Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

CoureurAW
Forum-lid

CoureurAW 15 sep 2014 08:13

Ik heb eea doorgelezen hier maar toch de volgende vragen over een bestelling bij Velobuild (Ik ga voor de R-022; deze komt qua geometrie het beste in de buurt bij mijn Pina):

- Bracket: Is dat klaar voor gebruik? MAW: hoef ik niet af te vlakken of draad op te tappen. Ik zal wrs gaan kiezen voor BSA
- Kleur; Als ik kies voor een gespoten frame dan hoef ik niet te kiezen voor de andere optie 'glossy'? Verder: Ik las dat overgangen van kleur niet fraai zouden zijn? Heeft iemand daar verder ervaring mee? Of kan ik beter gewoon 1 kleur kiezen
- Naam op frame; doen ze dat netjes en onder een blanke laklaag?
- Zadelbout en geleiding derailleurkabels; Ik las dat je beter hier locaal dat kan kopen. Heeft iemand een tip wat ik dan precies moet kopen?
- Headset; is hetgeen ze meeleveren goed te monteren en van goede kwaliteit

Verdere tips?

JoostG
Forum-lid

JoostG 15 sep 2014 09:11

CoureurAW schreef:Ik heb eea doorgelezen hier maar toch de volgende vragen over een bestelling bij Velobuild (Ik ga voor de R-022; deze komt qua geometrie het beste in de buurt bij mijn Pina):

- Bracket: Is dat klaar voor gebruik? MAW: hoef ik niet af te vlakken of draad op te tappen. Ik zal wrs gaan kiezen voor BSA

Het is klaar voor gebruik.

- Kleur; Als ik kies voor een gespoten frame dan hoef ik niet te kiezen voor de andere optie 'glossy'? Verder: Ik las dat overgangen van kleur niet fraai zouden zijn? Heeft iemand daar verder ervaring mee? Of kan ik beter gewoon 1 kleur kiezen

Daar heb ik geen ervaring, aangezien mijn R-022 niet gespoten is

- Naam op frame; doen ze dat netjes en onder een blanke laklaag?

Wat ik gezien en gelezen heb, doen de meesten dat zelf hier. FranX heeft het bijvoorbeeld ook zelf gedaan.

- Zadelbout en geleiding derailleurkabels; Ik las dat je beter hier locaal dat kan kopen. Heeft iemand een tip wat ik dan precies moet kopen?

Ik weet niet wat voor geleiding je bedoelt, echter ik kon/kan de kabels makkelijk door de frame laten lopen. Verder heb ik de kabelstops gebruikt die geleverd worden bij een kabelset. Zadelklem werd bij mij niet geleverd bij het frame. Ik een klem gekocht van KCNC. Die werkt goed en ziet er mooi uit. Kijk goed naar de diameter die je nodig hebt (uit mijn hoofd 31,8mm) en onder- en bovenkant van de klem.

- Headset; is hetgeen ze meeleveren goed te monteren en van goede kwaliteit

Mwah, ik was er niet echt tevreden over en heb uiteindelijk een headset van Far and Near gebruikt.

Verdere tips?
Geen verdere tips. Laat maar weten of je nog meer vragen hebt. Op dit forum zitten er zat die fietsen opbouwen en een behoorlijk aantal die specifiek de R-022 hebben opgebouwd.

Veel plezier
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

CoureurAW
Forum-lid

CoureurAW 15 sep 2014 09:29

Dank voor je reactie Joost!
Ik bedoel dat 'ding' onder je bracket; ik las ergens dat de kabel het frame zou raken?

gazelle79
Forum-lid

Gebruikersavatar gazelle79 15 sep 2014 10:30

Voor de liefhebbers op Velobuild een sale: http://www.velobuildmall.com/road-frames/
Afbeelding

JoostG
Forum-lid

JoostG 15 sep 2014 14:19

CoureurAW schreef:Dank voor je reactie Joost!
Ik bedoel dat 'ding' onder je bracket; ik las ergens dat de kabel het frame zou raken?
Aha, de kabelbegeleider. Ik vond die wat aan de korte kant (pootje voor het begeleiden van de voorderailleur). Bij mijn kabelset van Campa zat er 1 die ik beter geschikt vond.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Fr3ggel
Forum-lid

Gebruikersavatar Fr3ggel 15 sep 2014 15:10

Hoi,

Ik heb ook nog hetzelfde model als Joost, maar volgens mij hebben ze het frame een beetje vernieuwd.
De kabelgeleider bij het bottombracket is wat netter:
Afbeelding
Afbeelding

Tevens zijn de gaten waar de kabels het frame in gaan volgens mijn voortaan voorzien van die kunststof kabelstoppers (of hoe het ook heet).

Bij mijn frame moest ik trouwens een 34,8 of 34,9mm zadelpenklem hebben. De zadelpenklem die je bij Velobuild kunt kopen voor $5 is bagger. Niet kopen.

Succes

CoureurAW
Forum-lid

CoureurAW 15 sep 2014 18:11

Wat bedoel je met een bagger zadelpen? te zwaar? lomp?

Niemand ervaring met painting?

verbraakje
Forum-lid

verbraakje 15 sep 2014 19:12

hij bedoelt de klem om de zadelpen vast te zetten.

Fr3ggel
Forum-lid

Gebruikersavatar Fr3ggel 15 sep 2014 19:34

Juist. Ik had het over de klem.
Nee, niet te lomp of te zwaar, maar gewoon slechte kwaliteit. Zwak materiaal.
Na een paar keer aanschroeven was ie kapot.

Dennis.
Forum-lid

Dennis. 15 sep 2014 20:28

Helemaal nieuw betreft dit onderwerp. Iemand die me een beetje wijs kan maken. Waarom verkiezen jullie voor het namaak spul? Puur prijstechnisch of is de kwaliteit vergelijkbaar met kwaliteitswielen? Lijkt me dat je geen garantie hebt en het carbon onbetrouwbaarder is?

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 15 sep 2014 20:31

Misschien moet je de driehonderdentweeendertig voorgaande pagina's en ook het Chinese carbon clinchers topic even doorspitten :)
:winkthumb:

Fr3ggel
Forum-lid

Gebruikersavatar Fr3ggel 15 sep 2014 20:36

@Dennis:
Dit topic gaat over frames. Niet over wielen.
De (meeste?) frames in dit topic zijn geen namaak, maar gewoon merkloos of een onbekend Chinees merk.

Je hebt wel garantie (al zijn de voorwaarde wel meestal anders dan hier), en niet alles uit china is onbetrouwbaar.

Ik heb ook een tijd getwijfeld. Na het lezen van vele reviews toch de knoop doorgehakt. Met name door het prijsverschil. En daar heb ik achteraf geen spijt van.
Als ik voor dezelfde prijs een frame van de grote merken had kunnen kopen, was ik wellicht niet in China gaan kopen.

Plaats reactie