Ik volg dit met argusogen...mijn naïviteit te geloven in levenslange garantie van een fabrikant is inmiddels "verswunden". Je leest over barsten ,breuken, en afgebroken derailleurpads..barsten in frames krijgen op een topic ook de meeste aandacht...voor sommigen is een afgebroken pad zelfs je eigen schuld...het laatste heb ikzelf voorgehad op een Trek..(nu krijg ik weer de hele gemeenschap Trekbezitters op de nek) Kortgesteld,een pad kan breken..echter als diezelfde pad ook nog een stuk van het frame mee uitrukt en het dan voor la poubelle is..de pad dient de zwakste schakel te zijn..en mag verder het frame niet beschadigen...en dan komt mijn inziens de verantwoordelijkheid van een constructeur naar boven. Trek Benelux veegt garantie van de tafel met twee woorden: chain suction...je kan een nieuw frame bekomen met een reductie van 30%.
Ik wil hier aan toevoegen dat ik met graagte lees dat dit niet altijd het geval is. Ben is gaan snuisteren op de eigen markt...bij de Amerikanen (hieronder uittreksels uit Trek topic)..enne levenslang bekom je zelfs niet als je iemand om zeep helpt
shit happens zeg ik maar,heb alle ingrediënten laten overbouwen op een Venge..we rijden terug en das belangrijk.
*There's a Guru dealership nearby. If I am ever driven to another plastic frame, I'll get one built to my geometry by a company that builds frames, not markets products.
* There are better frames out there for less money. 75% of 5 and 6 series Madone frames in my town been replaced at least once for failures of one sort or another.
*Swing a dead cat...
Fuji makes really nice framesets.
Ridley can be found for a deal without looking to hard.
Scotts are nice and can be found for low $.
Hell, a CAAD9 Alu Cannondale rides better than a Trek...