Cervélo
Beetje kort door de bocht Zorro. Uiteraard ligt de keuze altijd bij jezelf om al dan niet mee te doen aan een recall. Maar de term voluntary recall wordt over het algemeen wel gebruikt voor een recall waar er geen sprake is van een directe impact op veiligheid oid, maar waar je alsnog kan omruilen (bijv bij een cosmetisch probleem).
In dit geval hadden ze om verwarring te voorkomen beter 'safety recall' of gewoon 'recall' kunnen hanteren.
Edit: je was met net voor Casran...
In dit geval hadden ze om verwarring te voorkomen beter 'safety recall' of gewoon 'recall' kunnen hanteren.
Edit: je was met net voor Casran...
-
- Forum-lid HC
Afgezien van de "voluntary recall" wat op zich vreemd is, je roept iets terug of niet maar niet half, denk ik persoonlijk dat niet iedereen blij zal zijn met de ruil voor een SLX.
Niet dat de wolf (zijdelings) heel stijf is maar ook de Slx heeft wat nukken en zou ik zeker niet aanbevelen voor rijders zwaarder dan 85 kg of minder ervaren rijders die veel de bergen ingaan (slx vibreerd aardig bij intensief remmen). Denk dat de nauwelijks zwaardere SL een veel betere keuze was geweest (zeker gezien het feit dat die er ook in een rechte variant is (imho. mooier in een Cervelo) en dat ook deze nog lichter is dan een wolf (ca. 310 gram) en behoorlijk wat stijver.
Niet dat de wolf (zijdelings) heel stijf is maar ook de Slx heeft wat nukken en zou ik zeker niet aanbevelen voor rijders zwaarder dan 85 kg of minder ervaren rijders die veel de bergen ingaan (slx vibreerd aardig bij intensief remmen). Denk dat de nauwelijks zwaardere SL een veel betere keuze was geweest (zeker gezien het feit dat die er ook in een rechte variant is (imho. mooier in een Cervelo) en dat ook deze nog lichter is dan een wolf (ca. 310 gram) en behoorlijk wat stijver.
De officiele mail van Veltec vanochtend
Inhoudsopgave
Terugroep actie Wolf SL vorken
U heeft een Cervelo met Wolf Sl vork
Hoe herken ik een Wolf SL vork
Op welke modellen zijn deze vorken gebruikt
Ik wil graag met deze vork blijven rijden
Waarom is er voor een EC90SLX vork gekozen
deze nieuwsbrief is volledig gewijd aan Cervelo, er zijn dan ook belangrijke informatie met betrekking tot de veiligheid van sommige Cervelo bezitters.
Terugroep actie Wolf SL vork
Cervelo heeft een potentieel veiligheidsprobleem ontdekt in de balhoofdbuis van de True Temper Wolf SL vork. Deze kan scheuren en eventueel breken tijdens normaal gebruik, met als gevolg dat de berijder serieuze verwordingen oploopt. Met deze reden roep Cervelo vrijwillg alle True Temper Wolf SL vorken terug
U heeft een Cervelo met een Wolf SL vork
Als u een Cervelo heeft met een Wolf SL vork kunt u het beste het volgende doen
* Stop met het gebruik van de fiets
* Neem contact op met uw Cervelo dealer
* De vork zal zo snel mogelijk worden vervangen door
een EC90SLX vork, deze vork is van gelijk gewicht en kleur (ook glans zwart)
* naast de vork worden ook de kosten voor de inbouw door Cervelo vergoed
Hoe herken ik een True Temper Wolf SL vork?
De terug geroepen vorken hebben een blanke lak over de carbon vorkpoten met de woorden "Wolf Superlite" en het gerelateerde logo net onder de vorkkroon op elke vorkpoot en het woord "SL"op iedere vorkppot boven de patten. Er bevindt zich een True Temper CRT logo aan de binnenkant van beide vorkpoten. Wolf vorken met een metalen balhoofdbuis (Wolf TT en Wolf CL) zijn uitgesloten van deze terugroepactie
Op welke modellen zijn deze vorken gebruikt?
De True Temper Wolf SL vork is gebruikt in de periode tussen november 2005 en juli 2008 als onderdeel van de volgende Cervelo frames / fietsen; R3, R3SL, Soloist carbon, Soloist carbon SL en sommige P3 modellen. Als u 1 van deze modellen bezit en vragen heeft over het type vork neem dan contact op met uw dealer..
Ik wil graag met de Wolf SL vork blijven rijden
Vanwege uw eigen veiligheid raden wij u absoluut af met deze vork te blijven rijden. Als u een Wolf Sl vork heeft neem dan zeker contact op met uw dealer voor verdere informatie en afhandeling
Waarom is er voor een Easton EC90SLX vork gekozen?
Vanuit Cervelo is er voor gekozen de vorken in de Benelux te vervangen door Easton EC90SLX vorken. Deze vork is al jaren de referentie op het gebied van lichtgewicht vorken en combineerd perfect met de Cervelo frames. Om ervoor te zorgen dat de kleuren van de vork gelijk zijn aan de Wolf SL vork zijn de EC90SLX vorken glanzend gelakt.
Inhoudsopgave
Terugroep actie Wolf SL vorken
U heeft een Cervelo met Wolf Sl vork
Hoe herken ik een Wolf SL vork
Op welke modellen zijn deze vorken gebruikt
Ik wil graag met deze vork blijven rijden
Waarom is er voor een EC90SLX vork gekozen
deze nieuwsbrief is volledig gewijd aan Cervelo, er zijn dan ook belangrijke informatie met betrekking tot de veiligheid van sommige Cervelo bezitters.
Terugroep actie Wolf SL vork
Cervelo heeft een potentieel veiligheidsprobleem ontdekt in de balhoofdbuis van de True Temper Wolf SL vork. Deze kan scheuren en eventueel breken tijdens normaal gebruik, met als gevolg dat de berijder serieuze verwordingen oploopt. Met deze reden roep Cervelo vrijwillg alle True Temper Wolf SL vorken terug
U heeft een Cervelo met een Wolf SL vork
Als u een Cervelo heeft met een Wolf SL vork kunt u het beste het volgende doen
* Stop met het gebruik van de fiets
* Neem contact op met uw Cervelo dealer
* De vork zal zo snel mogelijk worden vervangen door
een EC90SLX vork, deze vork is van gelijk gewicht en kleur (ook glans zwart)
* naast de vork worden ook de kosten voor de inbouw door Cervelo vergoed
Hoe herken ik een True Temper Wolf SL vork?
De terug geroepen vorken hebben een blanke lak over de carbon vorkpoten met de woorden "Wolf Superlite" en het gerelateerde logo net onder de vorkkroon op elke vorkpoot en het woord "SL"op iedere vorkppot boven de patten. Er bevindt zich een True Temper CRT logo aan de binnenkant van beide vorkpoten. Wolf vorken met een metalen balhoofdbuis (Wolf TT en Wolf CL) zijn uitgesloten van deze terugroepactie
Op welke modellen zijn deze vorken gebruikt?
De True Temper Wolf SL vork is gebruikt in de periode tussen november 2005 en juli 2008 als onderdeel van de volgende Cervelo frames / fietsen; R3, R3SL, Soloist carbon, Soloist carbon SL en sommige P3 modellen. Als u 1 van deze modellen bezit en vragen heeft over het type vork neem dan contact op met uw dealer..
Ik wil graag met de Wolf SL vork blijven rijden
Vanwege uw eigen veiligheid raden wij u absoluut af met deze vork te blijven rijden. Als u een Wolf Sl vork heeft neem dan zeker contact op met uw dealer voor verdere informatie en afhandeling
Waarom is er voor een Easton EC90SLX vork gekozen?
Vanuit Cervelo is er voor gekozen de vorken in de Benelux te vervangen door Easton EC90SLX vorken. Deze vork is al jaren de referentie op het gebied van lichtgewicht vorken en combineerd perfect met de Cervelo frames. Om ervoor te zorgen dat de kleuren van de vork gelijk zijn aan de Wolf SL vork zijn de EC90SLX vorken glanzend gelakt.
adroit schreef:... Deze vork is al jaren de referentie op het gebied van lichtgewicht vorken en combineerd perfect met de Cervelo frames. Om ervoor te zorgen dat de kleuren van de vork gelijk zijn aan de Wolf SL vork zijn de EC90SLX vorken glanzend gelakt.
Is zo voor de R3 (heb een R3 met EC90 -> prima!) of R3SL, maar durf ik sterk te betwisten voor de SLC en SLC-SL. Ik vind het dan ook jammer dat ook deze frames een SLX-vork krijgen... 'k Zal eens kijken om de omruiling in het buitenland (Frankrijk of Duitsland) te laten plaatsvinden als ze daar 3T Funda's aanbieden.
Ze hebben bij Veltec ook een spellingsboekje met de DT-regels nodig
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Tjsa, de één wint graag '10 voor Taal', de ander pakt liever een paar medailles op de Spelen, wat heb je liever?
-
- Forum-lid
C a s r a n schreef:'k Zal eens kijken om de omruiling in het buitenland (Frankrijk of Duitsland) te laten plaatsvinden als ze daar 3T Funda's aanbieden.
Dat zal niet het geval zijn want de keuze is zo te lezen gemaakt door Cervelo en niet door de importeur. In het buitenland zal dus dezelfde aanbieding geldig zijn.
-
- Forum-lid HC
havana schreef:Tjsa, de één wint graag '10 voor Taal', de ander pakt liever een paar medailles op de Spelen, wat heb je liever?
Een Cervelo zonder vork problemen !
What makes the boat go faster?
havana schreef:Tjsa, de één wint graag '10 voor Taal', de ander pakt liever een paar medailles op de Spelen, wat heb je liever?
Euhm, vind je dat normaal in officiële bedrijfscommunicatie die op zoveel exemplaren verspreid wordt (dus best wel iets anders dan een forumberichtje)? Ik vind dat bedenkelijk, en het zou in mijn bedrijf een "no go" zijn. Ik merkte het gewoon op.
Bottecchia schreef:C a s r a n schreef:'k Zal eens kijken om de omruiling in het buitenland (Frankrijk of Duitsland) te laten plaatsvinden als ze daar 3T Funda's aanbieden.
Dat zal niet het geval zijn want de keuze is zo te lezen gemaakt door Cervelo en niet door de importeur. In het buitenland zal dus dezelfde aanbieding geldig zijn.
Er staat: "Vanuit Cervelo is er voor gekozen de vorken in de Benelux te vervangen door Easton EC90SLX vorken." Zegt dus niets over Frankrijk of Duitsland. In de US wordt hij wel door een 3T Funda vervangen, maar ginder ga ik hem niet vervangen uiteraard
-
- Forum-lid
C a s r a n schreef: Er staat: "Vanuit Cervelo is er voor gekozen de vorken in de Benelux te vervangen door Easton EC90SLX vorken." Zegt dus niets over Frankrijk of Duitsland. In de US wordt hij wel door een 3T Funda vervangen, maar ginder ga ik hem niet vervangen uiteraard
Ah, dan heb ik niet goed gelezen.
jaapie91 schreef:Nee dat zal er vast niets mee te maken hebben dat veltec ook easton importeerd...
Nu ja, als dit werkelijk op de kosten van Cervélo gebeurt, zullen ze er handig gebruik van gemaakt hebben om bevriende firma's een plezier te doen door massaal daar vorken te bestellen (in de mate dat deze voor zo'n "superdeal" een goede prijs aanboden). Logisch. Maar misschien ook eens aan de klant denken die met een frame van 4100 euro (adviesprijs SLC-SL) zit en de rechte massieve Wolf SL vork erin mooi vond en dus liefst ook vervangen ziet door een vork met gelijkaardig uitzicht en rijgedrag (3T Funda)?? Stel dat Ferrari een recall doet op bumpers en er eentje opzet die het uitzicht van je dure wagen in belangrijke mate wijzigt... heel sneu. Bij deze: TE KOOP (en wellicht volgend jaar een S3).
-
- Forum-lid HC
Volgens mij kan Cervelo niet zomaar een kromme Easton vork erin plaatsen. Volgens consumenten recht (zou het precies even moeten nazoeken) heeft de consument recht op een vergelijkbaar alternatief. Kromme vork ipv rechte geeft toch een ander rij eigenschap en beeld van de fiets. Ben benieuwd naar Veltec reactie als een rechte vork 3T wordt geëist.
What makes the boat go faster?