Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 jul 2011 23:01

Och, op wat voor manier dan ook maar Evans is gewoonweg het beste van alle favorieten door de eerste 13 dagen gekomen. Mocht hij door 'simpelweg' te volgen in de bergen met wellicht wat verlies en dan in de TT weer wat tijd goedmaken om zodoende de TdF te winnen, dan heeft hij het dus gewoonweg het beste gedaan.
Evans zijn TT capaciteiten wegen niet op, qua tijdwinst, tegen wat hij in de bergen kan verliezen doordat hij nu eenmaal een mindere echte klimmer is in vergelijking met Contador en de Schlecks. In een bergrit 4 minuten verliezen voor Evans is niet ondenkbaar (hoewel hij dan wel een erg slechte dag moet hebben) maar 4 minuten pakken in de individuele TT van slechts 42,2 km is ondenkbaar (ten opzichte van Contador en Andy Schleck alhoewel Andy dan wel de TT van zijn leven moet rijden zoals vorig jaar anders wordt het makkelijk 4 minuten).

Ik ben erg benieuwd naar wat Basso gaat doen. Zit goed voorin de laatste dagen maar je hoort of ziet hem niet echt.

Toch verwacht ik morgen nog geen vuurwerk van de classementsrijders. Het zal meer kijken en 'reageren op' worden. Als je nu geel pakt oid dan is de TdF nog lang en niemand van de favorieten wil die last van geel nu al. Ik denk dat men tijd gaat pakken op Voeckler maar dat geel voorlopig daar wil houden.
Mocht er eentje echter 'bloed' ruiken morgen dan kan het gaan vlammen.

Ik ben zeer benieuwd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2011 08:06

Waarom is Evans als beste er doorheen gerold? Heb jij de Schlecks al iets zien doen dan? Helemaal niets!!!!
Vanmiddag zullen we meer weten, nu speelt iedereen verstoppertje.
Less is bore

eelcoz

eelcoz 14 jul 2011 08:08

Ik ben bang dat Zorro wel gelijk heeft wat dat wachten betreft. Het was of vorig jaar of in 2009 dat er helemaal niets gebeurde in de eerste bergetappes. Voor vanmiddag ben ik ook bang dat men 'en groupe' de eerste twee bergen over gaat, en dat er op Luz Ardiden ook weinig te beleven zal zijn. Ik hoop dat ik het mis heb!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2011 08:12

Ja, er zal zeker pas op L A aangevallen gaan worden. Aan de andere kant; morgen wordt het zeker niets met die lange afdaling en vlakke finale. Hoop dat het nu eindelijk maar eens los komt. Duurt al wel erg lang.
Less is bore

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 14 jul 2011 09:51

Persoonlijk ben ik bang dat inderdaad pas op 2km voor de finish iets gaat gebeuren met de toppers, maar ja dat geeft Rob Ruijgh in ieder geval de kans om vooruit te blijven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
frank1
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 mei 2006 12:02

Gebruikersavatar frank1 14 jul 2011 09:55

Ik hoop eigenlijk dat Contador vrij vroeg gaat aanvallen! Ik heb wel zin in een mooie & harde bergetappe!

eelcoz

eelcoz 14 jul 2011 10:15

frank1 schreef:Ik hoop eigenlijk dat Contador vrij vroeg gaat aanvallen! Ik heb wel zin in een mooie & harde bergetappe!
Wie niet? ;)

Ik kan me van de afgelopen jaren weinig echte lange, harde bergetappes herinneren (in de Tour althans). In de epotijd reed Virenque rustig solo over 4 cols om vervolgens bergop te finishen. Maar goed, Virenque reed dan ook altijd schoon :D .

Op zich is het ook wel te begrijpen wat de klassementsrenners betreft. Op z'n vroegst zal Contador aanvallen in het begin van de klim naar Luz Ardiden, maar zelfs dat is misschien wel te optimistisch.

Gebruikersavatar
frank1
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 mei 2006 12:02

Gebruikersavatar frank1 14 jul 2011 10:30

@Eelcoz
Tsja, dat is waar. Vorig jaar werd ik ook behoorlijk flauw van de "strijd" tussen Contador en Schleck, alleen maar op elkaar letten........

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 14 jul 2011 10:43

Contador moet 1,30 terugpakken op evans, dat gaat hem in 4 finishes bergop wel lukken. Op schleck moet hij maar 30 seconde terugpakken in de bergen, want die kan hij in de tijdrit echt wel op meer dan een minuut zetten. Voor contador is het vandaag dus echt niet zo'n zaak om al aan te gaan vallen.
De schleckjes hebben wel de beste troeven in handen. Die kunnen namelijk om en om gaan aanvallen en hoeven niet te reageren op aanvallen van elkaar. Daar tegenover staat wel dát ze moeten aanvallen, want ze hebben beide een slechte tijdrit.
Als ze die pakhaas van een voeckler maar uit het geel rijden vandaag, vind ik het goed

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2011 10:45

Voeckler gaat niet uit het geel vandaag. Die kan redelijk klimmen en goed aanklampen. En gezien de verwachting dat de hoge heren slechts op het laatst wat tijd zullen sprokkelen red ie het wel tot zaterdag.

Waarom is de Giro eigenlijk zoveel dynamischer?
Less is bore

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 14 jul 2011 10:50

Ik verwacht vandaag het vuurwerk van de klassementsmannen ook pas op de laatste klim, tenzij er eerder al belangrijke mannen een beetje achterstand oplopen.
Ik neem aan dat er weer wat aanvallers zullen zijn.
Ik ben erg benieuwd wat Sanchez (rabo) gaat doen, of hij aan kan haken. Zo ja, dan hebben ze nog een taaie aan hem, hoewel ik wel verwacht dat hij uiteindelijk het onderspit moet delven. Zeker als hij extra energie moet stoppen in het helpen van Gesink.
Wat Gesink betreft, dit is wel een belangrijke dag. Verliest hij geen tijd, dan geef ik hem een kans voor een 4e of 5e plek. We zullen zien.
Morgen is de aankomst op het oog saaier, maar zo'n afdaling heeft ook wat. Durf je harder te dalen, kun je met een paar man weg blijven.

@daniel1975: Voeckler gaat er alles aan doen, dat is zeker. Ik denk ook dat hij nog wel eens stand zou kunnen houden, maar ik hoop het niet.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 14 jul 2011 11:03

In de giro wordt veel meer gekoerst. De belangen zijn daar minder groot en bovendien zijn er renners aanwezig die er enkel rijden om te testen of omdat ze zonder druk kunnen rijden.
Nibali en Scarponi reden daar alsnog redelijk stijfjes, terwijl contador daar gewoon altijd wilde aanvallen. Bovendien was contador daar wel veel te goed voor de concurrentie.
Mannen als Rujano, Kruijswijk, Kreuziger, Gadret.. die reden onbevangen rond en zonder enige druk. In de tour is het altijd moet, voor iedereen. Het is dé koers van het jaar en dat levert dus gecontroleerde etappes op. Veel minder leuk om naar te kijken, maar heel logisch.

Voeckler kan aardig klimmen, maar hoe lang kan hij aanblijven naar luz ardiden? Misschien dat ll sanchez toch nog even moet aanvallen vandaag. Overigens denk ik dat sanchez best eens in de top 10 kan blijven, hij heeft in ieder geval een stuk minder concurrenten voor de top 10 dan voor de tour

Gesloten