Swett Cycles
Dit lijkt me nu interessant voer voor de journalisten van het blad Fiets om eens iets verder in te duiken en er eens een mooi artikel van te maken.
Wat doet Jeffrey nu allemaal en welke invloed heeft hij op de ontwerpen van frames.
Een keer iets anders dan Van Bon weer een mooi karretje onder de kont te stoppen waar hij weer tevreden over is of alle andere fiets testen welke al jaren scoren tussen 7.5 en 8.5.
Wat doet Jeffrey nu allemaal en welke invloed heeft hij op de ontwerpen van frames.
Een keer iets anders dan Van Bon weer een mooi karretje onder de kont te stoppen waar hij weer tevreden over is of alle andere fiets testen welke al jaren scoren tussen 7.5 en 8.5.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Jaap, een conclusie trek je NIET na eenzijdig "onderzoek". Tuurlijk mag je een mening hebben, maar tussen een mening en een conclusie zit een HEEL groot gat.Jaap Telder schreef: ↑03 jun 2019 14:19
Als je je verdiept in het merk Airstreeem, de geschiedenis ervan, de eigenaars/ makers/ontwerpers ervan kom ik niet tot die conclusie.
Mij maakt het weinig uit, ik krijg er geen klant minder door, maar je kan wel mensen of bedrijven schade berokkenen door zo snel "conclusies" te trekken en deze op het internet te knallen.
Stel hè, stel, je ziet of hoort de waarheid, neem je dan je woorden/beschuldigingen terug?
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Tuurlijk, maar let wel, er is in mijn visie duidelijk verschil tussen een frameschets maken en de werkelijke ontwikkeling en het uiteindelijke productieklare ontwerp door de ingenieurs bepaald met tests, welke layups, waar en hoe etc. gebruiken, want die maken/bepalen het echte ontwerp.
Als ik zeg dat ik wel een Swett zou kunnen kopen als ik daar behoefte aan had dan benadeel ik Swett op geen enkele wijze. (zie mijn eerdere bijdrage)
Als ik een frame als open-mold kan kopen en dat vaststel is dat niet om een bedrijf te gronde te richten, dat zou teveel eer zijn. Ik stel alleen het feit vast, zoals meerdere forumleden dat hier en elders doen.
Verder heb ik geen ander bedrijf bij naam genoemd die ik benadeeld zou hebben in dit topic.
Als ik zeg dat ik wel een Swett zou kunnen kopen als ik daar behoefte aan had dan benadeel ik Swett op geen enkele wijze. (zie mijn eerdere bijdrage)
Als ik een frame als open-mold kan kopen en dat vaststel is dat niet om een bedrijf te gronde te richten, dat zou teveel eer zijn. Ik stel alleen het feit vast, zoals meerdere forumleden dat hier en elders doen.
Verder heb ik geen ander bedrijf bij naam genoemd die ik benadeeld zou hebben in dit topic.
Daar ben ik het nou eens volledig mee eens.vincent75 schreef: ↑03 jun 2019 16:14 Dit lijkt me nu interessant voer voor de journalisten van het blad Fiets om eens iets verder in te duiken en er eens een mooi artikel van te maken.
Wat doet Jeffrey nu allemaal en welke invloed heeft hij op de ontwerpen van frames.
Een keer iets anders dan Van Bon weer een mooi karretje onder de kont te stoppen waar hij weer tevreden over is of alle andere fiets testen welke al jaren scoren tussen 7.5 en 8.5.
Dat is ook de reden waarom ik het blad al jaren niet meer koop.
Jaap, zoals bij veel beroepen is het zelden een “one man show” Wat u als, een tikkie oneerbiedig, frameschets bestempeld, is al vrij gedetailleerd uitgewerkt.Jaap Telder schreef: ↑03 jun 2019 16:56 Tuurlijk, maar let wel, er is in mijn visie duidelijk verschil tussen een frameschets maken en de werkelijke ontwikkeling en het uiteindelijke productieklare ontwerp door de ingenieurs bepaald met tests, welke layups, waar en hoe etc. gebruiken, want die maken/bepalen het echte ontwerp.
Als ik zeg dat ik wel een Swett zou kunnen kopen als ik daar behoefte aan had dan benadeel ik Swett op geen enkele wijze. (zie mijn eerdere bijdrage)
Als ik een frame als open-mold kan kopen en dat vaststel is dat niet om een bedrijf te gronde te richten, dat zou teveel eer zijn. Ik stel alleen het feit vast, zoals meerdere forumleden dat hier en elders doen.
Verder heb ik geen ander bedrijf bij naam genoemd die ik benadeeld zou hebben in dit topic.
In, ik schat 97% van de gevallen heeft het engineeringsteam van een carbon frame namen als 約翰起訴 en 傑里胡. Het ontwerpteam of de ontwerper heeft meestal een iets westerse naam. Ook bij de grote jongens zoals Giant, Specialized, Canyon, Trek, Scott etc.
Bij een alu of stalen frame ligt dat anders, dat is een homogeen materiaal.
Ik heb ABSOLUUT niet de layup bepaald of de engineering van dit frame gedaan. Dat heb ik ook nooit beweert, maar als ik het goed lees, vindt u diegene die de geometrie ontwerpt en het 1:1 frame design met alle details en toleranties maakt, NIET de ontwerper......
Ik vind juist mensen als Jan de bouvrie, Olcay gulsen, Piet Boom etc geen ontwerpers.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41047
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat zijn designers 

Less is bore
Hangt het ontwerp van de geometrie en frame design niet altijd samen met de lay-up?
Ja kan toch geen frame met exotische vormen ontwerpen dat met geen enkele lay-up gerealiseerd kan worden door bijvoorbeeld te scherpe randen, te dunne buizen,....
Het is toch steeds de combinatie van beide die de eigenschappen en kwalitieten van het frame en bij uitbreiding de fiets bepalen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41047
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Denk je dat de tekenaar van bijv BMW ook alle gebruikte materialen en technieken erbij schrijft?
Je hebt enerzijds de creatieve kant en anderzijds de technische invulling.
Je hebt enerzijds de creatieve kant en anderzijds de technische invulling.
Less is bore
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Idem. En, volgens mij scoren bijna alle fietsen bij het eindoordeel zelfs tussen de 7,8 en 8,2roelw schreef: ↑03 jun 2019 17:12Daar ben ik het nou eens volledig mee eens.vincent75 schreef: ↑03 jun 2019 16:14 Dit lijkt me nu interessant voer voor de journalisten van het blad Fiets om eens iets verder in te duiken en er eens een mooi artikel van te maken.
Wat doet Jeffrey nu allemaal en welke invloed heeft hij op de ontwerpen van frames.
Een keer iets anders dan Van Bon weer een mooi karretje onder de kont te stoppen waar hij weer tevreden over is of alle andere fiets testen welke al jaren scoren tussen 7.5 en 8.5.
Dat is ook de reden waarom ik het blad al jaren niet meer koop.
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
[/quote]
Idem. En, volgens mij scoren bijna alle fietsen bij het eindoordeel zelfs tussen de 7,8 en 8,2
[/quote]
Thnx voor de inkopper en dat brengt ons terug tot het onderwerp Swett...ook de Swett Val dieu disc scoorde een 7.9



Idem. En, volgens mij scoren bijna alle fietsen bij het eindoordeel zelfs tussen de 7,8 en 8,2
[/quote]
Thnx voor de inkopper en dat brengt ons terug tot het onderwerp Swett...ook de Swett Val dieu disc scoorde een 7.9