Pagina 34 van 38

Re: Continental GP 4000 S

Geplaatst: 19 okt 2011 14:54
door thestudent
Steek hem er recht in hij is gewoon lek hoor. :) Je hebt die spijker gewoon precies schuin door de buitenste laag erin gereden. Ik denk dat dit wel bij meer bandjes kan. Maar ook ik ben nog steeds tevreden over mijn gp4000s.

Re: Continental GP 4000 S

Geplaatst: 19 okt 2011 15:12
door bert01
Maandag had ik een vergelijkbaar stuk ijzer van 2 cm lengte er in staan, maar lek wilde hij wel hoor ;-) helaas ook kras op frame...

Re: Continental GP 4000 S

Geplaatst: 23 okt 2011 19:28
door pedro68
Ben ook content van de Conti's. Heb eerst met de gp4000 gereden, na een goede 4000km waren ze wel vlak geworden en voor de eerste maal lek achteraan. Ze waren aan vervanging toe, en wou dan wel eens een ander setje proberen. Heb toen de Vredestein Fortezza Tricomp gemonteerd, was aangenaam verrast door de lage rolweerstand, goede grip en het comfort. Na een 3000km was ik zeer tevreden en 1x lek gereden, ze vertonen wel sneller sneetjes door het zachter compound dan de Conti's. Heb ze uit voorzorg dan toch maar vervangen door jawel de Conti GP4000S.
Heb er nu 3500km opzitten en nog niet lek gereden, ze zijn wat harder en minder comfortabel dan de Fortezza, maar nog geen enkel sneetje en dus zeer betrouwbaar en lek bestendig. Een aanrader!

Re: Continental GP 4000 S

Geplaatst: 23 okt 2011 21:48
door peter1981
ik ga denk ik toch weer eens wat anders proberen binnenkort.
Heb inmiddels ca 6x lek met de conti`s binnen enkele maanden en 1x een band kapot gehad na 400km , voorheen reed ik met durano`s nooit lek en de michelin pro3 ook amper lek alleen als ze bijna kaal zijn.
Kan ook pech zijn natuurlijk en er ligt de laatste tijd genoeg rotzooi op de weg maar ik ben momenteel groot afnemer van binnenbandjes bij m`n fm.
Koop ze nu al per 5

Re: Continental GP 4000 S

Geplaatst: 23 okt 2011 22:05
door jsparie
Bij 6x lek in korte tijd zou ik ook mijn velglint maar eens controleren en nog eens goed nakijken of er niet een steentje oid in je buitenband vast zit. Met GP 4000 S, maar ook met michelin pro 3 is dat niet normaal. Als je op een normaal wegdek fietst tenminste.

Re: Continental GP 4000 S

Geplaatst: 23 okt 2011 22:16
door Focus
Na 6000+ kilometers in bijna vijf maanden, ga ik mijn conti's maar eens preventief vervangen. Tot nu toe geen problemen gehad maar ze worden wel erg plat. Uiteraard weer de 4000s er op.

Re: Continental GP 4000 S

Geplaatst: 24 okt 2011 08:44
door peter1981
Velglint is nieuw net als de wielen zelf , gewoon telkens een steentje erin.
Michelin heeft altijd goed gehouden maar als een band kaal is komt er nu eenmaal een steentje heel snel in.
Wordt iig een beetje ziek van telkens lek maarja

Re: Continental GP 4000 S

Geplaatst: 10 aug 2015 14:06
door dezwartevanbrakel
op 4 maand tijd 2 keer achterband stuk...scheur in zijkant eerst, nu scheur bovenaan en band gewrongen (butl in bovenaan)...een keer met 25mm andere keer met 23mm

Re: Continental GP 4000 S

Geplaatst: 10 aug 2015 21:53
door ridley orion
Schwalbe one is goed alternatief had het zelfde

Re: Continental GP 4000 S

Geplaatst: 11 aug 2015 09:34
door dezwartevanbrakel
altijd al goeie ervaringen gehad met conti, zowel 4 seasons als gp4000. Nu toch eens schwalbe durano plus uitproberen.

Re: Continental GP 4000 S

Geplaatst: 19 jan 2017 20:42
door djatwork69
heb mij ook de 4000 aangeschaft, 25mm, hoeveel bar moet hierin voor 60kg?

Re: Continental GP 4000 S

Geplaatst: 19 jan 2017 20:52
door Keezx
Mede afhankelijk van de velgbreedte.
Ik adviseer minimaal 17C en dan hoeft er niet meer dan 5 bar in.