Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga

tegenligger
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:33

tegenligger 28 okt 2011 11:03

Ik heb een Koga team edition met een 105 groep van een paar jaar oud. Midden op de balhoofdbuis zit een Koga-sticker geplakt. Wanneer je die sticker eraf haalt komt er een gaatje tevoorschijn. Weet iemand waar dit gaatje voor dient?

Gebruikersavatar
braakie
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 nov 2010 14:18

Gebruikersavatar braakie 29 okt 2011 17:23

Toen.........

Afbeelding

Nu............

Afbeelding
Carpe Diem

nelus
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 sep 2011 21:07

nelus 30 okt 2011 08:17

Zo das een mooie metamorfose. Ziet er zorgvuldig uitgekozen uit. Nog mooie detailfoto's ? Begrijp dan de kleur van het zadel niet zo.

Rhihodi. Ook een hele fraaie fiets !
tegenligger schreef:Ik heb een Koga team edition met een 105 groep van een paar jaar oud. Midden op de balhoofdbuis zit een Koga-sticker geplakt. Wanneer je die sticker eraf haalt komt er een gaatje tevoorschijn. Weet iemand waar dit gaatje voor dient?
Het gaatje. Ik ken het gaatje ook. Zou dit gebruikt kunnen zijn om een h aak in te doen zodat het frame gespoten kon worden ?

Ik heb de koga full pro ondertussen niet meer. Ik heb voor garantie een ander frame gekregen. Voor vork verkleurde en liet de lak los. En een scheurtje. het scheurtje zat bij de bevestiging van het nokje op de balhoofdbuis. Daar waar je kabel van de achter der. ingaat. Ben perfect geholpen en zal snel nieuwe foto's plaatsen.
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

Gebruikersavatar
braakie
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 nov 2010 14:18

Gebruikersavatar braakie 30 okt 2011 17:32

mijn achterste en het zadel zijn al meerdere jaren onafscheidlijk als ik op de fiets zit. Er is een zwarte onderweg, maar of die ook zo lekker zit is nog maar de vraag.
Carpe Diem

nelus
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 sep 2011 21:07

nelus 30 okt 2011 20:40

En anders weer rood want een zere reet zit niemand op te wachten. Wel het zelfde type ? Bedankt voor de uitleg.
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

Gebruikersavatar
braakie
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 nov 2010 14:18

Gebruikersavatar braakie 30 okt 2011 20:45

Selle Italia Flite, maar dan int zwart
Carpe Diem

Gebruikersavatar
kc82
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:15

Gebruikersavatar kc82 31 okt 2011 12:44

Ik heb afgelopen weekend bij de fm een koga kimera met ultegra aangeboden gekregen en denk dat dit mijn nieuwe fiets gaat worden. Ik zoek nog wel een leuk wielsetje om op te waarderen. Iemand suggesties voor een budget ronde de 500-600eu?

janthemaster
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
Locatie: Almere

janthemaster 31 okt 2011 16:12

Ik heb vorige week ook een kimera carbon aangekocht. Ook voorzien van ultegra. Ik kon de fiets kopen zonder standaard wielen en heb er nu een setje zonda's ingedaan.

Gebruikersavatar
braakie
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 nov 2010 14:18

Gebruikersavatar braakie 31 okt 2011 17:56

Er zullen er een hoop zijn dit dit vloeken in de kerk vinden, Campa en Shimano, maar als jij er tevreden mee bent is het ok. Zet er eens een foto bij?
Carpe Diem

fastfreddy
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2005 16:15
Locatie: Brugge

fastfreddy 31 okt 2011 19:37

Ik heb een paar jaar problemen gehad met mijn Koga Carbolight van 2005. Enkele jaren na de aankoop kreeg ik last van shimmy in afdalingen (vanaf 50-55 km/uur) maar ook de staat van de weg en de wind speelden m.i. een rol. Zonder overdrijven een schrikbarende en levensgevaarlijk en verschijnsel als je Ventoux of Galibier afdaalt. Volgens FM waren er allerlei mogelijkheden: banden, wielen, balhoofd ... maar zeker niet het frame. Gezien er hier geen serieuze heuvel, laat staan een berg om de hoek ligt, duurde het allemaal zijn tijd om de ingrepen en aanpassingen te testen. Uiteindelijk bleef na eliminatie enkel nog ... jawel het frame over. Opgestuurd naar Koga, na controle op "de testbank" was de conclusie dat "er geen afwijkingen buiten de normen gemeten werden". Ik voelde me zowaar een ingebeelde zieke. Mijn FM heeft de fiets dan zelf nog eens gecheckt en vond een kleine speling tussen vorkkroon en binnenbalhoofdbuis. Tijdens een nieuwe test met een andere vork voelde de fiets beter aan, maar het fenomeen was zeker niet helemaal weg. Na enige discussie met Koga Service, kwamen ze toch over de brug met een voorstel om het frame te vervangen door een Kimera 3K van 2011 en dit tegen redelijke voorwaarden (wel even vermeld dat er 5 Koga's in de garage staan). Nog niet kunnen testen in een afdeling maar de fiets voelt ook tijdens een vlakke rit met veel wind een stuk robuuster en stabieler aan. Ik heb nu weer vertrouwen in mijn fiets
fast ... not furious

janthemaster
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
Locatie: Almere

janthemaster 31 okt 2011 22:08

@braakie: ik kom al geen jaren meer in de kerk en daarom heb ik niet zo'n moeite om een beetje in de rondte te vloeken.
Verder heb ik die zonda's gekocht vanwege de goede recencies op dit forum en vanwege het feit dat ze mega in de aanbieding waren bij bike-components.

foto ga ik in de toekomst plaatsen. Ben eerst even druk met een verbouwing van de badkamer.

indewind
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 nov 2006 21:32

indewind 01 nov 2011 21:02

braakie en janthemaster, waarom hebben jullie de eigen koga-wielen vervangen? niet tevreden?

Plaats reactie