Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 17 jan 2017 00:36

raven14 schreef:Dat waren idd stevige laatste 6 minuten. Die uitslag klopt nog niet, er staat veel volk niet tussen. Dit was screenshot bij aankomst:
...
250 W avg en 4.0 W/kg, je weegt maar net 60 kg :roll:

Afgelopen zondag per ongeluk de "La Bicicletta Toronto Race" gereden. Verkeerde groupride aangeklikt. En ach, ik dacht waarom niet, ff proberen. Nou meteen de start dikke power weg. Even harken, van een grote groep lossen en mee met de volgende groep.
Ik merk met zo'n race dat ik te zwaar ben :mrgreen: , heuvel op rijdt iedereen vrij vlot van me weg. Op pace en de laatste 1 a 2 minuten even diep gaan en ik kom er weer redelijk bij, maar toch. Gelukkig zat aan het einde van de race, na de brug, een klimmetje van <30 seconden. Daar even knallen en tot de finish weggebleven. Het was gerommel in de marge, maar toch even lekker een stimulans om net even wat dieper te gaan dan als je alleen rijdt.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 17 jan 2017 07:07

opperhoofd schreef: 250 W avg en 4.0 W/kg, je weegt maar net 60 kg :roll:
Ja. Waarom de :roll:? Geloof je 't niet?
Afbeelding

ncornelisse
Forum-lid

ncornelisse 17 jan 2017 09:07

Vanavond om 19.30 weer een race meepakken.

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 17 jan 2017 11:46

raven14 schreef:
opperhoofd schreef:250 W avg en 4.0 W/kg, je weegt maar net 60 kg :roll:
Het is omdat ik 25 kg meer de heuvel op moet slepen :lol:

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 17 jan 2017 11:58

opperhoofd schreef:
raven14 schreef:
opperhoofd schreef:250 W avg en 4.0 W/kg, je weegt maar net 60 kg :roll:
Het is omdat ik 25 kg meer de heuvel op moet slepen :lol:
Innige deelneming :)
't Is trouwens 62kg
Afbeelding

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 17 jan 2017 13:25

Ikon schreef:Hier had ik na 3 kwartier zwiften een uitval van internet :( lekker k.t want dan werkt het niet meer,na 10 min nog een stukkie er bij gedaan maar gegevens niet opgeslagen .
Nou ja er zijn ergere dingen morgen nieuwe kansen ;)
Als bij mij de wifi tijdelijk uitvalt tijdens een Zwift activiteit dan blijft het gewoon draaien. Ik fiets dan wel een tijdje alleen zonder fietsers om mij heen. Als het wifi signaal weer terug is dan komen ook alle andere rijders weer in beeld.
Ik draai Zwift overigens op een PC.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 17 jan 2017 15:48

Klopt maar bij het afsluiten kwam de rit niet op Strava terecht,wel op de totaal score van Zwift zelf.

Maar vandaag deed tie het weer goed :)

Vanmiddag eens met een wedstrijdje mee gedaan,nou ja geprobeerd gewoon om te kijken hoe dat gaat,best leuk.
Maar na 5 km heb ik ze maar laten gaan en heb ik hem op mijn eigen tempo uit gereden.
Ik sta dan ook als laatste in de uitslapen lijst en kwam 35 min achter de winnaar binnen :lol:
Ik denk wel door dit regelmatig te doen je best wel sterker word.

http://www.zwiftpower.com/race.php?id=2729

https://www.strava.com/activities/834896079
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

gede
Forum-lid

gede 18 jan 2017 09:59

ncornelisse schreef:Vanavond om 19.30 weer een race meepakken.
Ik heb gisteren ook eens een raceje meegenomen. Best leuk en als je het goed in je training inpast en je overdrijft niet, moet je er volgens mij zeker beter van worden.

Ik had echter een groot probleem om het overzicht tijdens de race te houden. We waren met zo'n 170 geloof ik. Ik ben van groepje naar groepje gereden en op zeker moment dacht ik in de kopgroep te rijden. Bij de 'riders nearby' gaf hij namelijk enkel nog mijn groepje aan. Helemaal op het einde gaf hij echter bij de 'riders nearby' aan dat er nog voor mij reden met meer dan een minuut voorsprong :-). Uiteindelijk werd in 16de ofzo. Is het mogelijk om op een bepaalde manier een beter overzicht te krijgen van waar de 'concurrentie' zit?

Bovendien reden er nog heel veel andere fietsers op het parcours die regelmatig mee begonnen rijden. Hoe zit dat eigenlijk met het draften? Kan je gewoon meedraften met iemand die niet aan de race deelneemt?

Seriph
Forum-lid

Seriph 18 jan 2017 10:59

Ik had gisteren hetzelfde. Was om 19:45 gestart in een groupride een sub2.5 ride. Ik had het idee dat ik met de voorste meezat zeker omdat ik in het begin 3.3 gemiddeld mee moest stampen om erbij te blijven. De leader had ook problemen met connectie en toen ik die voorbij was heb ik hem daarna nooit meer gezien. Vermoedelijk is hij op gegeven moment verdwenen. Ik zat zo tussen de groepjes te zwemmen dat ik heel wisselend in mijn ritje zat en ik geen idee had waar ik zat in vergelijking met de rest van de groep. Dat vond ik dermate irritant dat ik na twee rondes ben afgestapt.

Ik ben dus ook benieuwd hoe je kan zien hoe je zit in vergelijking met de leider en hoe met de rest van de groep. Ik vind ook in een groepje meerijden lastig omdat je niet echt houvast hebt. Als er een groepje langskomt en stampt even om erbij te komen zeil je er zo weer langs zonder dat je blijft hangen. Zou mooi zijn als Zwift een soort stickiness zou hebben dat als je het aangeeft dat in iemand zijn wiel kan plakken ook al rij je iets harder. Als je dan serieus veel harder gaat ga je er toch gewoon voorbij (of als je sticky uitzet) en de voorste kan je losrijden als hij harder gaat.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2017 11:04

Zwift heeft hier en daar wat groeistuipjes volgens mij. Zeker als er weer van die stomme loterij-win acties zijn. Groepen te groot en servers vol.
Less is bore

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 18 jan 2017 11:09

Wat die stickiness betreft: het is natuurlijk kwestie van balans tussen in iemands wiel blijven plakken vs ervoorbij gaan dmv extra vermogen. Ik vind het op dit moment wel ok.

Vanavond is er de georganiseerde groepsrit van de Vlaamse Zwifters, TK.BE Flanders Classic ride. Daar wordt het opgegeven tempo (2-2.5W/kg) netjes gehandhaafd en voor wie wenst kan de laatste 10km/paar rondjes nog even voluit racen. Tot de laatste 10km wordt met 2 stewards gewerkt die vooraan de boel kalmeren en achteraan eventueel mensen in moeilijkheden terug bij de groep brengen. Ook zit er redelijk wat volk van ons op Discord dus kan er zo nog wat cafépraat worden verkocht.

Heel leuk concept. http://zwift.com/events/view/5079 .
Laatst gewijzigd door raven14 op 18 jan 2017 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Seriph
Forum-lid

Seriph 18 jan 2017 11:37

raven14 schreef:Wat die stickiness betreft: het is natuurlijk kwestie van balans tussen in iemands wiel blijven plakken vs ervoorbij gaan dmv extra vermogen. Ik vind het op dit moment wel ok.

Vanavond is er de georganiseerde groepsrit van de Vlaamse Zwifters, TK.BE Flanders Classic ride. Daar wordt het opgegeven tempo (2-2.5W/kg) netjes gehandhaafd en voor wie wenst kan de laatste 10km/paar rondjes nog even voluit racen. Heel leuk concept. http://zwift.com/events/view/5079 . Ook zit er redelijk wat volk van ons op Discord dus kan er zo nog wat cafépraat worden verkocht.
Kak. Nu heb ik helemaal geen zin meer in het nieuwjaarspraatje van de directeur. :(

Plaats reactie