Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Status forumproblemen

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 20 aug 2013 12:54

Ik heb het plan dat te doen maar dan doe ik het wel in één keer goed. Met de juiste software, format en hosting. Dat betekent dat een paar banners niet genoeg zijn om te draaien. (tis ook helemaal niet de bedoeling een board met allerlei spam-ads op te zetten) Het gaat me in ieder geval tijd, energie en geld kosten. Het format gaat in ieder geval een stuk efficiënter worden dan hier! :P

Ik hoop ermee te starten als het weer, weer wat minder wordt.
Nog even geduld dan . . .

;)

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 20 aug 2013 13:14

We kunnen ook met zijn allen naar Wielertoerist overstappen :-).
What makes the boat go faster?

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 20 aug 2013 13:26

liviolivius schreef:We kunnen ook met zijn allen naar Wielertoerist overstappen :-).
Het lijstjesforum.... Alleen een leuk forum als je tot de incrowd van CTWT behoort. Voornamelijk topics waar besproken wordt wie welke cyclo gaat rijden en naderhand wie welke tijd heeft gereden. Het wannabe-prof-gehalte is erg hoog. Ze hebben wel een leuke forumnar.... :lol:

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 20 aug 2013 13:27

liviolivius schreef:We kunnen ook met zijn allen naar Wielertoerist overstappen :-).
Dat kun je doen maar dat forum heeft nu ook niet een perfecte indeling. Als erbij misschien leuk, diversiteit is altijd goed. Echter ik heb totaal andere ideeën. Fietsend Nederland verdiend beter. En het kan ook echt heeeel veeeel beter. Efficiënter én leuker.

;)

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1504
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 20 aug 2013 14:44

Tijd voor een update:
Na maandenlang klagen hebben we (redactie) uiteindelijk aangedrongen op een gesprek met degenen die de eindbeslissingen op IT-gebied nemen binnen Sanoma. De uitkomst van dat gesprek was vrij verrassend, we hebben nu namelijk vrije hand gekregen om onze eigen boontjes te gaan doppen.

Dit houdt voor Fiets.nl in dat we een eigen provider gaan kiezen, zelf rechten krijgen om updates te doen/bugs op te lossen en een eigen developer gaan inzetten.

Helaas gaat deze hele transitie ook weer op zijn Sanoma's en kost alles veel tijd. Tot we over zijn blijven we voor veel zaken afhankelijk van de Sanoma it-afdelingen. Ook technisch heeft dit alles nogal wat voeten in de aarde omdat we met de huidige site aan allerlei lastige interne regeltjes moesten voldoen. Gebruikersprofielen zitten bijvoorbeeld niet in het forum maar in een niet goed werkende en versleutelde database van Sanoma. Die moeten daar dus uit en weer teruggebouwd worden naar de normale phpbb database. Ook alle plaatjes staan ergens verdekt opgesteld in een onhandige indeling. Er moeten dus wat conversie/im- en export scripts gemaakt worden...en getest....en dat kost tijd.

De komende weken zijn we achter de schermen dus bezig de site te verhuizen naar onze eigen provider op een server die het wel meer de 99% van de tijd doet. Ik durf (gezien resultaten behaald in het verleden ;)) geen tijdspad te geven, maar ik verwacht wel dat we zodra we over zijn eindelijk weer eens normale service kunnen verlenen. De tapatalk update hoort daar natuurlijk bij en iets als een gebruikersnaampje aanpassen hoeft dan ook geen 2 maanden meer te duren. Ik kan ook alvast plechtig beloven dat we dan geen onderhoudsscherm gaan tonen als er eigenlijk een storing is :evil:

Ik ben de tel kwijt, maar volgens mij zit ik op duizendenzesendertig maal excuus voor al het geklungel!
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 20 aug 2013 15:11

Freerider,

Je weet dat we het je persoonlijk niet kwalijk nemen. Persoonlijk ben ik blij met wat je hierboven meld en wens je alle succes met de overzetting. Ik weet nu al dat het een nachtmerrie gaat worden (omdat je weer zoveel met de Sanoma ICT moet gaan doen) en wens je dan alvast veel succes de komende maanden.

Houd ons op de hoogte!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 20 aug 2013 15:47

Prima update. Ik denk dat er genoeg forumleden zijn die een handje willen helpen en wellicht zelf kennis en kunde hebben op dit vlak.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 aug 2013 15:56

freerider schreef: Ik ben de tel kwijt, maar volgens mij zit ik op duizendenzesendertig maal excuus voor al het geklungel!
En 1 :lol: ;)

Ach, maakt niet zoveel uit voor velen denk als er maar iets van reactie kwam maar die bleef uit en dat was veel meer het probleem.

Voor nu selecteer ik elke post (CTRL-A.....right click......copy) vooraleer op 'Bevestig' te klikken......just in case dat ik dat onderhoudsscherm weer krijg. Met korte posts geen probleem maar met langere een beetje frustrerend als je weer opnieuw alles kunt gaan typen en links plaatsen etc.

Helaas geen phpBB expertise bij mij anders zou ik echt graag helpen.

Nee, ik ga het laatste door mij voorgestelde Forum Cliche niet gebruiken nu :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 20 aug 2013 16:13

Mooi hoor. Wel wat vreemd dat deze update er ineens komt als er gesproken wordt over de opzet van een nieuw forum. . . . :)

Echter naast de Sanoma perikelen heb ik persoonlijk een heel ander idee of hoe een forum er uit zou moeten zien en juist beheerd zou moeten worden. Je kunt wel lekker naar Sanoma wijzen, feit blijft dat beheertechnisch er al jaren van alles aan schort. (Er zijn tal van zaken die makkelijk heel anders kunnen) Waarom zou dat alles nu ineens zo veel anders worden? Nee, sorry. Ik heb geen vertrouwen. En nee dat is niet pessimistisch bedoeld.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 aug 2013 16:14

zorroi schreef:
freerider schreef: Ik ben de tel kwijt, maar volgens mij zit ik op duizendenzesendertig maal excuus voor al het geklungel!
En 1 :lol: ;)

Ach, maakt niet zoveel uit voor velen denk als er maar iets van reactie kwam maar die bleef uit en dat was veel meer het probleem.

Voor nu selecteer ik elke post (CTRL-A.....right click......copy) vooraleer op 'Bevestig' te klikken......just in case dat ik dat onderhoudsscherm weer krijg. Met korte posts geen probleem maar met langere een beetje frustrerend als je weer opnieuw alles kunt gaan typen en links plaatsen etc.
Voor alles wat Zorro hier tikt: +1

En idd niks persoonlijjks naar Freerider, maar wel naar de gehele organisatie die uitblinkt in het niet geven van info/reactie/aktie.
Als alles hier gewoon normaal draait is er geen enkele behoefte aan een ander forum oid, want verder is het hier prima toeven.
Less is bore

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 20 aug 2013 16:34

daniel1975 schreef: Als alles hier gewoon normaal draait is er geen enkele behoefte aan een ander forum oid, want verder is het hier prima toeven.
Maar dat is toch vooral te danken aan de forumleden en bijdragen :-)
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 aug 2013 18:48

Ja, klopt. Applausje voor iedereen zelf :)
Less is bore

Plaats reactie