Waar rijden de profs in 2007 op?
-
- Forum-lid
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Maart 2007
Haha!
Enkele foto's van proffietsen voor de Omloop vandaag.
Cofidis:
---------------------------------------------------------------------------------
Deze foto van de fietsen van Cofidis lijkt me toch eerder getrokken te zijn in de Ronde van de Algarve aan de kaderplaatjes te zien ?
Haha!
Enkele foto's van proffietsen voor de Omloop vandaag.
Cofidis:
---------------------------------------------------------------------------------
Deze foto van de fietsen van Cofidis lijkt me toch eerder getrokken te zijn in de Ronde van de Algarve aan de kaderplaatjes te zien ?
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 03 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 03 Maart 2007
Nog merckx velo's in het peleton (merckx premium
[...]
In het peleton zelf veel fietsen met bandjes (michelin pro race populair) , bijna iedereen met lage velgen. zelfs het team die met de Canyons rijdt met lightweigts liet de lightweights op de wagen en reed met lage velgen. Blijkbaar allemaal schrik van onze Vlaamse kasseien, al kan ik ze geen ongelijk geven
What the... Unibet is gesponsord door Lighweight en ze trainen met Mavic. Heel team Unibet reed Lighweight.
Schrik? Lightweight is zelfs stukken beter dan de doorsnee ''lage velgen wielen''.
...
probleem is niet dat de velgen stuk zouden gaan maar dat ze te stijf zijn en dus te weinig comfort geven op de kasseien.
@casran, aan de start reden er toch een hoopje van die unibet jonens op "normale" handgespaakte lage velgen.
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 03 Maart 2007
Nog merckx velo's in het peleton (merckx premium
[...]
In het peleton zelf veel fietsen met bandjes (michelin pro race populair) , bijna iedereen met lage velgen. zelfs het team die met de Canyons rijdt met lightweigts liet de lightweights op de wagen en reed met lage velgen. Blijkbaar allemaal schrik van onze Vlaamse kasseien, al kan ik ze geen ongelijk geven
What the... Unibet is gesponsord door Lighweight en ze trainen met Mavic. Heel team Unibet reed Lighweight.
Schrik? Lightweight is zelfs stukken beter dan de doorsnee ''lage velgen wielen''.
...
probleem is niet dat de velgen stuk zouden gaan maar dat ze te stijf zijn en dus te weinig comfort geven op de kasseien.
@casran, aan de start reden er toch een hoopje van die unibet jonens op "normale" handgespaakte lage velgen.
Quoten: Origineel geplaatst door Alfaboy_69 op 03 Maart 2007
Deze foto van de fietsen van Cofidis lijkt me toch eerder getrokken te zijn in de Ronde van de Algarve aan de kaderplaatjes te zien ?
Foto is vrijdag genomen aan hun hotel in Gent. Het is niet ongebruikelijk dat de kaderplaatjes van de vorige koers er nog op hangen bij de profs.
Deze foto van de fietsen van Cofidis lijkt me toch eerder getrokken te zijn in de Ronde van de Algarve aan de kaderplaatjes te zien ?
Foto is vrijdag genomen aan hun hotel in Gent. Het is niet ongebruikelijk dat de kaderplaatjes van de vorige koers er nog op hangen bij de profs.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 03 Maart 2007
eveneens van omloop
colnago met SRM erop
fietsen van QS
fietsen van aqua en sapone
meest belachelijke foto, team heeft GARMIN GPS op hun fietsen zitten, echter plakkertjes op het stuur met de afstanden tot de beklimmingen (Ferm GPS)
Nog merckx velo's in het peleton (merckx premium
In het peleton zelf veel fietsen met bandjes (michelin pro race populair) , bijna iedereen met lage velgen. zelfs het team die met de Canyons rijdt met lightweigts liet de lightweights op de wagen en reed met lage velgen. Blijkbaar allemaal schrik van onze Vlaamse kasseien, al kan ik ze geen ongelijk geven
hoe komt het dat die onderste merckx nog een record montage 2006 heeft ?
grtz
eveneens van omloop
colnago met SRM erop
fietsen van QS
fietsen van aqua en sapone
meest belachelijke foto, team heeft GARMIN GPS op hun fietsen zitten, echter plakkertjes op het stuur met de afstanden tot de beklimmingen (Ferm GPS)
Nog merckx velo's in het peleton (merckx premium
In het peleton zelf veel fietsen met bandjes (michelin pro race populair) , bijna iedereen met lage velgen. zelfs het team die met de Canyons rijdt met lightweigts liet de lightweights op de wagen en reed met lage velgen. Blijkbaar allemaal schrik van onze Vlaamse kasseien, al kan ik ze geen ongelijk geven
hoe komt het dat die onderste merckx nog een record montage 2006 heeft ?
grtz
2 de jr junior
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23
Ik zie hier juist in Kuurne-Brussel-Kuurne dat Geert Omloop van Jartazi niet eens met carbonremhendels rijdt...dus alvast geen Record of Chorus blijkbaar...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door zeemeeuw op 04 Maart 2007
hoe komt het dat die onderste merckx nog een record montage 2006 heeft ?
grtz
Zo zijn er nog heel wat proffietsen hoor, ook bij Pro Tour ploegen.
Quoten: Origineel geplaatst door Alfaboy_69 op 04 Maart 2007
Ik zie hier juist in Kuurne-Brussel-Kuurne dat Geert Omloop van Jartazi niet eens met carbonremhendels rijdt...dus alvast geen Record of Chorus blijkbaar...
Jup. Eerder in dit topic al eens aan bod gekomen... en 't verwondert me niet als je weet dat ik eerder deze week nog halsoverkop Campa groepen moest leveren voor een profploeg; groepen die wel degelijk dit weekend al ingezet moesten worden.
In het algemeen hoor ik van enorm veel merken (frames, onderdelengroepen, zadels, whatever) héél trage leveringen dit seizoen, ook de toelevering naar de ploegen toe.
hoe komt het dat die onderste merckx nog een record montage 2006 heeft ?
grtz
Zo zijn er nog heel wat proffietsen hoor, ook bij Pro Tour ploegen.
Quoten: Origineel geplaatst door Alfaboy_69 op 04 Maart 2007
Ik zie hier juist in Kuurne-Brussel-Kuurne dat Geert Omloop van Jartazi niet eens met carbonremhendels rijdt...dus alvast geen Record of Chorus blijkbaar...
Jup. Eerder in dit topic al eens aan bod gekomen... en 't verwondert me niet als je weet dat ik eerder deze week nog halsoverkop Campa groepen moest leveren voor een profploeg; groepen die wel degelijk dit weekend al ingezet moesten worden.
In het algemeen hoor ik van enorm veel merken (frames, onderdelengroepen, zadels, whatever) héél trage leveringen dit seizoen, ook de toelevering naar de ploegen toe.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
wat mij nog altijd hard opvalt is hoeveel profs met een ronde stuurbocht rijden (een goede zaak vind ik) terwijl de fabrikanten bijna niets anders verkopen dan van die vreselijke hoekige ergonomische sturen. Er is niets ergonomisch aan! Ronde bochten vind je niet of nauwelijks via websites, tenzij ofwel de duurdere modellen, tenzij niet in je maat (42 cm c-c)...
wie rijdt hier in godsnaam met zo een ergonomisch geval (ik nog op één fiets, maar had die 2dehands dus vliegt er binnenkort af), en wat vindt hij zij de voordelen daarvan?
wie rijdt hier in godsnaam met zo een ergonomisch geval (ik nog op één fiets, maar had die 2dehands dus vliegt er binnenkort af), en wat vindt hij zij de voordelen daarvan?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 04 Maart 2007
wat mij nog altijd hard opvalt is hoeveel profs met een ronde stuurbocht rijden (een goede zaak vind ik) terwijl de fabrikanten bijna niets anders verkopen dan van die vreselijke hoekige ergonomische sturen. Er is niets ergonomisch aan! Ronde bochten vind je niet of nauwelijks via websites, tenzij ofwel de duurdere modellen, tenzij niet in je maat (42 cm c-c)...wie rijdt hier in godsnaam met zo een ergonomisch geval (ik nog op één fiets, maar had die 2dehands dus vliegt er binnenkort af), en wat vindt hij zij de voordelen daarvan?
veel profs rijden eveneens met alu sturen, die willen geen carbon op hun velo. persoonlijk vind ik ronde bocht minder goed zitten, heb liever zo ergonomisch opstootje in je bocht,
wat mij nog altijd hard opvalt is hoeveel profs met een ronde stuurbocht rijden (een goede zaak vind ik) terwijl de fabrikanten bijna niets anders verkopen dan van die vreselijke hoekige ergonomische sturen. Er is niets ergonomisch aan! Ronde bochten vind je niet of nauwelijks via websites, tenzij ofwel de duurdere modellen, tenzij niet in je maat (42 cm c-c)...wie rijdt hier in godsnaam met zo een ergonomisch geval (ik nog op één fiets, maar had die 2dehands dus vliegt er binnenkort af), en wat vindt hij zij de voordelen daarvan?
veel profs rijden eveneens met alu sturen, die willen geen carbon op hun velo. persoonlijk vind ik ronde bocht minder goed zitten, heb liever zo ergonomisch opstootje in je bocht,
Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 04 Maart 2007
wat mij nog altijd hard opvalt is hoeveel profs met een ronde stuurbocht rijden (een goede zaak vind ik) terwijl de fabrikanten bijna niets anders verkopen dan van die vreselijke hoekige ergonomische sturen. Er is niets ergonomisch aan! Ronde bochten vind je niet of nauwelijks via websites, tenzij ofwel de duurdere modellen, tenzij niet in je maat (42 cm c-c)...wie rijdt hier in godsnaam met zo een ergonomisch geval (ik nog op één fiets, maar had die 2dehands dus vliegt er binnenkort af), en wat vindt hij zij de voordelen daarvan?
Die tijd is nu toch wel voorbij hoor. Je merkt meer en meer fabrikanten die echt wel de ronde klassieke korte bocht duidelijk in hun gamma naar voor schuiven, en winkels die hem op stock nemen.Het grote probleem met de carbon bochten was dat je deze in het begin niet vond in een ronde vorm: dat is nu voorbij. De Deda Alanera kwam er gauw in een Squadra Corse versie (diep rond) en nu ook in een Italia versie (kort rond, "Shallow"); ook Ritchey bracht snel een carbon ronde bocht. En de ergonomie die sturenfabrikanten nu naar voor schuiven is wel degelijk een ronde, geïnspireerd op de shallow-vorm (FSA, Kuota Katch, om er maar enkele te noemen die ik ken).
Ik heb me zelf ook steeds beter gevoeld in een korte ronde bocht.
wat mij nog altijd hard opvalt is hoeveel profs met een ronde stuurbocht rijden (een goede zaak vind ik) terwijl de fabrikanten bijna niets anders verkopen dan van die vreselijke hoekige ergonomische sturen. Er is niets ergonomisch aan! Ronde bochten vind je niet of nauwelijks via websites, tenzij ofwel de duurdere modellen, tenzij niet in je maat (42 cm c-c)...wie rijdt hier in godsnaam met zo een ergonomisch geval (ik nog op één fiets, maar had die 2dehands dus vliegt er binnenkort af), en wat vindt hij zij de voordelen daarvan?
Die tijd is nu toch wel voorbij hoor. Je merkt meer en meer fabrikanten die echt wel de ronde klassieke korte bocht duidelijk in hun gamma naar voor schuiven, en winkels die hem op stock nemen.Het grote probleem met de carbon bochten was dat je deze in het begin niet vond in een ronde vorm: dat is nu voorbij. De Deda Alanera kwam er gauw in een Squadra Corse versie (diep rond) en nu ook in een Italia versie (kort rond, "Shallow"); ook Ritchey bracht snel een carbon ronde bocht. En de ergonomie die sturenfabrikanten nu naar voor schuiven is wel degelijk een ronde, geïnspireerd op de shallow-vorm (FSA, Kuota Katch, om er maar enkele te noemen die ik ken).
Ik heb me zelf ook steeds beter gevoeld in een korte ronde bocht.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 04 Maart 2007
tenzij niet in je maat (42 cm c-c)...
42 cm is nog een stuk makkelijker te vinden van 40 cm sturen. Er zijn nauwlijks winkels die überhaupt een 40 cm stuur op voorraad hebben liggen.
Ik heb het probleem (zoals vele andere) dat ik met een ergonomisch stuur als ik ga staan in de beugel dan raak ik met m'n onderarmen de bovenkant van het stuur. Dit is gewoon waardeloos, maar nu zit ik al weer 3 weken te wachten of er nog eens een 40 cm WCS classic stuur Nederland in komt.
tenzij niet in je maat (42 cm c-c)...
42 cm is nog een stuk makkelijker te vinden van 40 cm sturen. Er zijn nauwlijks winkels die überhaupt een 40 cm stuur op voorraad hebben liggen.
Ik heb het probleem (zoals vele andere) dat ik met een ergonomisch stuur als ik ga staan in de beugel dan raak ik met m'n onderarmen de bovenkant van het stuur. Dit is gewoon waardeloos, maar nu zit ik al weer 3 weken te wachten of er nog eens een 40 cm WCS classic stuur Nederland in komt.