Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 16 jun 2010 21:05

Amclassic-fan schreef:
litespeed schreef:Even terug naar het fietsen...: Ik zie dat de Gold Iridium niet genoemd wordt. Ik kan me voorstellen dat velen die niet flitsend genoeg vinden, maar het beeld vind ik toch wel heel, heel fijn. Maar ik heb nauwelijks referentie. Mis ik nu wat door bij de Gold Iridium te blijven plakken en geen andere lens te proberen? Ik gebruik 'm bij zonnig tot lichtbewolkt weer. Voor donkerder weer een VR28 of Persimmon.


Ik vind de Gold Iridium de fijnste van de donkere lenzen. Red iridium vind ik persoonlijk geen succes qua kleur. Ice en Black hebben een neutral contrast terwijl die bij Gold net wat anders is, wat ik fijner vind. Daarnaast kan je langer met Gold blijven rijden dan bij Ice Iridium. Fire is qua contrast weer net wat anders, iets neutraler dan Gold.


Spijker op z'n kop. Waarbij als laatste de +red iri nog kan worden genoemd die met z'n blauwe gloed ook altijd ff wennen is imho.

Je hebt met je drie lensjes gewoon een leuke collectie waar je met elke type weer goed zicht hebt.

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 16 jun 2010 21:17

TiesT schreef:
Amclassic-fan schreef:
litespeed schreef:Even terug naar het fietsen...: Ik zie dat de Gold Iridium niet genoemd wordt. Ik kan me voorstellen dat velen die niet flitsend genoeg vinden, maar het beeld vind ik toch wel heel, heel fijn. Maar ik heb nauwelijks referentie. Mis ik nu wat door bij de Gold Iridium te blijven plakken en geen andere lens te proberen? Ik gebruik 'm bij zonnig tot lichtbewolkt weer. Voor donkerder weer een VR28 of Persimmon.


Ik vind de Gold Iridium de fijnste van de donkere lenzen. Red iridium vind ik persoonlijk geen succes qua kleur. Ice en Black hebben een neutral contrast terwijl die bij Gold net wat anders is, wat ik fijner vind. Daarnaast kan je langer met Gold blijven rijden dan bij Ice Iridium. Fire is qua contrast weer net wat anders, iets neutraler dan Gold.


Spijker op z'n kop. Waarbij als laatste de +red iri nog kan worden genoemd die met z'n blauwe gloed ook altijd ff wennen is imho.

Je hebt met je drie lensjes gewoon een leuke collectie waar je met elke type weer goed zicht hebt.


DIe Gold Iridium is echt super qua contrast, erg blij mee. Maar als de zon echt fel is, vind ik de ice toch net wat fijner.

VR28 vind ik een pokkelens qua verklleuring evenals de red iridium. Maar ja ieder zijn ding
~live fast, die young ~

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 16 jun 2010 22:49

Kortom Il Pirato en Jay kunnen het beste zelf proberen wat zij fijn vinden. Want ieder heeft toch zijn eigen voorkeur. :)
INDECS schreef:Heeft iemand al een echte foto gezien van de nieuwe Radar Matte White / Jade Iridium? (26-214)
Ben benieuwd hoe mat dat witte frame is. Zou mooi zijn als het echt wit kunststof is en niet gespoten. Is toch een stuk duurzamer met verwisselen van lenzen.

Je zult geen problemen krijgen met Matte white. Maar met Polished white en Pearl white kun je ook probleemloos lenzen wisselen.
Foosho schreef:Ik heb de Jaw Bone opgehad en ik twijfel wat over de breedte.. (ietsje te breed volgens mij, volgens de winkelier niet uiteraard ;)).
De nieuwe 'Split Jacket' zou wat smaller zijn, dus die ga ik sowieso zsm proberen..

vraag: Heeft Oakley nog meer iets smallere modellen in het assortiment?

Ik heb beide net even tegen elkaar gelegd en ze zijn even breed. De Split Jacket is in de hoogte wat kleiner en oogt wat ranker. De glazen van de Split Jacket zijn net iets kleiner maar het scheelt vrij weinig.

Ik heb zojuist even een 'Split Bone' en een 'Jaw Jacket' gemaakt. :D De Jaw's (onderste gedeelte) zijn gewoon uitwisselbaar tussen beide brillen. Maar het past niet helemaal. De Jaw's sluiten wel (met Split Jacket lenzen) maar de glazen passen niet perfect. Er is wat speling.
mensma schreef:
Stefan schreef:=
Half om half: VR28 Blue iridium of VR50 Photochromic.

Ik heb de G40 photochromic, bevalt prima, wat is nu precies het verschil met de VR50 dan? Een ander contrast of heeft ie een groter "bereik"?

Het bereik van G40 is iets kleiner en het contrast is ook iets anders. Maar ik heb G40 Photochromic nooit gebruikt dus ik kan niet precies aangeven hoe groot het verschil is. Naar mijn idee is het verschil vrij klein.

Overigens met VR28 Blue iridium bedoel ik niet VR28 EN Blue iridium. Maar de VR28 Blue iridium voor de Jawbone. ;)

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 16 jun 2010 23:18

@ Stefan: Waar probeer jij de lenzen? Ik ben al een aantal winkels afgegaan, maar het enige wat ze hebben liggen is een aantal standaard modellen met standaard lenzen....

Ik denk dat ik na dit alles te hebben gelezen toch voor de Gold Iridium lens ga dan. Ik heb ff niet genoeg geld om meteen meerdere lenzen in 1 keer aan te schaffen.

Aangezien ik een wit frame wil zit ik nu weer te twijfelen over welke wit ik dan moet kiezen, de pearl white of de polished white. Iemand voorbeeld foto's?
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 17 jun 2010 00:22

Daniel1975 schreef:
Timsen schreef:

Mooie foto, maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat je hier fijn rijdt met een fire in je brilletje ! doe mij dan toch maar een blue iri....


Volgens mij heb ik dat iets eerder ook al gesteld. Dit was puur ter info dat dit een van de meest verlichte banen is in NL.
Denk dat ik niet helemaal helder was in mijn toelichtingen. Bedoelde dat dit een van de best verlichtte banen is, laat staan hoe het bij de andere is.... Dus idd een licht glas.



Sorry die heb ik even gemist.... :)

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 17 jun 2010 19:27

Mijn laatste vier aanwinsten zijn inmiddels binnen. Maar bij de Split Jackets gaan weer terug. Een van de brillen was niet eens af, er miste aan een kant een icon en een earsock. De witte Split Jacket gaat ook meteen mee terug. Ik ga er gewoon niet aan kunnen wennen, bovendien klemt hij mij niet goed genoeg. Niet getreurd want ik heb al weer twee vervangers op het oog. Ik wacht al tijden op de BMX array en over die andere zwijg ik voorlopig, because it's something quite special...

[img=http://img194.imageshack.us/img194/5512/p6170036.jpg]

[img=http://img576.imageshack.us/img576/2246/p6170039.jpg]

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 17 jun 2010 19:48

Niet af? Wat raar..

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 17 jun 2010 19:58

Beetje gek idd, je stopt toch niet een bril met maar 1 earsock in een doos?
Die witte splitjacket(zwarte ook btw) zijn wel heel mooi hoor:)

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 17 jun 2010 23:14

Ja, dat is inderdaad wel vreemd. Dat heb ik nog nooit gehad. Zeker met een standaard model. Bij Customs komt wel ooit een foutje voor. Ook ooit een G30 lens besteld en toen zat er een Gold iridium in. Er stond wel G30 op het doosje.

Je begint wel een flinke verzameling te krijgen!

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 18 jun 2010 00:01

@masterb

die witte radar is dat een gewone witte met black iridium path? Mooi in zijn eenvoud!

joa83
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2007 19:52

joa83 18 jun 2010 00:49

@ Master B: Mooie collectie! Welke lens zit in de Atomic Orange Radar? Is dit Ice Iridium?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5001
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 18 jun 2010 10:33

@masterB: de drie raders links zijn samen met de chrome toch de beste 4 kleuren naar mijn mening! Een bijna perfecte collectie dus! Werkelijk schitterend.

Plaats reactie