Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

SRAM ETAP

danoontje
Forum-lid

danoontje 30 mar 2017 21:18

Zodra storingsvrij en breed verkrijgbaar doe ik mee (nooit een early adopter geweest ;) )..
Dus ik volg met belangstelling de draadloze ontwikkeling. De mechanische producten van sram bevallen me goed.
(Ben niet cynisch eerder conservatief :D )

Iemand al gebruikerservaringen met de batterijduur? Na hoeveel km opladen in de lage landen?
Anima Sana In Corpore Sano.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 30 mar 2017 21:41

Had destijds (toen ik vorig jaar al zat te twijfelen om de upgrade te doen) al wat YouTube gekeken idd, even refreshen, hopelijk hoef ik ook mijn remkabels niet overnieuw te doen, stuurlint wikkelen wordt ook de eerste keer.
Laatst gewijzigd door Sieper op 30 mar 2017 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 mar 2017 21:45

Stuurlint wikkelen is moeilijker dan eTap installeren, wat echt simpel is. Gewoon de instructies volgen, that's it.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 30 mar 2017 22:02

Komt goed, ik sleutel altijd bij mijn ouders, mijn vader is opgegroeid in de fietsenwinkel van mijn opa, die heeft vaak ook nog wel wat inzicht. Ik ben meer van het rustig aan, gelukkig ben ik redelijk handig (dextertiteit bedoel ik dan).
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 30 mar 2017 22:17

Sieper schreef:Komt goed, ik sleutel altijd bij mijn ouders, mijn vader is opgegroeid in de fietsenwinkel van mijn opa, die heeft vaak ook nog wel wat inzicht. Ik ben meer van het rustig aan, gelukkig ben ik redelijk handig (dextertiteit bedoel ik dan).
Geheel off-topic maar dexteritiet is wel het allermooiste woord voor handigheid/behendigheid :shock:
Maak joe woar

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 30 mar 2017 22:23

Een T te veel zie ik! Woeps :-) ik ben niet handig in de zin dat ik er veel van weet, veel met techniek heb gedaan, maar het kabeltje door het oogje zeg maar even wat, lukt me meestal wel redelijk gemakkelijk. Of topic idd maar ik zal hier nog wel even een verslagje plaatsen van mijn bevindingen.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 30 mar 2017 22:56

Handigheid zit hem in het algemeen niet in handen maar in ut hoofd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 30 mar 2017 23:15

Mee eens Kees, rustig blijven, goed concentreren maar vooral natuurlijk know-how, dingen al eens eerder gedaan hebben. Mijn vader en ik klussen altijd samen en over het algemeen ben ik degene die overal een oplossing op (mag) bedenken. Ik schrijf nog een verslagje voor de andere onervaren doe het zelf ers.
Afbeelding

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 31 mar 2017 00:57

danoontje schreef:Zodra storingsvrij en breed verkrijgbaar doe ik mee (nooit een early adopter geweest ;) )..
Dus ik volg met belangstelling de draadloze ontwikkeling. De mechanische producten van sram bevallen me goed.
(Ben niet cynisch eerder conservatief :D )

Iemand al gebruikerservaringen met de batterijduur? Na hoeveel km opladen in de lage landen?
Als je de verschillende ervaringen op het www een beetje volgt dan hoor je erg weinig negatieve ervaringen.
Als ik het goed heb heeft Shimano meer problemen met hun batterij en junction box, maar daar worden er dan ook veel meer van verkocht natuurlijk.

Batterijen gaan redelijk lang mee mee. In de shifters zitten nog steeds de originele batterijen van ergens juni 2016.
Een "bijna lege" batterij wordt aangegeven door een rode led die gaat branden als je schakelt.
Bij thuiskomst probeer ik beide shifters/derailleurs even om te zien of de led groen dan wel rood kleurt.
Bij een rode led, je zou dan volgens Sram nog 150 km verder kunnen, laad ik de batterij op.

Ik rijd afwisselend ritten met een vlak en een glooiend profiel.
De batterij van de achterderailleur is sneller leeg dan die van de voorderailleur.
Als je onderweg toch met een lege batterij zou geconfronteerd worden kan je nog altijd de voorste batterij naar achter steken zodat je toch achteraan nog kan schakelen.
Beide batterijen zijn identiek.
De batterij achteraan zal ongeveer een 800 - 1000 km meegaan en dan laad ik meestal ook de voorste batterij op.
Ik heb een derde batterij gekocht en bij langere clubritten met volgwagen steekt deze opgeladen in mijn sportzak.

Tot op heden heb ik het nog niet meegemaakt dat ik onderweg met een lege batterij ben gevallen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 31 mar 2017 09:03

Wat is het beste advies bij ombouwen Shimano DI2 naar eTap, batterij DI2 laten zitten in staande buis?
What makes the boat go faster?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 mar 2017 09:24

Waarom zou je dat in vredesnaam doen?

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 31 mar 2017 10:04

Snap ik ook niet. Geheel ontmantelen en de doos in.
Afbeelding

Plaats reactie