Welk smeermiddel gebruik jij ?
Neen neen; ik rijd meerdere maanden met een wax; alleen komt ooit de dag dat ik wil rijden en de ketting niet voldoende in de wax staat en dan moet ik snel olieen om te kunnen rijden.
Dus meerdere maanden een mooie aandrijving en dan leef ik met een minder mooie totdat alles ontvet wordt...
Niet zo moeilijk...
Walter
Dus meerdere maanden een mooie aandrijving en dan leef ik met een minder mooie totdat alles ontvet wordt...
Niet zo moeilijk...
Walter
Het zal wel aan mijn 'gehoor' liggen of mijn manier van rijden (zoveel mogelijk droog weer) want ik hoor alleen maar een zoevend geluid als ik fiets of schakel. Elke 300 à 500 km maak ik de KMC X11el ketting schoon in lampenolie en droog het met een doek en perslucht om daarna de kettingschakels één voor één in te druppelen met Squirt Lube. Na elke regen of natte rit even de ketting drogen (doek cq. perslucht) en weer indruppelen en klaar is kees voor de volgende rit.! Het vuil wat zich op de derailleurwieltjes en kettingblad ophoopt verwijder ik regelmatig met een harde tandenborstel en vang het op met een krant vanwege de smeer die het veroorzaakt op parket en tegelvloer.
Conclusie: een droge en geluidloze ketting die iig bij mij na 3000 km wordt vervangen, ongeacht slijtage.!![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
Conclusie: een droge en geluidloze ketting die iig bij mij na 3000 km wordt vervangen, ongeacht slijtage.!
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Toch wel leuk, zo'n never ending topic met nu 400 reacties sinds de start in 2015.
Hier nog steeds T9 en sinds de invoering van het nieuwe dopje (dat zo slecht druppelt) bewaar ik het flesje op kamertemperatuur. Een half uurtje op de verwarming voor het smeren doet ook wonderen.![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Hier nog steeds T9 en sinds de invoering van het nieuwe dopje (dat zo slecht druppelt) bewaar ik het flesje op kamertemperatuur. Een half uurtje op de verwarming voor het smeren doet ook wonderen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- Infinito GB
- Forum-lid
Ik ben ook wel een beetje klaar met de wax producten. Heb de ketting volledig ontvet, en ga weer terug naar de Cyclon course lube (flesje) en de doek met lampenolie.
Ik knikker nu sinds een jaar Motorex dry power op de ketting (dry voor de weersomstandigheden), tot nu toe erg tevreden over. Heb het ooit gekocht omdat ik het bij bike24.com tegen het lijf liep als veel verkocht smeersel en er over het algemeen behoorlijk positieve reviews voor te vinden zijn.
Beschrijving zegt wax-based, maar 't is een behoorlijk vloeibaar goedje
Hier toevallig meer gebruikers van dat spul?
Beschrijving zegt wax-based, maar 't is een behoorlijk vloeibaar goedje
Hier toevallig meer gebruikers van dat spul?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
En dunne olie spat weer meer dan gewenst, dus ook olie is niet perfect...
Dynamic Kettenoel is een redelijk compromis tussen de diverse parameters.
Als was heb ik pure paraffine geprobeerd, ketting brandschoon , maar blijft maar kort goed smeren.
Goed voor mtb en cross...,lijkt me, maar ik doe dat niet dus speculatie.
Dynamic Kettenoel is een redelijk compromis tussen de diverse parameters.
Als was heb ik pure paraffine geprobeerd, ketting brandschoon , maar blijft maar kort goed smeren.
Goed voor mtb en cross...,lijkt me, maar ik doe dat niet dus speculatie.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik gebruik een busje van de Action, kost een habbekrats en prima spul. Inderdaad wat dun maar so what. Kan er een paar 100 km mee rijden zonder dat de boel gaat piepen of dat ik andere vreemde geluiden waarneem. Vind het wel onhandig zo'n spuitbusje, dat is dan het enige, zou het liever druppelen.
Naar aanleiding van de positieve reacties van lid Einstein heb ik een flacon Neoval Bikeoil besteld. Dat spul van de Action is zeker niet slecht, mede door de prijs, maar het is wel heel erg dun en ik ben niet zo gek op een spuitbus.
Naar aanleiding van de positieve reacties van lid Einstein heb ik een flacon Neoval Bikeoil besteld. Dat spul van de Action is zeker niet slecht, mede door de prijs, maar het is wel heel erg dun en ik ben niet zo gek op een spuitbus.
Hallo, één liter kettingreiniger € 9,95, één liter benzine kost minder. Doe er je voordeel mee.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless