Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 29 mar 2020 20:06

amclassic-fan schreef: 29 mar 2020 18:04
EmPeHa schreef: 29 mar 2020 17:14 O ja, weet je hoe lang het virus actief blijft, met je neus legen?
Want er zijn mensen die het asfalt graag schoon likken? Ik kan met de beste wil van de wereld niet verzinnen hoe ik iemand zou kunnen besmetten door op een lege land weg m'n neus leeg te blazen.
Je handen en kleding blijven ook compleet schoon? Geen probleem dus bij verkeerslichten of tankstation (DDX noemde dat eerst nog als optie).
Andersom kun je het ook juist krijgen door aan je gezicht te zitten.

aloisvonesterhazy
Forum-lid

aloisvonesterhazy 29 mar 2020 20:14

Een aardige regel uit dat artikel van de KNWU vond ik dat je geen rit moet gaan doen waar je twee of meer dagen van moet herstellen. Dat kan voor iemand betekenen dat hij zich moet beperken tot 50 km, maar er een enkeling die binnen die beperking 500 km kan fietsen. Dat lijkt mij dan ook geen probleem.

SiO2
Forum-lid

SiO2 29 mar 2020 20:14

Besmetting via oppervlakken speelt slechts een zeer kleine rol, dus dat zal allemaal wel wat meevallen. En wat die huisdieren betreft, er is geen enkel bewijs dat deze een rol spelen. Laten we niet overdrijven met z'n allen, anders is het misschien beter om lekker de hele dag onder de dekens te blijven liggen. Wel zo veilig.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 29 mar 2020 20:36

Mee eens hoor, maar toch voelde het afgelopen zaterdag niet goed om mijn overtollige speeksel en snot in de rondte te laten vliegen. Dus moesten de handschoenen het ontgelden. Die heb is na afloop dus maar linea recta de wasmachine in gedaan :oops:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

HarryuitHilversum
Forum-lid

HarryuitHilversum 29 mar 2020 21:02

EmPeHa schreef: 29 mar 2020 17:44 Wat ik als een probleem zie, is als je een paaltje over het hoofd ziet of een automobilist jou over het hoofd ziet. Dan worden daar de hulpdiensten weer druk mee. Die hebben al genoeg te doen.

Zelfs als je zelf heel blijft, moet je weer zien dat je thuis komt. Laat je je dan ophalen of ga je met het openbaar vervoer?
Zo zijn er ook al weer een aantal motorrijders geweest, waarvoor de hulpdiensten moesten uitrukken.
EmPeHa, ik zit je posts met verbazing te lezen. Je zal het goed bedoelen, maar hier sla je de plank helemaal mis. Je zal dit schrijven uit bezorgdheid, want je ziet overal problemen die er niet zijn. De kans om iemand te besmetten of besmet te worden als je solo rijdt en 1,5 afstand houdt is, zover we nu weten, nihil.
De kans om op de eerste hulp terecht te komen is bij een solorit sowieso zeer klein. En is nog nooit zo klein geweest als nu. Het is rustig op de weg en mensen houden zeer goed rekening met elkaar. Op de eerste hulp is het nu overigens veel rustiger dan normaal, maar dat terzijde.
En dat OV argument is helemaal vergezocht. Hoe groot is de kans nu werkelijk dat mensen met pech met OV naar huis moeten? En dan nog? Het OV rijdt gewoon en daar kun je veilig gebruik van maken als je maar afstand houdt.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 29 mar 2020 21:15

Tja, vroeger had je de kerk die je angsten en verdoemenis aanpraatte... dat is zonder problemen door de media overgenomen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2020 21:27

53x11 schreef: 29 mar 2020 20:36 Mee eens hoor, maar toch voelde het afgelopen zaterdag niet goed om mijn overtollige speeksel en snot in de rondte te laten vliegen. Dus moesten de handschoenen het ontgelden. Die heb is na afloop dus maar linea recta de wasmachine in gedaan :oops:
Wat ik hier uit op maak is dat je normaal je volgesnotterde handschoenen gewoon weer in de kast legt tot je volgende ritje :mrgreen:
Less is bore

Marcopfiets
Forum-lid

Gebruikersavatar Marcopfiets 30 mar 2020 02:18

Ik had vandaag 6 flybys op de fiets, waarvan ik er maar twee gezien heb. Als ik iemand inhaal of passeer hou ik even mijn adem in. Zit ik onder de wind, mond dicht en uitademen door de neus. Dan kan er ook niks inwaaien.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 mar 2020 08:49

Thuis zitten is ook niet per se veiliger. Mijn vrouw had dit weekend dienst, normaal zijn het de ruiters/amazones, de voetballers, de wielrenners die de SEH bezoeken. Nu zijn het mensen die zich thuis klem zuipen en van de trap vallen, of drugs gebruiken. Vannacht nog eentje die een of andere vage drug (2CB) had genomen en op IC beland is. Weer één bed minder voor een coronapatiënt...

Was deze dienst nu rustiger dan een gewone dienst: NEEN, in tegendeel zelfs.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 30 mar 2020 11:16

SiO2 schreef: 29 mar 2020 20:14 Besmetting via oppervlakken speelt slechts een zeer kleine rol, dus dat zal allemaal wel wat meevallen. En wat die huisdieren betreft, er is geen enkel bewijs dat deze een rol spelen. Laten we niet overdrijven met z'n allen, anders is het misschien beter om lekker de hele dag onder de dekens te blijven liggen. Wel zo veilig.
Bewijs en bewezen doen er op het moment niet zoveel toe. Burgerschapszin en fatsoen betekenen voor ieder van ons op dit moment dat gewoon even doen wat er van ons gevraagd en verwacht wordt. "Dat bepaal ik zelf wel' telt even niet. En 'dat zie ik anders' ook niet. We volgen gewoon even de voorschriften van het RIVM.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 30 mar 2020 11:26

Uiteraard is thuis zitten niet per se veiliger. Volgens mij heeft veiligheid een relatie met gedrag en niet met de locatie waarop we dat gedrag vertonen.
Dat is volgens mij ook de fout die sommigen maken met de opmerking dat ze er op uit gaan naar buiten omdat volgens de statistieken de meeste ongelukken thuis voorkomen.
Dat is alsof iemand niet meer in zijn eigen bed slaapt omdat statistisch gezien de meeste mensen in hun eigen bed overlijden.
Gelukkig kunnen en mogen we in Nederland nog naar buiten zolang iedereen zich verantwoordelijk gedraagt volgens de voorschriften van het RIVM en de regering.

SiO2
Forum-lid

SiO2 30 mar 2020 11:27

@Nee_Nee

Lol, wat ik schreef is allemaal terug te vinden op de website van het RIVM. Dat sommigen er van alles bij bedenken kan ik ook niet helpen. Verder hou ik me aan alle RIVM-richtlijnen, dus dat gemoraliseer mag wmb achterwege blijven.

Plaats reactie