Over de wielersport en zijn beoefenaars.

UCI over transvrouwen in de sport

Ran
Forum-lid

Ran 30 jun 2023 05:15

lugosi schreef: 29 jun 2023 21:59
Ernie C. schreef: 29 jun 2023 21:49 De hete brij is dat we als westerse maatschappij de definities van man en vrouw hebben losgelaten en dat mijn (of jouw) persoonlijke mening daarover irrelevant is voor dit vraagstuk.

.............
De Westerse maatschappij heeft helemaal niets losgelaten.
Een aantal goed georganiseerde en goed voorzien van kapitaal (door veroordeeld crimineel/miljardair Soros bijvoorbeeld) zeer, zeer kleine activistische minderheden hebben dit gedaan.

Uiteindelijk maakt het op de lange termijn niet zoveel uit, daar waar het kapitalistische systeem geen waarden heeft en op gelijk welke wagen springt als het opbrengt zal het probleem door migratie zelf verdwijnen, de demografische ontwikkelingen ten gevolge van migratie zullen dit minderheidsdenken gewoon van de kaart vegen.
Tot spijt van de progressieven zijn zij zelf de oorzaak van het heropleven van een conservatisme.

Mijn slecht karakter zorgt ervoor dat ik dit ergens naast tragisch ook wel amusant vind.
Goed verwoord.

Ran
Forum-lid

Ran 30 jun 2023 05:16

Ernie C. schreef: 29 jun 2023 23:46 Of uit medemenselijkheid...
(In hoeverre dat dan weer angst is om buiten de groep te vallen is weer een andere discussie)

Maar zoals ik al zei: dat gedeelte van de discussie doet hier eigenlijk niet ter zake, zeker niet op dit gedeeltevan het forum. Dat is al besloten en binnen dat kader moet nu een weg gevonden worden waarbij je het meeste recht doet aan alle direct belanghebbenden.
Het is heel simpel het zijn gewoon mannen,punt.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jun 2023 09:02

Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 30 jun 2023 10:00

Ja Ernie, jouw verhaal is ook niets anders. Maar als je blijft ontkennen dat een man vanaf geboorte andere botten en spieren meekrijgt, dan wordt het lastig. Trouwens waarom, ik heb het al eerder gevraagd, zien we geen vrouwen die als man door het leven gaan bij de subtop van sporten bij mannen? Of werkt het die kant op dan weer anders?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jun 2023 11:14

Waar ontken ik dat? Ik stel dat verandering op stel en sprong onverstandig is vanwege praktische bezwaren in de wet- en regelgeving, technische uitvoerbaarheid en grootte van het probleem.

Mij zonder mijn argumenten tot je te nemen, wegzetten als de stem van woke, gaat helaas niet werken.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 30 jun 2023 11:19

De vraag met de huidige stand der techniek is sowieso hoe lang er nog sporten blijven bestaan waarin fysiek de overhand heeft.
En ik vind dat je aangepaste mensen niet toe moet laten. Met een bril mag je ook geen straaljager besturen of klinkt dit heel bot?

Ik denk dat niemand ervoor kiest om zo te zijn, alhoewel ik nu wel mensen zie dit het volgens mij echt als mode gaan beschouwen.

Heb zelf iemand in mijn omgeving en dat is voor de persoon en omgeving super moeilijk, goede hulp is er amper, met als gevolg al een tweetal pogingen, zo heftig is dat om te zien. De stress in het gezin loopt zo hoog op. 10 jaar terug een vrolijk super leuk kind en dan nu zo in de knoop zitten. Echt heel triest om te zien.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jun 2023 11:26

Dat is wel heel zwart-wit gesteld. Dan zou wielrenner ook geen knik in de liesslagader mogen laten opereren o.i.d? Iets doen aan een hartaandoening waar je alleen bij topsport last van kan krijgen?

Een straaljagerpiloot vliegt met 1000km/h met een kist vol bommen en granaten boven jouw stad of dorp. Als dat misgaat zijn de gevolgen iets erger dan dat de verkeerde persoon de Belgian Waffle Ride wint.

Zoals je in je tweede alinea zegt: ook de transvrouw heeft zich wellicht laten helpen aan een dodelijke aandoening...

Ik vind dat te ernstig om overhaast met simpele zwart/wit oplossingen te komen.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 30 jun 2023 12:53

Dus Ernie, niets overhaast en het bij het oude laten. Meisjes doen mee bij de meisjes en jongens bij de jongens.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jun 2023 13:06

Wat is het oude? De tijd tussen de invoering van het geslacht op het paspoort en de mogelijkheid het te veranderen en tussen de mogelijkheid het te veranderen en nu, is ongeveer gelijk.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 30 jun 2023 14:46

Kun je even vertellen waar je op uit bent Ernie?
het gaat in ieder geval nergens meer over.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 jun 2023 15:01

Ernie C. schreef: 30 jun 2023 11:26

Ik vind dat te ernstig om overhaast met simpele zwart/wit oplossingen te komen.
En wat is er simpeler en het minst overhaast om, tot er een oplossing, is mannen bij mannen en vrouwen bij vrouwen te laten sporten.

In de huidige Westerse democratieën lijkt wel dat echt alles moet kunnen en een significant deel van de bevolking denkt daar anders over.
En die steeds maar wegzetten als onverdraagzaam is echt niet de oplossing van het probleem.
I know myself like no one else
Nothing to defend

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 30 jun 2023 15:08

Ernie C. schreef: 30 jun 2023 13:06 De tijd tussen de invoering van het geslacht op het paspoort en de mogelijkheid het te veranderen en tussen de mogelijkheid het te veranderen en nu, is ongeveer gelijk.
Geslacht veranderen is in mijn ogen onmogelijk. Je kan jezelf misschien een vrouw voelen, maar fysiek gezien wordt je nooit een vrouw. Einde discussie 🤓.

Als mannetje X zich anders voelt ( bv vrouw of roze pinguïn ) : z’n piemeltje laat verwijderen, zal deze persoon over 200 jaar na dato bij opgraving gewoon als man gezien worden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie