Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 08 jun 2014 10:26

Nu nog een K-edge out front mount voor de Garmin en hij is af. ;)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6349
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 08 jun 2014 15:16

Mooi Mooi Mooi man - het leven dat is een groot feest.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6349
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 08 jun 2014 15:21

rene schreef:Vandaag samen met mijn zoon 135 km gereden - langst de Oosterschelde - leuke ronde aleen komt er een vervelend getik uit mijn C-Bear lagers van het bottom bracket. Het kan ook niets anders zijn aangezien dit het enigste is wat ik heb veranderd de afgelopen week. Het is ook niet continue - en enkel als ik de drive side net over het "dode" punt boven heb gehad.

Morgen dus maar even demonteren - eventueel een beetje montage pasta en maar weer testen. Het verschil is wel met de originele Shimano dat de C-Bear lagercups van aluminium zijn ipv kunststof..

Vanmiddag even de crank gedemonteerd - en daarbij kwam er een lager los uit de cup ( Driveside waar ook de tik zat ) Ze zijn ook los te bestellen - dus ze "kunnen" eruit. Het viel me op dat er een soort "lijm" borgmiddel op de buitenste schaal zat, zodat het lager niet loskomt uit de cup.

Waarschijnlijk is daar het getik vandaan gekomen. Ik heb de buitenschaal van het lager goed schoongemaakt en voorzien van een beetje lagervet van Cyclon. Daarna de boel gemonteerd en even een kilometer of 2 door de wijk gereden - en gelukkig niets meer gehoord.

Deze avond als ik tijd heb nog een rondje doen van ca 40-50 km om de beentjes wat los te trappen en kijken of de "tik" weg is.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 08 jun 2014 16:00

Wat een mooi geweld allemaal hier! Gelukkig bezit ik er ook één! Veel fietsplezier in dit mooie weer!
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8919
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 08 jun 2014 16:53

boswielrenner schreef:Hoe bevalt de 12nm op de blade 2. Gaat in- en uitklikken makkelijk (te makkelijk)? Ik denk dat ik voor de 16nm zou gaan. Ben wat zwaarder dan jij bent. :mrgreen:
Ik heb de 12nm en gaan redelijk strak.
ik heb de grijze plaatjes onder full carbon zolen.
En denk ook aan je knie bij 16nm.
Wat zijn je redenen om voor 16nm te gaan?
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6349
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 08 jun 2014 20:44

@ Boswielrenner: Voor mij is de 12Nm meer dan voldoende - heb geen behoeft aan meer. Ik heb al zitten denken om de 16Nm Keo Blade 1 te verkopen aangezien ze voor mij waarschijnlijk te strak zijn met mijn 69Kg.

---- Edit----- Net even 40Km gefietst nadat ik vanmiddag het lager aan de aandrijfkant voorzien had van een beetje lagervet. Het getik is gelukkig weg - en de crank loopt echt geweldig soepel. Ben zeer gelukkig met de C-Bear lagers - dat had ik eerder moeten doen. :oops:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 08 jun 2014 20:48

Top! Waarom ik voor 16nm zou gaan? Omdat ik zwaarder ben dan jullie en een sprinter. :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 08 jun 2014 21:21

Vandaag eerste testrit gemaakt.

Nou laat ik beginnen met het kleine foutje dat ik zelf had gemaakt door de remblokhouders verkeerd om te monteren en daardoor een remblok ben kwijtgeraakt. Gelukkig had ik het snel door waardoor ik de velg niet beschadigd heb. Dit foutje bleek later grote gevolgen te hebben. Ik reed samen met een vriend over een mooie weg door een bos met wegmarkering voor fietsers. Er was ruimte genoeg voor auto's om in te halen maar een Nissan leaf begon plots als een idioot te claxonneren en bij het inhalen te roepen dat we achter elkaar moesten rijden. Dat leek mij op een mooie zondagmiddag op een rustige weg met 2 wielrenners met ruimte genoeg niet nodig en dat wilde ik hem best uitleggen dus maakte ik een gebaar om de auto langs de kant te zetten zodat we het hier over konden hebben. Naïef. Hij vatte dit op als een agressief gebaar denk ik en stampte op de rem terwijl hij vlak voor ons reed. Helaas had ik dus geen rem en week langs hem af waardoor ik opeens naast hem reed. Dit vatte hij blijkbaar op als 'verhaal komen halen' en slingerde de auto naar links waardoor ik weer moest uitwijken naar de andere weghelft en dus net niet van mijn sokken werd gereden. De vriend die met mij reed kreeg een hartverlamming en begon te roepen. Ik was eigenlijk te verbouwereerd om echt te reageren, maar hij gaf gas en ging er vandoor. Maar goed, het is dat ik weet dat mannen in auto's rare shit kunnen doen en niet overzien dat ze iemand dus echt in levensgevaar kunnen brengen.

Over de fiets dan maar: ben zeer tevreden! Die SR groep schakelt perfect en gemakkelijk perfect af te stellen (makkelijker dan Sram red en een fractie beter dan dura ace (ik vergelijk het wel hier met een 7800 groep). Moet wel echt wennen aan het op en afschakelen wat na 15 jr shimano nog wat contra intuïtief gaat. Heb wel vreselijk zitten kloten met het wisselen van die remblokjes door dat handige systeem wat ervoor zorgt dat het blokje er niet uitkan maar waar je niet goed met een schroevendraaier bij kan als de houders op de fiets gemonteerd zijn. Vandaar dat ik dus even de houders verwijderd had :roll:

Mijn garmin vond bij aanzetten meteen de P2M crank en heeft de hele rit feilloos gewerkt. Ben erg blij met de vorm van de cranks die vrij recht zijn waardoor ik er niet met mijn schoenen langsschuur waar ik met andere sets altijd last van had.

Lightweights voelden van de ene kant vertrouwd aan maar de tube versie met veloflex tubes voelt wel een fractie lichter, soepeler en responsiever. Een miniem verschil maar wat mij betreft wel merkbaar. Het blijven superstrakke wielen.

Al met al een bewogen dagje, tevredenheid overheerst. Nu maar es ff gaan zoeken welke remblokjes ik ga bestellen voor de LW's. Suggesties?

Grtz

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6349
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 08 jun 2014 21:50

Erik1.0 schreef: Al met al een bewogen dagje, tevredenheid overheerst. Nu maar es ff gaan zoeken welke remblokjes ik ga bestellen voor de LW's. Suggesties?

Grtz
Hmm tsja dat heb je met automobilisten. Gisteren fietste ik met mijn zoon over een b-weg. Ruimte genoeg met ernaast een fietspad vol bejaarde duo fietsers die niets anders kunnen dan naast elkaar fietsen. Regelmatig werd er getoeterd - opmerkingen gemaakt dat er een fietspad lag. Nu hebben ze verkeer technisch wel gelijk, maar veiligheid is ook belangrijk. Zeker met deze dagen is Walcheren geen pretje :evil:


@ Erik; Bij Lightweight zou ik voor Swisstop gaan / black prince - of anders als je iets anders wil de Cryo van Reynolds. Zelf gebruik ik die voor mijn Shimano wielen en Fast Forward wielen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 08 jun 2014 21:55

Voor de goede orde, we reden op het stuk bedoeld voor fietsers…

Zat net zelf ook al te kijken, denk dat ik die black prince ga proberen…
Grtz

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13454
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 jun 2014 22:14

Mooi geworden ook Erik zo, leuk wel zo, n totaal andere opbouw.


Mannen in auto, s zei je toch, maar dit was een nissan leaf ;) (zoals mijn zoontje van net 5,5 pas zei toen hij net van school kwam " das wel een beetje gay pappa")

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 09 jun 2014 07:55

Ik zou gewoon de Lightweight remblokken gebruiken op Lightweight wielen. Ze zijn wel duur, maar remmen uitstekend. Daarnaast loop je geen enkel risico want als je een probleem hebt met je wiel en ze zien dat je andere blokken hebt gebruikt, dan zijn bij Lightweight niet zo makkelijk.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie