Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

challenge
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2007 23:54

challenge 14 okt 2007 14:33

Hallo,

Ik was gister bij een FM waar ik de specialized Allez heb bekeken. Eerder die dag heb ik ook de 2008 Cube peloton bekeken. Qua framekleur gaat mijn voorkeur zeker uit naar de Cube.

Volgens de FM heeft de specialized een beter kwaliteit frame, maar wel een iets 'mindere' afmontage (tiagra). De cube heeft 105 afmontage.

Toch vind ik eigenlijk de kleur van de specialized oer lelijk (sorry als ik mensen hiermee voor de schenen schop!)

Klopt in deze het argument van de FM dat ik beter voor het betere frame kan gaan, van de specialized, zodat ik later met groep nog kan upgraden. Of moet ik op mijn eigen smaak afgaan. Wat is jullie mening vergelijking Cube Peloton Specialized Allez?

Herman

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 14 okt 2007 15:28

Los van de kwaliteit van het frame zou ik NOOIT een fiets kopen die ik oerlelijk vond.. M.a.w. is je dilemma wel een dilemma? ;)

Met de Peloton is volgens mij heel weinig mis.

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 17 nov 2007 05:34

De kogel is door de kerk, ik heb gisteren mijn SL2 gekocht.
Hij wordt afgemonteerd met SRAM Force (met Dura ace of RED cassette), Roval Fusee SL (rode versie), FSA OS99 CSI,
FSA K-wing, Look keo carbon, specialized toupe team (rood)

Het frame is al binnen, waarschijnlijk bouwt m'n FM de fiets al op om hem voorlopig als showmodel te gebruiken (ik gebruik hem toch niet voor maart), dus de voorpret kan beginnen.

Ik zal zsm foto's posten.
I Am SpeCiAliZed

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 nov 2007 08:07

Ik zou m'n nieuwe fiets toch liever niet in een winkel zetten, daar wordt een fiets niet echt beter van (krasjes enzo).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 11 dec 2007 11:19

Amclassic-fan schreef:Ik zou m'n nieuwe fiets toch liever niet in een winkel zetten, daar wordt een fiets niet echt beter van (krasjes enzo).


Hij staat veilig hoor, alleen op kijk afstand.
I Am SpeCiAliZed

davidtwc
Forum-lid
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 nov 2007 22:25

davidtwc 11 dec 2007 16:57

Binnenkort mijn nieuwe specialized.
Heb hem dit weekend besteld.
Haal hem pas na de kerstvakantie op.

Specialized Elite Gerlosteiner
Shimano 105
Mavic Cxp 33
Pro vibe alu stuur en stuurpen
4za zadel

En heeft iemand misschien foto's van de remmen van de Specialized Allez Elite, ze heten Ultralight dual pivot brakes, maar volgens mij zijn ze van FSA.

robertg
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 jan 2006 11:00

robertg 23 dec 2007 10:31

Hierbij mijn nieuwe aanschaf:
aaRGee

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 23 dec 2007 10:52

RobertG schreef:Hierbij mijn nieuwe aanschaf:


Mooie fiets!!!!!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Gebruikersavatar
enrico-s-works
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 04 jul 2007 22:40
Locatie: Ede

Gebruikersavatar enrico-s-works 23 dec 2007 22:26

Tijdje aan het rondneuzen geweest op het forum. `S een keer ergens op gereageerd+ nu dan toch maar ´s een fotootje van mijn Tarmac Pro in haar winterstalling.... In het voorjaar gaat de ´oude´ 105 groep er af en komt er Sram Red op. Kijk al uit naar dat voorjaar maar vermaak me ook wel op m´n S Works HT MTB.

Eerst ff een link. Moet nog software zoeken om foto naar XS4ALL pagina te uploaden, volgt zsm

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 29 dec 2007 01:36

RobertG schreef:Hierbij mijn nieuwe aanschaf:


Zeer mooi!

Kan niet wachten dat ik de mijne heb, maar ik laat hem pas in februari komen, anders staat hij maar wat in de garage.

Zijn dat s-works bidonhouders in het rood?
I Am SpeCiAliZed

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 29 dec 2007 01:41

Enrico-S-works schreef:Tijdje aan het rondneuzen geweest op het forum. `S een keer ergens op gereageerd+ nu dan toch maar ´s een fotootje van mijn Tarmac Pro in haar winterstalling.... In het voorjaar gaat de ´oude´ 105 groep er af en komt er Sram Red op. Kijk al uit naar dat voorjaar maar vermaak me ook wel op m´n S Works HT MTB.

Eerst ff een link. Moet nog software zoeken om foto naar XS4ALL pagina te uploaden, volgt zsm


De RED-groep is zeer mooi, ik krijg Force en ga misschien voor de RED shifters en crank. Maar waarom zou je je huidige groep vervangen voor RED. Ik zou dan nog een jaartje wachten en een hele nieuwe fiets kopen. Nu krijg je hetzelfde effect alsof ik mijn SL2 met Tiagra zou laten afmonteren....Maar dat is slechts mijn mening.

Heb je ook een foto van je HT?
I Am SpeCiAliZed

Gebruikersavatar
enrico-s-works
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 04 jul 2007 22:40
Locatie: Ede

Gebruikersavatar enrico-s-works 30 dec 2007 23:20

Dat is wel een beetje overdreven om een Tarmac Pro met Red te vergelijken met een SL2 en een Tiagra groepje.... Snap wel wat je bedoelt , maar ik vind de aanstaande combinatie best een hele aardige. Zodra het er op zit volgt de foto.

Hier trouwens nog ff een test of het nu gelukt is met die foto ín' de reactie:

Afbeelding

Zal snel 's een fatsoenlijke foto van de HT maken, volgt.

Plaats reactie