Pagina 331 van 1091

Geplaatst: 22 aug 2008 01:38
door Zorro
C a s r a n schreef: want heb absoluut geen tijd om 2x over en weer te gaan en mijn fiets te missen.


Zei degene met meer fietsen dan ik spaken in mijn voorwiel heb :D

Geplaatst: 22 aug 2008 01:40
door 21st-century
Casran wrote "Er zal een Easton EC90 SLX GLANZEND in vervanging komen. Ik hoop dat ze die eerst naar de fietsenmaker opsturen, want heb absoluut geen tijd om 2x over en weer te gaan en mijn fiets te missen"

Toch nog enigzins goed nieuws Casran dat de lak van de easton toch glanzend is.
Ik hoop ook dat ze hem eerst opsturen naar de fietsenmaker, ik rij dan wel geen wedstrijden ofzo maar mijn fiets een paar dagen missen zal voor mij ook serieus lastig zijn. Mijn dealer zit aan de overkant van zeeuws vlaanderen in Goes (westerschelde tunnel door dus) dus twee keer op en neer rijden zie ik zelf ook niet echt zitten. We zien in dit topic wel hoe het afloopt met de vervanging van de wolf vork bij iedereen. Volgens mij zijn er ook vrij veel fm`s met vakantie dus maar hopen dat ze in Goes nog aan het werk zijn.

Geplaatst: 22 aug 2008 01:43
door casran
ZorroI schreef:
C a s r a n schreef: want heb absoluut geen tijd om 2x over en weer te gaan en mijn fiets te missen.


Zei degene met meer fietsen dan ik spaken in mijn voorwiel heb :D



Al mijn schaarse fietstrainingen die ik nog heb ingepland zijn evidenterwijze op mijn wedstrijdspecifieke fiets bedoeld.

Geplaatst: 22 aug 2008 01:45
door paulusr3
21st-century schreef: Zie nu net in het boek van veltec staan "carbon mat" zal toch ff slikken worden dan als de easton eenmaal in mijn R3 SL zit. De wolf blijft een prachtige vork en nogmaals de 3T zou voor iedereen de perfecte oplossing zijn. Zeker voor mensen met een SLC. Lijkt mij inderdaad ook helemaal geen gezicht Casran de EC90SLX in een SLC, daar hoort gewoon een aero vork in natuurlijk. Ik zal de officiele tekst ook nog ff doorlezen, ik weet niet of de easton daar ook als vervanger wordt vernoemd voor europa. ff lezen dus.


Een maat van me had hem in een zwart rode R3 zitten en dat zag er echt niet verkeerd uit hoor. Voor mensen met een slc-sl is het inderdaad een ander verhaal...
Ik denk trouwens ook dat de rijeigenschappen (vooral voor een toerder zoals ik) er op vooruit gaan. Die vork zal iets meer comfort geven dan de wolf (denk/hoop ik). We zullen het wel zien volgende week. Als het tegenvalt, verkoop ik hem, en ga ik voor een Alpha-q GS40.

Geplaatst: 22 aug 2008 01:59
door 21st-century
paulusR3 schreef:
21st-century schreef: Zie nu net in het boek van veltec staan "carbon mat" zal toch ff slikken worden dan als de easton eenmaal in mijn R3 SL zit. De wolf blijft een prachtige vork en nogmaals de 3T zou voor iedereen de perfecte oplossing zijn. Zeker voor mensen met een SLC. Lijkt mij inderdaad ook helemaal geen gezicht Casran de EC90SLX in een SLC, daar hoort gewoon een aero vork in natuurlijk. Ik zal de officiele tekst ook nog ff doorlezen, ik weet niet of de easton daar ook als vervanger wordt vernoemd voor europa. ff lezen dus.


Een maat van me had hem in een zwart rode R3 zitten en dat zag er echt niet verkeerd uit hoor. Voor mensen met een slc-sl is het inderdaad een ander verhaal...
Ik denk trouwens ook dat de rijeigenschappen (vooral voor een toerder zoals ik) er op vooruit gaan. Die vork zal iets meer comfort geven dan de wolf (denk/hoop ik). We zullen het wel zien volgende week. Als het tegenvalt, verkoop ik hem, en ga ik voor een Alpha-q GS40.


Toch weer een geruststelling dan we zullen het zien !!

Geplaatst: 22 aug 2008 02:01
door foosho
Casran, je bent er al van teruggekomen geloof ik, maar er zijn (sowieso) al 2 mensen met een gebroken vork, HenkV en maus_1990. Ik zou het dan toch geen paniekzaaien noemen als ik aanraad even de vork te bekijken alvorens op fietsvakantie te gaan (in de bergen, lijkt me), vrijwillige teruggaaf of niet.
't Controleren kost een uurtje tijd, dat is helemaal niks in vergelijking met kans op revalidatie na een goeie kletter, want als je vork breekt maak je wel een iets andere val dan met een 'normale schuiver'.

Geplaatst: 22 aug 2008 02:11
door paulusr3
En dan te bedenken dat ik er afgelopen mei de onverharde afdaling van de Kronplatz mee gedaan heb!!! Heftig remmend op het voorwiel:p:p
Goeie beschermengel zeker....;)

Geplaatst: 22 aug 2008 02:25
door Zorro
C a s r a n schreef:
Kom kom, zo'n paniek moet je er ook niet over zaaien. Het gaat om een "voluntary recall". Ikzelf heb begin september een halve Ironman (Monaco) met mijn SLC-SL mét Wolf SL vork. Vorig weekend heb ik doelbewust een kwarttriatlon meegedaan om de fiets tot in de puntjes in wedstrijd te testen en doe er nog een paar trainingen mee. NO way dus dat ik nu nog even voor die wedstrijd van vork ga wisselen (en dus ook het rijgedrag van de fiets ga wijzigen) en onveilig is het niet. Na die wedstrijd zal ik wel eventjes de tijd vinden om die recall te voltrekken. ;)

No need om mensen ongerust te maken, Foosho.


Sjongejonge Casran.

Sorry, maar als je weet dat het een potentieel gevaar aan je fiets is en zo reageert dan ben je toch wel dom bezig.

Cervelo doet die recall voor hun plezier zeker. Geen bedrijf dat zoiets doet 'just in case' Dan is er echt wel wat aan de hand ook al zou het maar een paar vorken betreffen.
Het zal die van jouw zijn tijdens een lekker snelle afdaling met een hobbel in de weg en knak. Heb je die vork van HenkV gezien?

En jij gaat risico lopen vanwege het feit dat je daardoor het rijgedrag van de fiets zou veranderen???????

Mvg, Zorro

Geplaatst: 22 aug 2008 02:30
door casran
@ Zorro: lees even verder het topic door aub... de woorden "vrijwillige recall" of "voluntary recall" zijn op zijn minst heel dubieus voor een mededeling waarin de recall niet vrijwillig is. "Vrijwillige recall" betekent in mijn ogen eerder iets als "we hebben een produkt dat mogelijks van mindere kwaliteit is en je kan/mag (= vrijwillig) komen inruilen". Maar uit de tekst blijkt dat dus iets anders. Mijn mening was op die domme titel gebaseerd en even later lees je dus dat ik er iets anders over denk... blijft wel het probleem of ik zin heb om met een vork met totaal andere karakteristieken te gaan rijden (wat mij door onvertrouwdheid ermee ook een gevaar oplevert).

Geplaatst: 22 aug 2008 02:51
door perik
De terugroep actie is vrijwillig omdat de vork blijkbaar toch aan de (internationale) standaarden voldoet. Echter, Cervelo geeft aan dat de vork onder bepaalde omstandigheden gewoon kan breken en daarom gevaarlijk is. Na een val of andere "impact" kan er ongemerkt een barstje onstaan dat bij normaal gebruik steeds groter wordt en uiteindelijk zal leiden tot het afbreken van de vorkbuis. Ikzelf zou, zeker als ik er een keer mee gevallen was, niet met deze vork door blijven rijden maar gebruik maken van de inruilactie.

Geplaatst: 22 aug 2008 03:07
door Zorro
C a s r a n schreef:@ Zorro: lees even verder het topic door aub... de woorden "vrijwillige recall" of "voluntary recall" zijn op zijn minst heel dubieus voor een mededeling waarin de recall niet vrijwillig is. "Vrijwillige recall" betekent in mijn ogen eerder iets als "we hebben een produkt dat mogelijks van mindere kwaliteit is en je kan/mag (= vrijwillig) komen inruilen". Maar uit de tekst blijkt dat dus iets anders. Mijn mening was op die domme titel gebaseerd en even later lees je dus dat ik er iets anders over denk... blijft wel het probleem of ik zin heb om met een vork met totaal andere karakteristieken te gaan rijden (wat mij door onvertrouwdheid ermee ook een gevaar oplevert).


Wat zou je dan denken? Dat Cervelo een gedwongen recall doet? Lijkt me nogal moeilijk of niet. Cervelo waarschuwt en biedt een oplossing vanwege waarschijnlijk ernstige veiligheidsgevaren ivm de voorvork en elk zinnig mens zou daar op moeten reageren en gebruik moeten maken van de omruil.

Een helm dragen is ook niet verplicht (buiten koers natuurlijk) maar dat doe je wel.

Degene die zo reageren als jij spelen Russisch Roulette. Ook een kleine kans dat je die kogel pakt maar ALS je hem pakt.........

Weet jij het risico van de vorken in %? Stel het zijn er slechts 2 op de hele productie (hoogst onwaarschijnlijk maar hypothetisch gebruikt). Dan zal Cervelo nooit alle vorken terug roepen.
Er was dus zoveel aan de hand dat Cervelo wist dat dit potentieel groot zou worden en niet meer aan toeval toe te schrijven.
Daarbij hebben ze eventueel de oorzaak van het manco gevonden.

Mvg, Zorro

Geplaatst: 22 aug 2008 10:35
door casran
Zorrootje, zoals ik je tevoren al zei, best ALLES eerst doorlezen vooraleer te reageren, want je hebt nog altijd de teneur van mijn berichten niet gesnoven.

De recall is overigens WÉL imperatief volgens de tekst, maar NIET volgens de titel. Zelden zo'n dubieus veiligheidsbericht gelezen.