Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2015/2016

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 31 jan 2016 19:11

Noteer maar vast,7 & 14 maart op canvas.

http://sporza.be/cm/sporza/extra/opvallend/1.2551205
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 31 jan 2016 19:15

fiedoo schreef: Toch nog dit: je kunt zeggen dat het veldrijden geen sport is die op wereldvlak hoge toppen scheert, zelfs een sport van de lage landen is en nog wat maar dit is voor mij DE mooiste tak van de wielersport, 1 uur topsport, voortdurend emotie, niet te voorziene scenario's, atletisch vermogen gekoppeld aan techniek en taktiek.
Ik hoop echt dat het veldrijden nog jaren mag bestaan en zelfs uitbreide tot een werelddiscipline.
Helemaal mee eens.
Vooral als je het vergelijkt met de vaak slaapverwekkende rechtstreekse uitzendingen van het weg wielrennen.

senior
Forum-lid

senior 31 jan 2016 19:19

rondje schreef:Ik vind het toch een zeer ongeloofwaardig verhaal van haar kant. Ze blijft maar zeggen "maar ik heb die fiets niet gebruikt" Nee, dat is niet raar als hij al na de 1ste ronde in beslag is genomen uit een post. Ten tweede is die vriend van haar broers precies even lang als haar? Stel dat de afstelling van zadel/stuur etc ook hetzelfde is, dan is het helemaal bijzonder.
Daarnaast zou het om een oude fiets van haar gaan, vandaar dat haar naam er op stond. Dan is mijn vraag, hoe vaak krijgen gesponsorde renners 2 jaar achter elkaar precies dezelfde fiets? Meestal krijgen ze toch elk jaar of een ander model of een ander kleur om het nieuwere model te "promoten"?

Ook de tijden en het filmpje van de Koppenberg wedstrijd gezien, en die werken ook niet echt in haar voordeel, ze vliegt daar in de eerste ronde weg.

Wel bijzonder trouwens, dat Salden deze fietsen gewoon verkoopt, had het nog nooit eerder gezien.
Kortom, iedere renner die in de eerste ronde ervandoor gaat is dus meteen verdacht. Overigens vond ik het gat nou ook weer niet zo groot.

Het is wel zo dat dit meisje (ongeacht de uitkomst van het onderzoek) inmiddels door de meerderheid veroordeelt is (reactie Levefre: schorsen voor het leven en dat van de man die meerdere dopingzondaars zonder problemen een contract gaf. Denk maar aan Virenque, dopinggebruiker en matennaaier)

scighera
Forum-lid

scighera 31 jan 2016 19:37

Is de fiets dan in beslag genomen op gewicht? Op een vreemde weerstand bij de as, op iets wat ze zagen, iets wat vreemd aanvoelde?

quote van iemand op Slowtwitch forum:
"I hope a seatpost DI2 battery came lose and is jaming the crank. I just can't imagine anyone trying to run a motor. That would be crazy. Lets hope the Spora Juornalist has mis-spoken"
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

11AFotografie
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar 11AFotografie 31 jan 2016 19:37

Benito schreef:Heeft iemand enig idee hoe je met een app op een tablet zulk soort motoren in frames kan opsporen?
Ik zat zelf te denken aan de volgende opties:
1. Koppeling met een thermische camera, maar dan zal het motortje wel een tijdje aan moeten staan en carbon is volgens mij een slechte thermische geleider.
2. Metaaldetector app, kennelijk ook verkrijgbaar voor de smartphone, misschien dat de magneten van een electromotor uitslag geven bij zo'n meting. Aan de andere kant zou je net zo goed kunnen kijken of een sterke magneet blijft zitten op het onderste gedeelte van de zituis, heb je geen app voor nodig.

Iemand andere ideeen?
Op Instagram staat nu deze foto: https://www.instagram.com/p/BBNpEMCHF4k/
Misschien is daar iets te zien hoe ze die meting doen?

NoChain
Forum-lid

NoChain 31 jan 2016 19:41

scighera schreef:Is de fiets dan in beslag genomen op gewicht? Op een vreemde weerstand bij de as, op iets wat ze zagen, iets wat vreemd aanvoelde?

quote van iemand op Slowtwitch forum:
"I hope a seatpost DI2 battery came lose and is jaming the crank. I just can't imagine anyone trying to run a motor. That would be crazy. Lets hope the Spora Juornalist has mis-spoken"
Op Sporza zeiden ze dat de UCI specifiek voor haar fietsen ging na een tip.

Het lijkt me nogal vreemd om met een Di2 batterij rond te rijden als je mechanisch schakelt ;-).

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 31 jan 2016 19:45

Gave wedstrijd, een echt WK, wat een inhaalactie van Lars vd Haar in de laatste afdaling. Terrechte winnaar, maar jammer dat Lars het net niet redde.

Veel fouten door vd Poel, de eerste ronde zag je het al hele andere lijnen in het "bos" die nergens voor nodig waren.
Wel een hele eerlijke persconferentie! Laat die media training nog maar even zitten!

Het verhaal van het motortje is wel heel vaag nu. Moeilijk hoor als het verhaal klopt dan hebben we wel een nieuw sprookje in de efteling, dat kan toch bijna niet..........De vraag is of dat meisje het geweten heeft........
Is het niet bewust gedaan en dan bedoel ik erin geluisd.

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 31 jan 2016 19:55

Wel een 'schoon' vrouwke, ;-).

Wat een prachtig en gestoord WK hebben we gezien zeg. Topvermaak en top prestaties.

Een dikke min, wederom, voor een deel van het publiek. Jammer hoor.

ProTon
Forum-lid

Gebruikersavatar ProTon 31 jan 2016 20:04

Ikon schreef:Noteer maar vast,7 & 14 maart op canvas.

http://sporza.be/cm/sporza/extra/opvallend/1.2551205
Genoteerd :like:

hayes

hayes 31 jan 2016 20:32

Mooiste WK in jaren.
Van Aert verdiend kampioen. Was uiteindelijk de sterkste in koers. Hoed af voor Lars, wat die m'n kleine lijf kan :shock:
En Pauwels gaat weer aan de haal met laats drie :)

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 31 jan 2016 20:52

Mooie sport gezien, echter België heeft zich qua sportiviteit wel van zijn allerslechtste kant laten zien en kan zich imho. voorlopig beter heel erg nederig opstellen.
Publiek kun je beter over zwijgen en die tranen om die fiets, bijna beter dan die van een aantal dopingzondaars (en net zo ongeloofwaardig.....).

De sport ontstijgt amper het nivo langebaanschaatsen en dan al dit soort taferelen.....

simen
Forum-lid

simen 31 jan 2016 21:03

Gelukkig maakte de wedstrijd vanmiddag veel goed.
Ik zag een mooie wedstrijd en veel sportiviteit onder de deelnemers vanmiddag.

Duitse Bike redactie deed enkele jaren geleden al eens mee met een cyclo mtb tocht met dergelijk motortje.
Om eens te zien hoe dat uit zou pakken.
Leuk verslag van gemaakt toen.
Maakte nogal veel lawaai zo'n haakse overbrenging.
Beetje dom dus, zo een actie van je begeleidingsteam.
Om maar niet te spreken over die vriend die met dergelijk hulpmiddel meefietst op training met de meisjes.
Laat je dan maar gewoon naar huis fietsen.
Zij is ook tegen

Plaats reactie