La Marmotte 2007
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Mijn complimenten aan alle mensen die La Marmotte hebben gereden. Ik vind het een indrukwekkende tocht en een hele prestatie als je hem uit weet te rijden. Of dat nu in 6 uur of in 12 uur is. Het is een prestatie om trots op te zijn. Ik ben soms overigens wat verbaasd over het relatief grote aantal teleurstellingen wat op de verschillende sites is terug te vinden. Ik lees overal verhalen over slechte dagen, teleurstellende tijden, kramp. Ligt dat, uitzonderingen daargelaten, nu niet gewoon aan wat te hoge verwachtingen?
Ik snap best dat het een teleurstelling is als je een voorgesteld doel niet haalt maar volgens mij zouden sommige mensen toch best iets meer mogen kijken naar datgene wat er ondanks alles toch nog is gepresteerd. Op een slechte dag toch uitfietsen vind ik ook een waardige prestatie.
Misschien een beetje vroeg maar is er al wat bekend voor volgend jaar voor wat betreft de start van het inschrijven en de datum van de rit? Ik heb dit jaar voor het eerst in de alpen gereden en dat is me uitstekend bevallen. Daarom heb ik besloten dat La Marmotte uitrijden mijn hoofddoel voor volgend jaar gaat worden. Ik wil me daarom graag vroeg inschrijven, dat is voor mij namelijk een goede manier om mezelf te dwingen op tijd te beginnen met trainen. Als ik me heb ingeschreven is er'geen weg meer terug'. Die is er natuurlijk wel maar deze strategie werkt voor mij tot op heden prima.
Ik snap best dat het een teleurstelling is als je een voorgesteld doel niet haalt maar volgens mij zouden sommige mensen toch best iets meer mogen kijken naar datgene wat er ondanks alles toch nog is gepresteerd. Op een slechte dag toch uitfietsen vind ik ook een waardige prestatie.
Misschien een beetje vroeg maar is er al wat bekend voor volgend jaar voor wat betreft de start van het inschrijven en de datum van de rit? Ik heb dit jaar voor het eerst in de alpen gereden en dat is me uitstekend bevallen. Daarom heb ik besloten dat La Marmotte uitrijden mijn hoofddoel voor volgend jaar gaat worden. Ik wil me daarom graag vroeg inschrijven, dat is voor mij namelijk een goede manier om mezelf te dwingen op tijd te beginnen met trainen. Als ik me heb ingeschreven is er'geen weg meer terug'. Die is er natuurlijk wel maar deze strategie werkt voor mij tot op heden prima.
Ben het wel in grote lijnen met je eens Bottechia. Daarom zeg ik ook altijd: als je voor 't eerst rijdt, stel dan beperkte doelen. Dat voorkomt teleurstelling.
Voor wat betreft inschrijven: inschrijven kan via Enroute, dan ben je verzekerd van een relatief laag startnummer maar betaal je wel iets meer. Inschrijven kan ook via de officiële site van Sportcommunication.com (creditcard vereist) ; hier geldt first come first serve. Als je dit topic even doorleest vanaf 't begin, staat dacht ik wel ergens vermeld wanneer de inschrijving doorgaans begint. Ook heb ik ergens anders precies uitlegd hoe je moet inschrijven via de officiële site, dit is namelijk nogal warrig.
Vraag aan de deelnemers: werd met de artsenverklaring dit jaar weer net zo omgesprongen als vorig jaar? (lees: niet).
Voor wat betreft inschrijven: inschrijven kan via Enroute, dan ben je verzekerd van een relatief laag startnummer maar betaal je wel iets meer. Inschrijven kan ook via de officiële site van Sportcommunication.com (creditcard vereist) ; hier geldt first come first serve. Als je dit topic even doorleest vanaf 't begin, staat dacht ik wel ergens vermeld wanneer de inschrijving doorgaans begint. Ook heb ik ergens anders precies uitlegd hoe je moet inschrijven via de officiële site, dit is namelijk nogal warrig.
Vraag aan de deelnemers: werd met de artsenverklaring dit jaar weer net zo omgesprongen als vorig jaar? (lees: niet).
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ok, dank.
Wat betreft de 'tegenvallende' prestaties. Het is niet mijn bedoeling om even snel te oordelen over de prestaties van anderen. Als ik het hier zo een beetje lees fietsen de meeste van deze mensen beter dan dat ik doen. Maar het is, uitzonderingen daargelaten, in de meeste gevallen volgens mij toch vrij simpel. Te weinig getraind, jezelf overschat, slecht gegeten/gedronken. Dat zijn volgens mij toch wel de belangrijkste redenen waarom je achter zou kunnen blijven op je verwachting.
Ik lees bijvoorbeeld heel veel over kramp. Dat heb ik (gelukkig) nog nooit gehad maar daar zijn toch maar een beperkt aantal oorzaken voor? Last van hitte, te weinig vocht en voeding, of gewoon te veel gegeven. Misschien een te groot verzet getrapt? Iets als kramp komt toch niet uit de lucht vallen.
Nou ja, misschien klaag ik volgend jaar na mijn eerste poging wel net zo. Maar ik denk dat een kritische blik naar jezelf en een reële inschatting van je eigen capaciteiten toch een hoop ellende kunnen voorkomen.
Wat betreft de 'tegenvallende' prestaties. Het is niet mijn bedoeling om even snel te oordelen over de prestaties van anderen. Als ik het hier zo een beetje lees fietsen de meeste van deze mensen beter dan dat ik doen. Maar het is, uitzonderingen daargelaten, in de meeste gevallen volgens mij toch vrij simpel. Te weinig getraind, jezelf overschat, slecht gegeten/gedronken. Dat zijn volgens mij toch wel de belangrijkste redenen waarom je achter zou kunnen blijven op je verwachting.
Ik lees bijvoorbeeld heel veel over kramp. Dat heb ik (gelukkig) nog nooit gehad maar daar zijn toch maar een beperkt aantal oorzaken voor? Last van hitte, te weinig vocht en voeding, of gewoon te veel gegeven. Misschien een te groot verzet getrapt? Iets als kramp komt toch niet uit de lucht vallen.
Nou ja, misschien klaag ik volgend jaar na mijn eerste poging wel net zo. Maar ik denk dat een kritische blik naar jezelf en een reële inschatting van je eigen capaciteiten toch een hoop ellende kunnen voorkomen.
Opzetje Marmotte 2008-topicL
La Marmotte, één van de zwaarste en zonder twijfel de meest bekende cyclo ter wereld. 174 km lang met ca. 5000 hoogtemeters. Vier bergen (Croix de Fer, Télégraphe, Galibier, Alpe d'Huez) waarvan er 3 in de Tour worden bestempeld als 'buitencategorie'. Start in Bourg d'Oisans, finish
boven op Alpe d'Huez.
Inschrijven
Ofwel via Enroute, danwel via officiële website (creditcard vereist). Last-minute inschrijving terplekke is doorgaans ook mogelijk, al start je dan wel in het laatste startvak. Als je via Enroute inschrijft ben je doorgaans verzekerd van een relatief laag startnummer maar betaal je wel iets meer. Inschrijving via de officiële site is goedkoper maar hier geldt 'first come, first serve'. Inschrijving start in januari. Kosten via de officiële site zijn 45 euro, waarvan 10 euro borg voor het enkelbandje waarmee je tijd wordt geregistreerd. Last-minute inschrijving kost 60 euro inclusief 10 euro borg.
Interessante links
- marmotte.bizland.com : site met algemene informatie en verhalen van deelnemers
- Sportcommunication.com : de officiële site
- Zitvlees.nl site met informatie over trainingsschema's en informatie over de Marmotte
- het Marmotte 2007 topic
- het Marmotte 2006 topic
Verblijf
Dit kan in talloze huisjes en campings in de omgeving. Het reserveren van campings is in principe niet nodig. Het is aan te raden de gehele week voorafgaand aan de race al ter plaatse te zijn om het parcours te verkennen en te acclimatiseren.
Training
Hoeveel moet ik trainen voor La Marmotte? Dat hangt af van een aantal dingen. Ten eerste, wat is je doel? Ten tweede: hoeveel tijd heb je beschikbaar om te trainen? Hoeveel ervaring heb je? Ten derde: wat is je bouw (lichter gebouwden klimmen meestal makkelijker dan zwaardere renners)? En vierde: wat zijn de omstandigheden (het ene jaar is het 30 graden, het andere jaar kan het vriezen op de toppen!)
Als je voor het eerst meerijdt, is uitrijden het meest realistische en waarschijnlijke doel. De tijd is dan van minder groot belang. In dat geval kun je de 10%-regel hanteren, wat wil zeggen dat je voor La Marmotte minimaal zon 174*10 = 1740 KM zal moeten trainen. Met dit kilometrage in de benen zal La Marmotte echter waarschijnlijk een slijtageslag worden. Met 2500 à 3000 KM zal het al een stuk gemakkelijker gaan. Wil je voor een goede tijd gaan (8 uur of sneller) dan zul je moeten denken aan 4000-6000 km training.
Net zo belangrijk als de hoeveelheid training is de aard van de training. Alhoewel Nederland geen echte bergen heeft, kun je hier prima trainen voor La Marmotte. De nadruk al vanaf de winter komen te liggen op lange duurtrainingen met lage hartslag (D1). Ook kun je toertochten in Nederland, Duitsland of België rijden als tussentijds doel. Fietsen in Limburg, of liever nog in wat hogere bergen (bijv. de Ardennen) zijn ook uitstekend geschikt om een beetje te wennen aan het klimmen, al zijn de bergjes geen vergelijking met de echte Alpen!
Verzetten
Getrainde jonge honden nemen een dubbel crankstel mee (53/39). Vaak monteren ze hierbij een klimcassette met als grootste een 27 blad. Voor de meesten is een triple of een compact echter de beste keuze. Als je nu een dubbel hebt en lichter wil zijn er 3 opties:
Ten eerste kun je je fiets laten ombouwen naar een triple. Bij Shimano afmontage niet echt een aanrader aangezien dit een duur grapje wordt (bij 10speed moet linker shifter moet vervangen worden). Bij Campagnolo kun je dezelfde shifter blijven gebruiken. Tweede optie: ombouwen naar een compact. Derde optie: klein kransje van je casette laten vervangen door een zo groot mogelijk (vaak 29 of 30) kransje. Dit kan ter plaatse (in Bourg dOisans) voor slechts 12 euro bij de lokale fietsenmaker. De betere Nederlandse FM heeft dit soort kransjes vaak wel, vaak van de merken Miche of Marchisio.
Voeding
Eet alleen dingen waarmee je al eerder hebt geexperimenteerd! Je hongergevoel is er nauwelijks, dus eet tegen je zin. Je lichaam heeft tijdens de race koolhydraten nodig. Veel renners kiezen voor energy-gells (te koop bij de betere fietsenmaker) of energy bars. Gels bevatten genoeg voor precies 1 uur inspanning (je lichaam neemt niet meer dan 60 gram koolhydraten per uur op). Eet geen spullen van de bevoorrading je nooit eerder hebt gegeten. Zorg dat je voedsel divers is, na 10 muesli-repen heb je echt zin in wat anders. Veel gebruikt zijn sultana's, muesli-repen, ontbijtkoek, bananen, gels, energy-reepjes. Er zijn een hoop renners die alleen gels + wat bananen nemen gedurende de dag. De bevoorrading van de organisatie is redelijk, toch kiezen veel deelnemers ervoor zelf alles mee te nemen.
Voorafgaand aan de race heeft het zeker zin eten te 'stapelen'. Je kunt ongeveer 2 dagen energie opslaan in je spieren. org dat je de laatste 2 dagen voor de Marmotte goed eet. Beetje extra kan geen kwaad. Denk eraan: geen vet, wel koolydradraten. Bijvoorbeeld pasta met magere saus/groenten of rijst met groenten.
Drinken
Uiteraard voldoende drinken, anders krijg je kramp en/of uitdrogingsverschijnselen. Energy-drankjes kun je zelf meenemen en worden ook door de organisatie uitgedeeld. Deze zijn nuttig, maar de kans bestaat dat je ze zat wordt. Drink dus ook voldoende gewoon water!
Uitrusting & kleding
Hoe vervoer je dat eten en mijn kleding op de fiets? Het meest ideale scenario is als je een vriend/vriendin hebt die jou 2 of 3 keer tijdens de race van spullen voorziet. Bovenop of onder aan een col zijn hier een goede plek voor. Eventueel kun je met een dubbel shirt rijden om het allemaal mee te krijgen. In een enkel shirt moet het ook wel lukken overigens. Het is fijn om zelf al je spullen bij je te hebben, omdat je niet precies weet wat de organisatie aan voedsel heeft liggen. Bovendien is het vaak druk bij bevoorradingposten.
Kleding is met name afhankelijk van het weer. Het algemene advies is alle spullen mee te nemen naar Frankrijk die je in de kast hebt liggen. Bij warm weer volstaat in principe een normale outfit, aangevuld met een windstoppertje of regenjasje voor de afdalingen. Deze kun je vrij klein opvouwen. De eerste klim is ook bij warm weer vaak koud, omdat het nog vroeg is en de klim in de schaduw ligt. Armstukken kunnen dan lekker zijn. Ook hier geldt weer: idealiter staat je grootste fan op één of meerdere toppen zodat je wat spullen kan afgeven. Experimenteer ook vooral in de dagen voorafgaand met kleding.
Medische keuring
Sinds enige jaren moet je een medische keuring van je huisarts overleggen om te kunnen starten. Deze dient vantevoren gefaxt te worden of tijdens het afhalen van het startbewijs getoond te worden. Een "blanco" keuring hun je hier downloaden.
Alhoewel een medische keuring natuurlijk nooit weg is, wordt er overigens totaal niet gekeken naar de handtekening en/of stempel. Dus mocht je de keuring echt onzin vinden (of zonde van je geld), kun je net zo goed zelf tekenen. Je bent in elk geval (met of zonder handtekening van je arts) zelf verantwoordelijk.
Startvakken en startnummers
Er wordt gestart in verschillende startvakken. Hoe eerder je inschrijft, hoe meer vooraan je staat, wat uiteraard een voordeel is. Wedstrijdrijders die leuke uitslagen kunnen overleggen starten ongeacht het tijdstip van hun inschrijving helemaal vooraan. Wil je vooraan starten, schrijf je dus vroeg in. Mensen die last-minute inschrijven starten overigens helemaal achteraan. Vanaf 2007 is de organisatie afgestapt van het 'massa-start systeem'. Tussen de verschillende vakken zit nu een pauze om de drukte en de kans op ongelukken te verkleinen. De tijdsmeting wordt overigens past gestart op het moment dat je daadwerkelijk in beweging bent.
Kwaliteit organisatie tocht
De laatste jaren is veel kritiek op de organisatie van de Marmotte. Ondanks het feit dat de meeste wegen nog steeds niet afgezet zijn is veel van de kritiek echter in 2007 geslonken. De chaos bij de Marmotte wordt vooral verzoorzaakt door het gedrag van de deelnemers (waarvan 50% Nederlander is). De organisatie probeert er van alles aan te doen om gedisciplineerd (rij)gedrag te bevorderen.
Dankzij het nieuwe startsysteem i.c.m. de verbeterde bevoorrading is de naam van de tocht langzaam aan het verbeteren.
La Marmotte, één van de zwaarste en zonder twijfel de meest bekende cyclo ter wereld. 174 km lang met ca. 5000 hoogtemeters. Vier bergen (Croix de Fer, Télégraphe, Galibier, Alpe d'Huez) waarvan er 3 in de Tour worden bestempeld als 'buitencategorie'. Start in Bourg d'Oisans, finish
boven op Alpe d'Huez.
Inschrijven
Ofwel via Enroute, danwel via officiële website (creditcard vereist). Last-minute inschrijving terplekke is doorgaans ook mogelijk, al start je dan wel in het laatste startvak. Als je via Enroute inschrijft ben je doorgaans verzekerd van een relatief laag startnummer maar betaal je wel iets meer. Inschrijving via de officiële site is goedkoper maar hier geldt 'first come, first serve'. Inschrijving start in januari. Kosten via de officiële site zijn 45 euro, waarvan 10 euro borg voor het enkelbandje waarmee je tijd wordt geregistreerd. Last-minute inschrijving kost 60 euro inclusief 10 euro borg.
Interessante links
- marmotte.bizland.com : site met algemene informatie en verhalen van deelnemers
- Sportcommunication.com : de officiële site
- Zitvlees.nl site met informatie over trainingsschema's en informatie over de Marmotte
- het Marmotte 2007 topic
- het Marmotte 2006 topic
Verblijf
Dit kan in talloze huisjes en campings in de omgeving. Het reserveren van campings is in principe niet nodig. Het is aan te raden de gehele week voorafgaand aan de race al ter plaatse te zijn om het parcours te verkennen en te acclimatiseren.
Training
Hoeveel moet ik trainen voor La Marmotte? Dat hangt af van een aantal dingen. Ten eerste, wat is je doel? Ten tweede: hoeveel tijd heb je beschikbaar om te trainen? Hoeveel ervaring heb je? Ten derde: wat is je bouw (lichter gebouwden klimmen meestal makkelijker dan zwaardere renners)? En vierde: wat zijn de omstandigheden (het ene jaar is het 30 graden, het andere jaar kan het vriezen op de toppen!)
Als je voor het eerst meerijdt, is uitrijden het meest realistische en waarschijnlijke doel. De tijd is dan van minder groot belang. In dat geval kun je de 10%-regel hanteren, wat wil zeggen dat je voor La Marmotte minimaal zon 174*10 = 1740 KM zal moeten trainen. Met dit kilometrage in de benen zal La Marmotte echter waarschijnlijk een slijtageslag worden. Met 2500 à 3000 KM zal het al een stuk gemakkelijker gaan. Wil je voor een goede tijd gaan (8 uur of sneller) dan zul je moeten denken aan 4000-6000 km training.
Net zo belangrijk als de hoeveelheid training is de aard van de training. Alhoewel Nederland geen echte bergen heeft, kun je hier prima trainen voor La Marmotte. De nadruk al vanaf de winter komen te liggen op lange duurtrainingen met lage hartslag (D1). Ook kun je toertochten in Nederland, Duitsland of België rijden als tussentijds doel. Fietsen in Limburg, of liever nog in wat hogere bergen (bijv. de Ardennen) zijn ook uitstekend geschikt om een beetje te wennen aan het klimmen, al zijn de bergjes geen vergelijking met de echte Alpen!
Verzetten
Getrainde jonge honden nemen een dubbel crankstel mee (53/39). Vaak monteren ze hierbij een klimcassette met als grootste een 27 blad. Voor de meesten is een triple of een compact echter de beste keuze. Als je nu een dubbel hebt en lichter wil zijn er 3 opties:
Ten eerste kun je je fiets laten ombouwen naar een triple. Bij Shimano afmontage niet echt een aanrader aangezien dit een duur grapje wordt (bij 10speed moet linker shifter moet vervangen worden). Bij Campagnolo kun je dezelfde shifter blijven gebruiken. Tweede optie: ombouwen naar een compact. Derde optie: klein kransje van je casette laten vervangen door een zo groot mogelijk (vaak 29 of 30) kransje. Dit kan ter plaatse (in Bourg dOisans) voor slechts 12 euro bij de lokale fietsenmaker. De betere Nederlandse FM heeft dit soort kransjes vaak wel, vaak van de merken Miche of Marchisio.
Voeding
Eet alleen dingen waarmee je al eerder hebt geexperimenteerd! Je hongergevoel is er nauwelijks, dus eet tegen je zin. Je lichaam heeft tijdens de race koolhydraten nodig. Veel renners kiezen voor energy-gells (te koop bij de betere fietsenmaker) of energy bars. Gels bevatten genoeg voor precies 1 uur inspanning (je lichaam neemt niet meer dan 60 gram koolhydraten per uur op). Eet geen spullen van de bevoorrading je nooit eerder hebt gegeten. Zorg dat je voedsel divers is, na 10 muesli-repen heb je echt zin in wat anders. Veel gebruikt zijn sultana's, muesli-repen, ontbijtkoek, bananen, gels, energy-reepjes. Er zijn een hoop renners die alleen gels + wat bananen nemen gedurende de dag. De bevoorrading van de organisatie is redelijk, toch kiezen veel deelnemers ervoor zelf alles mee te nemen.
Voorafgaand aan de race heeft het zeker zin eten te 'stapelen'. Je kunt ongeveer 2 dagen energie opslaan in je spieren. org dat je de laatste 2 dagen voor de Marmotte goed eet. Beetje extra kan geen kwaad. Denk eraan: geen vet, wel koolydradraten. Bijvoorbeeld pasta met magere saus/groenten of rijst met groenten.
Drinken
Uiteraard voldoende drinken, anders krijg je kramp en/of uitdrogingsverschijnselen. Energy-drankjes kun je zelf meenemen en worden ook door de organisatie uitgedeeld. Deze zijn nuttig, maar de kans bestaat dat je ze zat wordt. Drink dus ook voldoende gewoon water!
Uitrusting & kleding
Hoe vervoer je dat eten en mijn kleding op de fiets? Het meest ideale scenario is als je een vriend/vriendin hebt die jou 2 of 3 keer tijdens de race van spullen voorziet. Bovenop of onder aan een col zijn hier een goede plek voor. Eventueel kun je met een dubbel shirt rijden om het allemaal mee te krijgen. In een enkel shirt moet het ook wel lukken overigens. Het is fijn om zelf al je spullen bij je te hebben, omdat je niet precies weet wat de organisatie aan voedsel heeft liggen. Bovendien is het vaak druk bij bevoorradingposten.
Kleding is met name afhankelijk van het weer. Het algemene advies is alle spullen mee te nemen naar Frankrijk die je in de kast hebt liggen. Bij warm weer volstaat in principe een normale outfit, aangevuld met een windstoppertje of regenjasje voor de afdalingen. Deze kun je vrij klein opvouwen. De eerste klim is ook bij warm weer vaak koud, omdat het nog vroeg is en de klim in de schaduw ligt. Armstukken kunnen dan lekker zijn. Ook hier geldt weer: idealiter staat je grootste fan op één of meerdere toppen zodat je wat spullen kan afgeven. Experimenteer ook vooral in de dagen voorafgaand met kleding.
Medische keuring
Sinds enige jaren moet je een medische keuring van je huisarts overleggen om te kunnen starten. Deze dient vantevoren gefaxt te worden of tijdens het afhalen van het startbewijs getoond te worden. Een "blanco" keuring hun je hier downloaden.
Alhoewel een medische keuring natuurlijk nooit weg is, wordt er overigens totaal niet gekeken naar de handtekening en/of stempel. Dus mocht je de keuring echt onzin vinden (of zonde van je geld), kun je net zo goed zelf tekenen. Je bent in elk geval (met of zonder handtekening van je arts) zelf verantwoordelijk.
Startvakken en startnummers
Er wordt gestart in verschillende startvakken. Hoe eerder je inschrijft, hoe meer vooraan je staat, wat uiteraard een voordeel is. Wedstrijdrijders die leuke uitslagen kunnen overleggen starten ongeacht het tijdstip van hun inschrijving helemaal vooraan. Wil je vooraan starten, schrijf je dus vroeg in. Mensen die last-minute inschrijven starten overigens helemaal achteraan. Vanaf 2007 is de organisatie afgestapt van het 'massa-start systeem'. Tussen de verschillende vakken zit nu een pauze om de drukte en de kans op ongelukken te verkleinen. De tijdsmeting wordt overigens past gestart op het moment dat je daadwerkelijk in beweging bent.
Kwaliteit organisatie tocht
De laatste jaren is veel kritiek op de organisatie van de Marmotte. Ondanks het feit dat de meeste wegen nog steeds niet afgezet zijn is veel van de kritiek echter in 2007 geslonken. De chaos bij de Marmotte wordt vooral verzoorzaakt door het gedrag van de deelnemers (waarvan 50% Nederlander is). De organisatie probeert er van alles aan te doen om gedisciplineerd (rij)gedrag te bevorderen.
Dankzij het nieuwe startsysteem i.c.m. de verbeterde bevoorrading is de naam van de tocht langzaam aan het verbeteren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 dec 2006 15:10
Mijn Marmotte verhaal is terug te vinden op mijn blog >
Vl-Ardenner op de Marmotte 2007
Veel leesplezier !!!![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Vl-Ardenner op de Marmotte 2007
Veel leesplezier !!!
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 jun 2007 11:11
Tja, ik heb hem dan toch ook gereden en ben helemaal kapot gegaan op de alp. Na 7:50 in Bourg aan gekomen wat best aardig was. Maar toen 2,5 uur over de alp gedaan. Vooral omdat ik niet wilde lopen. Ik moest en zou hem omhoog fietsen. Maar elke kilometer wel 4 keer moeten stoppen. Ik had geweldig last van mijn middenrif. Ik kon niet meer diep of snel ademhalen. Wellicht omdat ik nog niet eerder zo lang op de fiets heb gezeten? Maar ik moet zeggen, na alle verhalen over slechte organisatie, viel het mij mee. alleen op de Telegraphe was het erg druk met verkeer. Het ergste is nog dat de meeste van de auto's bij andere renners horen die meedoen. Ze reden erg veel in de weg. Maar bij de posten was het goed en ook bij de grote kruispunten waren verkeersregelaars die verkeer tegenhielde als er een groep aankwam
Gerhard
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Havana, mooie opzet!! Binnenkort pluk ik hem er wel even af en zet hem bijv. als Sticky topic op het forum.
Less is bore
Je had mij dan wel even mogen groetenDaar zat ik nog fris en mijzelf even te sparen en rust te pakken. Wees blij dat je mij niet wat later bent gepasseerd, toen voelde ik mij minder fit....
Op t moment was ik er niet echt zeker van en ik had eerlijk gezegt wat andere dingen aan mn hoofd. Aan de andere kant, hoevel CR1 limiteds rijden er rond met het bovenste logo verwijderd....
Hai Rezne,
Volgens mij ben jij die jongen die de snelste tijd neerzette in de klim naar Oz Station. Ik ben die (jonbge)man van 41 die in die afdaling hard onderuit ging. Goed gereden! Ik heb het door maagproblmen op de telegraaf met overgeven nog maar net kunnen redden.
He ja dat klopt
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
[quote="Nelis"]Ik hoorde net dat er nederlander overleden was op de alp d'huez! weet iemand daar iets van want dat stond in een overlijdingsadvertentie in de krant. [/quote]
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Ik heb niks gezien op de alp d'huez en er helemaal niks over gehoord.
R.I.P.
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Ik heb niks gezien op de alp d'huez en er helemaal niks over gehoord.
R.I.P.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gezien het enorme aantal fietsers wat daar in deze tijd van het jaar verblijft is het statistisch gezien helaas logisch dat er bijna jaarlijks iemand komt te overlijden.
Less is bore