemaal oude meuk in de USA, innovatie komt ergens anders vandaan tegenwoordig.
Zo'n beetje alle maakindustrie van de wereld zit vandaag de dag in China, ze brengen een bemande ruimtevlucht rond onze planeet. Denk je dan dat ze niet drie titaniumbuizen aan elkaar kunnen lassen ?

Geplaatst: 11 dec 2008 01:09
door morel
Hoi,

De prijs van de Xian welke het blad Fiets bestelde koste € 600,- volgens Fiets.
De BTW en de invoerrechten moeten daar nog bij geteld worden want geloof maar niet dat iedereen zoveel geluk heeft, dat de douane op het moment van de passage van de doos zat te kaarten en/of naar een leuke film zat te kijken en hem zonder boe of bah door liet gaan.
Tel je die kosten daar bij op dan komt b.v. een VanNicholas TI in beeld en ik moet zeggen dat ondanks dat deze frames ook uit China komen toch wel wat meer vertrouwen geven.
De mensen van VN geven immers een levenslange garantie voor de 1é eigenaar .
Wat de garantie van Xian is ........ vermoedelijk van de lasser tot aan de magazijndeur of zoiets.
Dus we moeten deze framepjes nog even niet de hemel in prijzen dacht ik zo.
En trouwens er sluiten nogal wat fabrieken in China dus zal er morgen nog een Xian zijn...............:rolleye:
Hou me ten goede ik heb niets tegen de TI van Xian hoor maar een vergelijk met de gerenommeerde TI merken zal volgens mij nog even moeten wachten.

Grtz,
Morel.

Geplaatst: 11 dec 2008 07:40
door litespeed
pipootje schreef:
litespeed schreef: 7) En last but not least: De lassen van een Litespeed zijn veel mooier...;)
De lassen van een Litespeed zijn helemaal niet mooier maar heel misschien net zo goed als van de Chinees.

Wordt wakker, kijk naar de autoindustrie, allemaal oude meuk in de USA, innovatie komt ergens anders vandaan tegenwoordig.

Ik was nog wakker hoor...dank voor je bezorgdheid. Op de site van Fiets staat een foto van de aansluiting van de buizen bij de balhoofdbuis. De lassen van m'n Litespeed zijn op zeker veel mooier dan die lassen. Daarmee zeg ik niet dat ze beter zijn in termen van sterkte/stijfheid, etc. Maar ze zijn wel mooier (en zoals je weet is dat subjectief en in the eye of the beholder).

Voor de rest snijdt je verhaal best hout, hoewel het natuurlijk jammer is dat je enkel op m'n laatste punt terugkomt, die sowieso het minst serieus bedoeld was... ;)

Geplaatst: 11 dec 2008 10:30
door perik
Morel schreef:Hoi,

De prijs van de Xian welke het blad Fiets bestelde koste € 600,- volgens Fiets.


Klopt. Het frame was 350,- en werdt door alle graveringen en gestraalde delen nog 250,- duurder. Ikzelf hoef die graveringen niet dus voor mij zou het op 350 komen. De verzendkosten zijn verder nog behoorlijk hoog, en inderdaad moet je maar net geluk hebben met de douane.

Geplaatst: 11 dec 2008 11:30
door seger
Maar je mag tegenwoordig toch voor €450,- belastingvrij invoeren? Als je iets via internet besteld is dat €150,-. Maar misschien kun je het op de een of andere manier laten lijken alsof je het niet via internet hebt besteld en het je nagezonden wordt ofzo. Zou verder niet weten hoe, maar dan zou je wel mooi die heffingen kunnen omzeilen. Anders betaal je net zoveel heffingen als het frame gekost heeft...

Geplaatst: 11 dec 2008 11:40
door pipootje
perik schreef:
Morel schreef:Hoi,

De prijs van de Xian welke het blad Fiets bestelde koste € 600,- volgens Fiets.


Klopt. Het frame was 350,- en werdt door alle graveringen en gestraalde delen nog 250,- duurder. Ikzelf hoef die graveringen niet dus voor mij zou het op 350 komen. De verzendkosten zijn verder nog behoorlijk hoog, en inderdaad moet je maar net geluk hebben met de douane.


Tip: vind nog iemand die niet voor elke oplossing een probleem bedenkt. Dan kun je de verzendkosten + bankkosten verminderen. Ik heb 2 fietsen besteld en niets aan Wouter Bos betaald.

De fietsen van van Nicolas komen ook uit China, uit dezelfde of net zo'n fabriek.

Heb je echt garantie nodig op 4 gelaste buizen van 350 euro, betaal dan meer dan het dubbele aan van Nicolas of bestel gelijk 2 fietsen voor dat geld bij Xian. Dan heb je je garantiefiets alvast binnen. Ik denk overigens niet dat ze kromme fietsen opsturen.

Je geeft zelf je fiat op de tekening, dus als iemand geen nokje wil of het hoger/lager of op een andere plek wil dan moet hij dat aangeven.

De werkomstandigheden in het ontwikkelingsland USA zijn ook nooit geweldig geweest, als je daar ziek wordt als Jan met de Pet dan kun je maar beter emigreren naar China. En als we zo gaan praten: vergeet dan ook even niet aan wie we de crisis te danken hebben... Dus als je alleen een fiets wilt kopen van een moreel hoogstaande producent of uit een politiek correct land dan zou ik de USA (pornoproducent no. 1) alvast schrappen.

etc. enz. Ik vind het wel leuk om te argumenteren maar zal verder mijn mond houden want mijn gezeur kan voor anderen wel eens minder plezant zijn. En tenslotte heb ik er geen persoonlijk belang bij dat er meer mooie titanium fietsen voor weinig geld gaan rondrijden.

laswerk o.k. ?

Geplaatst: 11 dec 2008 11:48
door pipootje

Geplaatst: 11 dec 2008 11:52
door corniel
@Pipootje: laat ik voorop stellen dat mijn argument dat men in de Veësvania meer salaris ontvangt geen pré is om een Veësvaniaans product te kopen. In tegendeel.

De enige reden dat ik een Litespeed bezit was dat het een tweedehandsje is, voor en daardoor acceptabele prijs. Het frame van m'n (Gazelle) V8 wordt is ook in China in elkaar gesoldeerd (nee mallert, gelast). Daar lijkt me niets mis mee.

n.b. De Veësvania wordt al een aantal jaar gered door de Volksrepubliek.

Geplaatst: 11 dec 2008 12:14
door jackbrown
perik schreef:.......Eventueel nog een fototje van de fietsen van pipo en mammeloe (ik kan me vaag herinneren die al eens eerder gezien te hebben, maar kan het niet meer vinden en hier hoort het ook wel thuis ;))?


+1.

Geplaatst: 11 dec 2008 12:58
door foosho
Morel schreef:Dat is natuurlijk met meerdere producten.

Absoluut waar, de bekende merken vragen altijd veeeel geld voor produkten
(die vaak gewoon in lage landen lonen gemaakt worden).

't Ging me er vooral om dat Litespeed, net zoals vele andere merken, 'best wel wat' over houdt (zelfs als ze er meer tijd in stoppen om bijv. het frame lichter te maken).

wie interesse in Xian TI-bike frame?

Geplaatst: 11 dec 2008 23:01
door ikweetutnietmeer
ik ben al in contact met Porter van TI_Bike.
ik heb de bouwtekening van de 48cm en 50cm als pdf voor degenen die toevallig naar deze maat op zoek zijn.
op zich ziet alles er goed uit met de juiste (diameter)maten en graden zitbuis, aanlasnokje derrailleur. etc. etc.

bij afname van meerdere frames kan waarschijnlijk korting verkregen worden.
ben je geïnteresseerd in een frame van Xian, zet je naam er dan hier beneden even bij.
eerlijk gezegd weet ik nog niet hoe het dan verder moet maar ja meer personen weten meer dan 1. suggesties welkom.

evt. start ik daarna een nieuw draadje

Ja, ik heb interesse in een TI_Bike:
1. ikweetutnietmeer