Garmin Edge 1000
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Ah dat verheldert de zaakamclassic-fan schreef:Ze gebruiken een chip van Texas Instruments die ANT, Bluetooth en Wifi heeft, dus dan krijg je de Wifi er gratis bij of je het nu wilt of niet.
Dat alleen SMSjes worden voorgelezen zou ik als een voordeel zien. Ik hoef tijdens het fietsen echt niet al mijn Whatsappjes te zien. Maar als mijn vrouw me iets wil melden wat semi-dringend is, dan kan ze me gewoon SMS'en. Ik denk niet dat de archeologen van Garmin het zo bedoeld hebben overigens
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Je hebt helemaal gelijk hoor. Als ik fiets, fiets ik, zit de telefoon in m'n achterzakje en komt ie er pas uit als ik weer thuis ben. Maar doelde inderdaad op de flintstone achtige ontwikkeling die Garmin soms doormaakthavana schreef:Dat alleen SMSjes worden voorgelezen zou ik als een voordeel zien. Ik hoef tijdens het fietsen echt niet al mijn Whatsappjes te zien. Maar als mijn vrouw me iets wil melden wat semi-dringend is, dan kan ze me gewoon SMS'en. Ik denk niet dat de archeologen van Garmin het zo bedoeld hebben overigens
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het wordt gewoon tijd voor een serieuze concurrent. Bij de horloges kloppen de nieuwe Polar v800 en voor iets andere toepassingen de Suunto Ambit3 heel hard op de deur. Nu nog bij de fietscomputers.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ik heb anders wel het idee dat het Garmin software (firmware eigenlijk) team behoorlijk versterkt is onlangs. Een half jaar geleden was het nog een drama. Nu brengen ze veel sneller updates uit en noemen het ook nog eens Beta (voorheel was het altijd beta maar werd het dat niet genoemd)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Deels eens.
Maar als die gasten niet goed worden aangestuurd door Fred Flintstone en z'n vriendjes.... Kijk even naar de nieuwe 920XT; de FR310 uit 2009 (!!) kon beter navigeren dan het huidige topmodel in multisports-watches. Het merk wat nota bene groot is geworden met navigatie vern**kt hun eigen navi-functie. Er zit oa een onlogische auto-zoom functie in die niet is aan te passen (closeup terwijl je beweegt, gehele track zichtbaar als je stil staat) en volledig onwerkbaar is.
De huidige multisporter wil ook kunnen navigeren, trailrunning is booming de laatste paar jaar.
Daarnaast zijn er forse consessies gedaan aan de kwaliteit van de chip; ze zijn 1-2jr geleden van Sirfstar afgestapt en sindsdien is het vele malen wisselvalliger geworden. Suunto zit nu wel op de SirfstarV ontvanger en is veel nauwkeuriger.
Garmin gaat dezelfde fout maken als Polar 5-6jr geleden. Volledig in hun eigen wereld leven en de klant vergeten.
Maar als die gasten niet goed worden aangestuurd door Fred Flintstone en z'n vriendjes.... Kijk even naar de nieuwe 920XT; de FR310 uit 2009 (!!) kon beter navigeren dan het huidige topmodel in multisports-watches. Het merk wat nota bene groot is geworden met navigatie vern**kt hun eigen navi-functie. Er zit oa een onlogische auto-zoom functie in die niet is aan te passen (closeup terwijl je beweegt, gehele track zichtbaar als je stil staat) en volledig onwerkbaar is.
De huidige multisporter wil ook kunnen navigeren, trailrunning is booming de laatste paar jaar.
Daarnaast zijn er forse consessies gedaan aan de kwaliteit van de chip; ze zijn 1-2jr geleden van Sirfstar afgestapt en sindsdien is het vele malen wisselvalliger geworden. Suunto zit nu wel op de SirfstarV ontvanger en is veel nauwkeuriger.
Garmin gaat dezelfde fout maken als Polar 5-6jr geleden. Volledig in hun eigen wereld leven en de klant vergeten.
Less is bore
Software Beta 2.57 is uit, nu ook met landscape
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=7609
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=7609
- Hans Vaessen
- Forum-lid
- Contact
Ik ken niet alle toestellen en weet niet wat welke site in de gpx stopt. In algemene zin echter:alliance_0 schreef:Begrijp ik nu het een en ander niet. Bij mijn Bryton Rider 60 download ik om het even welk GPX bestand naar het apparaat om vervolgens bij het narijden perfecte (gesproken) turn by turn aanwijzingen te krijgen zonder dat ik eerst het bestand heb moeten 'overtekenen'.
Een gpx-bestand is een xml file die allerlei informatie kan bevatten. Waar het gaat om routes kan dat zowel een track, een direct route, alsook een autorouterende route zijn.
Meestal zal echter sprake zijn van een zgn track. Maw: een stippellijn met zodanig veel punten dat bijvoorbeeld ook bochten worden gevolgd.
Zonder stippellijn weet echter niet of bijvoorbeeld een bocht naar rechts gewoon het volgen van de weg is danwel een afslag. En kan dus geen afslaginformatie geven.
Bij import van een track in een toestel zijn er dan drie mogelijkheden:
a. je volgt gewoon 1op1 de track, zonder aanwijzingen
b. het apparaat 'gokt' er op dat een hoek van meer dan x-graden een afslag is
c. het toestel relateert de track aan de ingeladen kaart en haalt de navigatieaanwijzingen feitelijk uit de kaart.
De edge 1000 kan met de recente firmware zowel a als c. Aanvankelijk was alleen c. mogelijk. Dat lijtk een ideaal gegeven; echter: zodra de kaart geen dekking heeft op een deel van de track wordt het dan meestal een rommeltje. Met de racefiets zal dat meestal wel goed gaan; met de MTB over single tracks levert c. vaak een probleem.
Daarnaast heb je de mogelijkheid je route in basecamp danwel automatisch danwel handmatig te converteren nar een 'autorouterende route'. Dan doe je omzetting c. feitelijk zelf al in de computer en kun je ook zien of er evt problemen zijn (waar dan wel weer improvisaties mogelijk zijn maar meestal gekozen wordt om dan liever de originele track te gebruiken).
Video over gebruik Garmin-toestellen? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Er zitten wat zandkorrels t.p.v. de ronde en start/stop knoppen waardoor ik mijn Edge niet meer kan gebruiken, erg vevelend. Wat raden jullie aan? Ik kan de torxschroefjes los halen en voorzichtig de boel zandkorrelvrij maken, echter zie ik zo snel geen tutorial online staan en wil natuurlijk geen dingen doen die schadelijk zijn voor het apparaat.
Hij blijkt dus in ieder geval wel kwetsbaar...
Kan je dit niet schoonmaken met een kwastje/tandenborstel?Stuntman Mike schreef:Er zitten wat zandkorrels t.p.v. de ronde en start/stop knoppen waardoor ik mijn Edge niet meer kan gebruiken, erg vevelend. Wat raden jullie aan? Ik kan de torxschroefjes los halen en voorzichtig de boel zandkorrelvrij maken, echter zie ik zo snel geen tutorial online staan en wil natuurlijk geen dingen doen die schadelijk zijn voor het apparaat.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Dat heb ik geprobeerd, het zit te diep. Er zit geen tiende milimeter beweging meer in de knoppen.body schreef:Kan je dit niet schoonmaken met een kwastje/tandenborstel?Stuntman Mike schreef:Er zitten wat zandkorrels t.p.v. de ronde en start/stop knoppen waardoor ik mijn Edge niet meer kan gebruiken, erg vevelend. Wat raden jullie aan? Ik kan de torxschroefjes los halen en voorzichtig de boel zandkorrelvrij maken, echter zie ik zo snel geen tutorial online staan en wil natuurlijk geen dingen doen die schadelijk zijn voor het apparaat.