Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2014

elefantino
Forum-lid

elefantino 28 mei 2014 13:50

Ik begrijp er uberhaupt helemaal niets meer van. Sinds wanneer neutraliseren we delen van profkoersen? Volwassen renners hebben toch een eigen verantwoordelijkheid om een beetje normaal te doen. Ook bij goed weer is diegene die veel risico durft te nemen in afdalingen in het voordeel, nu dus ook. Wielrennen wordt zo steeds meer een sport van Jeanettekes.

Eerder schreef ik dat ik Lefevre een eikel vind, ik vergat echter te vermelden dat hij hier gewoon gelijk heeft (maar het blijft een eikel :D ). Schuld ligt voornamelijk bij de organisatie.

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 28 mei 2014 13:52

Zoals bijvoorbeeld vorig jaar Milaan-San Remo waarbij een deel in de bus werd afgelegd. Nu was wachten op de bus bovenop de Stelvio niet echt een optie natuurlijk, dus dan is gecontroleerd afdalen een optie, mits je dit goed uitvoerd en eenduidig bent.

Martin Swinkels
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 28 mei 2014 17:06

Tutti Pazzi per Pirazzi !!

Mooi!

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 28 mei 2014 18:08

Meh, beetje een irritant ventje, vorig jaar ging ie op iedere berg bij iemand in het wiel zitten zonder over te nemen om vervolgens alle bergpunten te pakken, slim natuurlijk, maar het werkt wel op mijn zenuwen. Overigens niet gestolen vandaag, dus ere wie ere toekomt. Moment vd dag was natuurlijk wel het jiuchen van Veikkanen die dacht dat hij had gewonnen, is volgens mij al de derde keer dit seizoen dat we dit zien :D

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 mei 2014 21:02

sjoerdth schreef: bij iemand in het wiel zitten zonder over te nemen
tientallen sprinters zijn met dat gedrag op dit forum al de hemel ingeprezen ;)

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 29 mei 2014 09:18

Gastheerg schreef:
sjoerdth schreef: bij iemand in het wiel zitten zonder over te nemen
tientallen sprinters zijn met dat gedrag op dit forum al de hemel ingeprezen ;)
Bovendien is dit bergop nog niet half zo voordelig. Quintana werd ook amper overgenomen dinsdag, maar reed ze een voor een aan gort.

Martin Swinkels
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 29 mei 2014 09:49

sjoerdth schreef: bij iemand in het wiel zitten zonder over te nemen om vervolgens alle bergpunten te pakken
Da's de Kunst.
Niet perse mooi om naar te kijken, maar ik gun 'm deze overwinning van harte.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 29 mei 2014 21:19

Het is ook knap, ieder heeft zijn eigen manier, maar ik vind hem gewoon irritant. Zonder irritatie is de koers trouwens minder leuk om naar te kijken, dus van mij mag Pirazzi lekker doen als zijn tong bijna tussen de spaken hangt en er toch weer vantussen gaan als hij de puntjes ruikt.

Vandaag een beetje saai tot het laatst, Arredondo verdiende zeker een etappezege wat mij betreft, dus ik gun het hem van harte. Kelderman gegokt en een plaatsje verloren, maar ach die top 10 is nu toch wel zo goed als zeker (inzinking zaterdag buiten beschouwing gelaten), dus waarom zou je niet proberen wat tijd te pakken en richting het podium te schuiven. Denk dat hij daarmee aantoont dat niet alleen de beentjes goed zijn, maar dat het tussen de oren ook wel snor zit,

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 29 mei 2014 21:56

Ach, wie weet rijdt hij morgen wel een dijk van een tijdrit, en schuift hij nog wat plaatsen op. Het staat nog steeds dicht bij elkaar in de top .

Het zou zomaar kunnen dat hij de top vijf nog haalt.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 29 mei 2014 21:59

robbebopper schreef:Ach, wie weet rijdt hij morgen wel een dijk van een tijdrit, en schuift hij nog wat plaatsen op. Het staat nog steeds dicht bij elkaar in de top .

Het zou zomaar kunnen dat hij de top vijf nog haalt.
Eigenlijk verwacht ik wel dat hij een dijk van een tijdrit rijdt! Maar de anderen kunnen er ook wat van:

De eerdere tijdrit van de Giro opende met een sectie die stevig bergop ging. Het is niet het hele verhaal, want je hebt natuurlijk ook zoiets als ritopbouw, maar de tussenstand op het eerste meetpunt zag er toen zo uit:

1. Pozzovivo
2. Uran + 0.15
3. Aru + 0.26
4. Ulissi+ 0.27
5. Poels + 0.38
6. Majka + 0.40
7. Quintana + 0.47
8. De Gendt + 0.50
9. Evans + 0.53
10. Kelderman + 0.56
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 29 mei 2014 23:37

Interessant verhaal van T. Dekker over Arredondo die de hele Stelvio aan de auto had gehangen.
Afbeelding

Fisker
Forum-lid

Fisker 29 mei 2014 23:43

Haha.. Thomas Dekker vanavond in Knevel en Van den Brink....

Vertelt mooi verhaal over de klim van de Stelvio. Hij zat al in de auto en beschreef hoe Arredondo naar boven is gegaan... Alleen maar hangen aan de auto. Met 80-90 andere andere renners...
En die kleine Colombiaan wint vandaag de 18e rit.

Volgens mij had Thomas spijt dat hij dat ook niet heeft gedaan...

Verder oppervlakkig interview

Plaats reactie