Super mooi en erg gebalanceerd vormgegeven
Parlee
Vind de Parlee frames erg mooi hoor. Maar ook bij mijn China carbon frame kon ik zelf kiezen tussen 12k 3 k of ud carbon, zonder meerprijs. Het afwerkingsniveau haalt het natuurlijk niet bij dat van Parlee. De prijs ook niet gelukkig. Maar goed dat is bij al het top spul. Je betaalt heel veel extra om van goed naar perfect te gaan.csteenbe schreef:@ace;
Bij Parlee kun je het frame volledig naar je wensen laten opbouwen, niet alleen qua maatvoering maar ook qua materiaal voering. Gebruik van UNI /1k / 3k carbon sta je volledig vrij waar te gebruiken, ook kun je vragen het frame bijvoorbeeld extra stijf te maken bij het BB, etc.
Dit soort dingen maakt een merk als Parlee bijzonder, !
@jsparie; ik vermoed tot het toch iets anders is, bij Parlee kun je er voor kiezen de lugs in 3K carbon en de buizen in UD carbon enz. te laten maken. Ben niet zo op de hoogte van de Chinese frames.
Overigens vind ik de laatste modellen van Parlee de Z5 en de ESX ook net Chinezen, bovenstaand frame is zeker mooi maar de afmontage is daar ook debet aan. Als er WONG op het frame stond hadden we er misschien toch anders tegen aangekeken. Nee, ook helaas bij Parlee begint het stil aan alleen om de big dollars te draaien
Overigens vind ik de laatste modellen van Parlee de Z5 en de ESX ook net Chinezen, bovenstaand frame is zeker mooi maar de afmontage is daar ook debet aan. Als er WONG op het frame stond hadden we er misschien toch anders tegen aangekeken. Nee, ook helaas bij Parlee begint het stil aan alleen om de big dollars te draaien
YFood !!!
Nou dat weet ik niet. Serotta is niet voor niets op de fles. De arbeidskosten liggen gewoon gigantisch veel hoger dan in China. En met de prijzen van Parlee zullen ze ook geen enorme aantallen verkopen. Ik snap best dat ze flink aan de prijs moeten zijn willen ze nog wat over houden. Of iemand dat het waard vindt moet iedereen zelf weten. Als iedereen altijd alles volledig rationeel besliste konden heel wat merken in heel veel branches opdoeken.... ik denk niet dat dit ooit gaat gebeuren.csteenbe schreef:@ Nee, ook helaas bij Parlee begint het stil aan alleen om de big dollars te draaien
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Parlee frames zijn top, maar voor het geld zou naar mijn mening de individueel gekozen paintjob gratis moeten zijn.
De reden om een Parlee te kopen zijn juist de rijkwaliteiten en de keuze om je frame helemaal conform eigen specificatie te laten spuiten. Op deze wijze heb je een fiets die niemand anders heeft.
Volgens mij zijn dit de voornaamste redenen om een Parlee te kopen want voor veel minder geld heb je ook een hele hele goede fiets van een ander merk (lees Duits) in de schuur staan.
De reden om een Parlee te kopen zijn juist de rijkwaliteiten en de keuze om je frame helemaal conform eigen specificatie te laten spuiten. Op deze wijze heb je een fiets die niemand anders heeft.
Volgens mij zijn dit de voornaamste redenen om een Parlee te kopen want voor veel minder geld heb je ook een hele hele goede fiets van een ander merk (lees Duits) in de schuur staan.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
niet helemaal juist, De Z5(sli) wordt enkel in Taiwan gemaakt als het gaat over de standaard geometrie modellen in stealth kleur. Je kan namelijk ook opleggen naar custom en dan wordt deze wel in de US gemaakt. Vanaf alles wat hoger is zit je sowieso in het custom programma en komen deze allemaal uit de US.csteenbe schreef:@jsparie, Z5 en de Z4 worden/werden niet in de US gemaakt maar in Taiwan. Overige modellen zover ik weet wel in de US.
Mijn vermoeden is dat enkel de Z1 t/m Z3 in de US wordt gemaakt.
je mag dan ook geen appelen met peren vergelijken, de Z5 is namelijk niet meteen een instapmodel (omdat het de laagste nr heeft), het is het meest verkochte en lichtste Parlee frame, de modellen daarboven bieden enkel meer custom mogelijkheden.boswielrenner schreef:Parlee frames zijn top, maar voor het geld zou naar mijn mening de individueel gekozen paintjob gratis moeten zijn.
De reden om een Parlee te kopen zijn juist de rijkwaliteiten en de keuze om je frame helemaal conform eigen specificatie te laten spuiten. Op deze wijze heb je een fiets die niemand anders heeft.
Volgens mij zijn dit de voornaamste redenen om een Parlee te kopen want voor veel minder geld heb je ook een hele hele goede fiets van een ander merk (lees Duits) in de schuur staan.
Maw de Z5 is een topmodel dat je moet vergelijken met oa cervélo R5, BMC SLR01, Pina Dogma en consoorten en dan is 3500 euro (voor de Z5) en 4300 euro (voor de Z5sli) een normale marktwaarde in dezelfde prijsklasse als die anderen.
Voor een custom Z5 mlet ultegra 11v zal je uitkomen rond de 5000 euro, perfect normale prijs/kwaliteit vind ik.
En ze rijden gewoonweg suuuuuuuuuper en een "Duits" merk vergelijken met een Parlee ... lol
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
je mag dan ook geen appelen met peren vergelijken, de Z5 is namelijk niet meteen een instapmodel (omdat het de laagste nr heeft), het is het meest verkochte en lichtste Parlee frame, de modellen daarboven bieden enkel meer custom mogelijkheden.
Maw de Z5 is een topmodel dat je moet vergelijken met oa cervélo R5, BMC SLR01, Pina Dogma en consoorten en dan is 3500 euro (voor de Z5) en 4300 euro (voor de Z5sli) een normale marktwaarde in dezelfde prijsklasse als die anderen.
Voor een custom Z5 mlet ultegra 11v zal je uitkomen rond de 5000 euro, perfect normale prijs/kwaliteit vind ik.
En ze rijden gewoonweg suuuuuuuuuper en een "Duits" merk vergelijken met een Parlee ... lol [/quote]
Ja, als dealer/verkoper van dit merk moet jij hier natuurlijk wel goedkope reclame maken..........
Hoe objectief ben je dan
Maw de Z5 is een topmodel dat je moet vergelijken met oa cervélo R5, BMC SLR01, Pina Dogma en consoorten en dan is 3500 euro (voor de Z5) en 4300 euro (voor de Z5sli) een normale marktwaarde in dezelfde prijsklasse als die anderen.
Voor een custom Z5 mlet ultegra 11v zal je uitkomen rond de 5000 euro, perfect normale prijs/kwaliteit vind ik.
En ze rijden gewoonweg suuuuuuuuuper en een "Duits" merk vergelijken met een Parlee ... lol [/quote]
Ja, als dealer/verkoper van dit merk moet jij hier natuurlijk wel goedkope reclame maken..........
Hoe objectief ben je dan