Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 07 feb 2007 18:46

Wat is zwaar??? Op dit forum wordt een fiets al gauw zwaar gevonden, mijn C50 het frame + vork weegt volgens mij 1450 gram, compleet afgemonteerd met Chorus en RAM-stuur en Eurus-carbon wielen nog net geen 8,5 kilo.
Persoonlijk heb ik hier helemaal geen last van, ik ben ook niet iemand die op zoek ga met een weegschaaltje naar onderdelen.ik heb er een heerlijke stabiele en comfortabele fiets aan.
Als je start met een frame onder de 1 kg, en op zoek ga naar lichte onderdelen kan je een fiets opbouwen tussen de 6 en 7 kg.
Maar of dit voor jou zin heeft??? Je praat dan ook wel over een ander budget wil je dit goed en mooi doen.
En Dream HX zal ongeveer ook zo rond de 8,5 kg komen met de door jou beoogde afmontage.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

mati948
Forum-lid

mati948 07 feb 2007 19:07

Oooo ok dan koop ik hem alleen nog eens naar welke  prijs en welke versnelling kijken (welke zouden jullie voor mij nemen ik ben voorstander voor de chorus)
ps uw c50 is gewoon weg bangelijk

pantani
Forum-lid

pantani 07 feb 2007 20:02

Srry(En dan vooral Amclassic)maar tog weer een vraagje over de Colnago Arte.Deze fiets zou zo een 8kilo wegen,maar wat als je hem neemt met Dura-Ace?Zitten dan ook Colnago wielen in,zijn deze bv. te vertrouwen?En dan nog 1vraagje:Je kunt deze fiets precies bestellen in het arabisch(Wil zeggen via vreemd land)hoeveel zou je deze fiets daar dan betalen?
Ik denk dat ik mijn fiets nog jaartje ga houden,maar wou dit tog ergens graag weten.
il magnifico

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 07 feb 2007 20:31

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 07 Februari 2007

Srry(En dan vooral Amclassic)maar tog weer een vraagje over de Colnago Arte.Deze fiets zou zo een 8kilo wegen,maar wat als je hem neemt met Dura-Ace?Zitten dan ook Colnago wielen in,zijn deze bv. te vertrouwen?En dan nog 1vraagje:Je kunt deze fiets precies bestellen in het arabisch(Wil zeggen via vreemd land)hoeveel zou je deze fiets daar dan betalen?
Ik denk dat ik mijn fiets nog jaartje ga houden,maar wou dit tog ergens graag weten.

Denk eerder dat deze fiets naar de 8,5 kg gaat dan naar de 8 kg, met een Dure-Ace groep gaat hij waarschijnlijk richting de 8 kg.Vind dit echter geen frame waarop een Dure-Ace groep op thuis hoort, zou in dit geval voor Ultegra kiezen.
Het is mij niet echt duidelijk wat voor merk wielen/velgen de colnago's zijn, het zijn gewoon bestickerde velgen van een andere fabrikant. Wie weet welke???
Op de laatste vraag geen idee, maar ik zou er niet aan beginnen, zeker als je verder geen referenties heb.
Lees ook dit topic even!http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... osition=14

louke73
Forum-lid

louke73 07 feb 2007 20:43

Beste colnago freaks, ik heb me deze week een tweedehands colnago dream gekocht voorzien van een campagnolo chorus 10speed groep. Kan iemand mij vertellen van welk modeljaar deze fiets is??

Had graag een foto geplaatst maar weet niet hoe dat moet

Met vriendelijke groeten,<br>
louke

raydox
Forum-lid

raydox 07 feb 2007 20:53

Quoten: Origineel geplaatst door louke73 op 07 Februari 2007

Beste colnago freaks, ik heb me deze week een tweedehands colnago dream gekocht voorzien van een campagnolo chorus 10speed groep. Kan iemand mij vertellen van welk modeljaar deze fiets is??

Had graag een foto geplaatst maar weet niet hoe dat moet

je gaat naar imageshack.us 
je upload daar je foto kies welk formaat
naa 1 min zieje allerlei links staan en helemaal beneden staat  direct link to image  dat copier je
dan ga je naar je discusie  antwoor je en boven aan zie je dat groene boompje . daar klik je op en plaats je  je link dat je gecopieerd hebt . en voila klaar

louke73
Forum-lid

louke73 07 feb 2007 22:33

Bedankt voor de tip.
hier is de link van de foto
URL=http://img117.imageshack.us/my.php?imag ... 188gm8.jpg]Afbeelding[/URL]
Afbeelding
louke

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 07 feb 2007 22:47

Quoten: Origineel geplaatst door louke73 op 07 Februari 2007

Bedankt voor de tip.
hier is de link van de foto
URL=http://img117.imageshack.us/my.php?imag ... 188gm8.jpg]Afbeelding[/URL]
Afbeelding

Zo, dan is hij zichtbaar.Op de foto is het kleurschema niet goed te zien, zit er een colnago-renner op de bovenbuis, en is het al een B-stay? Het is een fraaie fiets!!Denk zo op het eerste gezicht 2001, als het een B-stay is. Alleen klopt dit weer niet met de carbon-shifters van chorus wat die waren er pas later volgens mij!
Zou wel de shifters wat lager op de stuurbocht zetten, die staan wel erg hoog!

colnagogissmio
Forum-lid

colnagogissmio 08 feb 2007 01:06

Shifters lager maar ook hele stuurbocht staat omhoog.

louke73
Forum-lid

louke73 08 feb 2007 07:41

Bedankt voor jullie snelle antwoorden.
Op de bovenbuis zit inderdaad een renner. Wat bedoelen jullie met B-stay ?
Het stuur en shifters moeten inderdaad lager geregeld worden. Dit is een foto van toen ik hem net kocht.

De 10 speed groep van chorus is er volgens mij later opgezet. Vandaar dat ik zo nieuwsgierig ben naar het modeljaar van de fiets
louke

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 08 feb 2007 13:29

B-stay is als de achterbrug boven het achterwiel tesamen komt en als geheel op de staande buis aansluit.Ik denk dat de fiets uit 2001 komt de eerste B-stay's, gezien het spuitschema.Dit zou goed kunnen als de chorus-groep later is gemonteerd.
Chorus 10 speed is sinds 2000 op de markt, de carbonshifters bij chorus kwamen geloof ik 2 jaar later.

davey
Forum-lid

davey 08 feb 2007 18:12

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Februari 2007

Hij is 14 en dus 1e jaars Nieuweling, ik sta er echt niet meer van te kijken met wat voor een fietsen dat die aankomen zetten.
De webshops kan je zelf best vinden en daar kan je zelf zo uitrekenen hoeveel een fiets ongeveer moet gaan kosten.

niet beginnen over met wat ze daar rijden er zijn er ook genoeg die op een oude fiets rijden hoor

Plaats reactie