Cannondale
Hoi allemaal, even een vraagje van een "leek". Ik sta op het punt een nieuwe racefiets te kopen. Nu is mijn oog gevallen op een Cannondale synapse Hi Mod 3 ultegra. Nu is het probleem dat ik 2 meter ben en de fiets een maximale framehoogte heeft van 61 cm. Zijn er hier meer rijders met die lengte en een cannondale?
Of kan ik dan beter kijken naar een supersix evo van 63cm?
Ik hoor de tips graag.
Ik hoor de tips graag.
Hiervoor moet je naar stack & reach kijken.
De SS in maat 63 heeft een stack van 62 cm en een reach van 40 cm.
De Synapse in maat 61 heeft een stack van 62 cm en een reach van 40,5 cm.
Het maakt dus niet uit qua geometrie. Wel is de Synapse meer op comfort gebouwd (zadel, wielbasis, banden).
Wel vraag ik me af of je gaat passen op Cannondale.
Dit geldt ook voor de door jou in het andere topic genoemde BMC GF01 in maat 61. Ook die heeft een stack van 62 cm en een reach van 40, cm.
BMC geeft aan bij lengte > 190 cm, maar bij de andere maten zie je dat de intervallen 8 cm zijn.
Daar val je dus eigenlijk boven, en eigenlijk wil je ook de uitersten vermijden; maatvoering is erg belangrijk. Ik zou voor een groter frame (ander merk) opteren.
De SS in maat 63 heeft een stack van 62 cm en een reach van 40 cm.
De Synapse in maat 61 heeft een stack van 62 cm en een reach van 40,5 cm.
Het maakt dus niet uit qua geometrie. Wel is de Synapse meer op comfort gebouwd (zadel, wielbasis, banden).
Wel vraag ik me af of je gaat passen op Cannondale.
Dit geldt ook voor de door jou in het andere topic genoemde BMC GF01 in maat 61. Ook die heeft een stack van 62 cm en een reach van 40, cm.
BMC geeft aan bij lengte > 190 cm, maar bij de andere maten zie je dat de intervallen 8 cm zijn.
Daar val je dus eigenlijk boven, en eigenlijk wil je ook de uitersten vermijden; maatvoering is erg belangrijk. Ik zou voor een groter frame (ander merk) opteren.
-
- Forum-lid HC
Zo nu dan eindelijk een beetje normale foto,s kunnen maken.
F29 carbon 2.
complete groep vervangen door XX met draaishifters, hope race stealth M4 voor en X2 achter.
Wielen extra setje crest met acros .54 naven.
Totaal 9.3 kg rond met acros/crest. 9.6 met arch/sun ringle
Top fiets qua rijden echt snel. Goed wendbaar voor een 29 en super comfortabel.
Echt sneller dan een 26 ik gok zo,n 2:00 a 2m30 op een rondje loonse drunese duinen van circa 1u:04m Maar dat is nog wat lastig inschatten
Jammer dat na 1 keer chainsuck de achterbrug bijna doormidden is en er door Cannondale geen adequite chainsuck bescherming wordt geleverd. Kabels langs de onderbuis dramatisch voor een MTB.
Ik zou nog wel iest dieper willen zitten, na de hemelvaart en vier dagen ardennen later maar eens besluiten of het echt nodig is drop is nu 7,5cm, zat op 11. (11 hoeft echt niet maar 9 of iets)
F29 carbon 2.
complete groep vervangen door XX met draaishifters, hope race stealth M4 voor en X2 achter.
Wielen extra setje crest met acros .54 naven.
Totaal 9.3 kg rond met acros/crest. 9.6 met arch/sun ringle
Top fiets qua rijden echt snel. Goed wendbaar voor een 29 en super comfortabel.
Echt sneller dan een 26 ik gok zo,n 2:00 a 2m30 op een rondje loonse drunese duinen van circa 1u:04m Maar dat is nog wat lastig inschatten
Jammer dat na 1 keer chainsuck de achterbrug bijna doormidden is en er door Cannondale geen adequite chainsuck bescherming wordt geleverd. Kabels langs de onderbuis dramatisch voor een MTB.
Ik zou nog wel iest dieper willen zitten, na de hemelvaart en vier dagen ardennen later maar eens besluiten of het echt nodig is drop is nu 7,5cm, zat op 11. (11 hoeft echt niet maar 9 of iets)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nog dieper zitten?? Lijkt mij zeker met het oog op de Ardennen zeker niet nodig.
Voor NL pannekoekenplat-parcoursen is dieper prima, maar als het echt technisch (mn naar beneden) is, dan zou ik zeker niet dieper willen zitten dan dit.
Kabels langs onderbuis is idd wel een hele domme denkfout van Cdale als je het mij vraagt. Geen idee waarom ze dat gedaan hebben.
Voor NL pannekoekenplat-parcoursen is dieper prima, maar als het echt technisch (mn naar beneden) is, dan zou ik zeker niet dieper willen zitten dan dit.
Kabels langs onderbuis is idd wel een hele domme denkfout van Cdale als je het mij vraagt. Geen idee waarom ze dat gedaan hebben.
Less is bore
- henschoten
- Forum-lid
Ik ben 1,99 en rijd op een Supersix mt 63. Mijn fietsenmaker raadde me destijds een Synapse af omdat ie maar tot 61 gaat. Ik wilde zelf geen al te laag balhoofd en vond de zit op een SS ook prettiger dan op de Synapse.ramniv schreef: Zijn er hier meer rijders met die lengte en een cannondale?
Ik weet niet wat stack en reach is, dus kan niet reageren op het eerdere bericht. Wat ik wel kan zeggen is dat ik al 3 jaar met grote tevredenheid op mijn SS (Ultegra) rijd en het gevoel heb dat ik als 'gegoten' op de fiets pas. Zeker niet te klein, en niet te groot ook.
Fotootje; kijk maar waar je meer van geniet: de Supersix of de Mediterranée
Zijn er mensen die ervaring hebben met bestellen bij dr cannondale? Betrouwbaar?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Ja, geen enkel probleem incl snelle levering.53x11 schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met bestellen bij dr cannondale? Betrouwbaar?
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
Bij de sram gripshift zitten standaard Gore ride on kabels, dus er zit een liner.jansen01 schreef:Kan ik me voorstellen: een liner plaatsen is een optie?Kabels langs de onderbuis dramatisch voor een MTB
Nee, daarom ga ik het ook zo proberen in de ardennen. het is ook even wennen van een 26 diepe zit smal stuur naar 29 breed stuur minder diepe zit.daniel1975 schreef:Nog dieper zitten?? Lijkt mij zeker met het oog op de Ardennen zeker niet nodig.
Ik heb merken gezien waarbij bij een AM fully de achterremkabel onder het bracket doorloopt zonder enkele bescherming, dus ze zijn niet de enige. Er zit nu wel heel weinig buitenkabel, dus mochten de binnenkabels snel slijten dan kan je die zo vervangen, is het werk en het geld ook niet. Maar de Cube die ik eerste besteld had, had de kabels mooi binnendoor.
Maar qua rijden echt een super fiets, echt een aanrader en als je hem nog kan krijgen de F29 ultimate
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je gaat wat meemaken in de Ardennen!! Kan je nu al vertellen dat je huidige setup op de echt lastige stukken naar beneden vele malen makkelijker zal zijn.Nee, daarom ga ik het ook zo proberen in de ardennen. het is ook even wennen van een 26 diepe zit smal stuur naar 29 breed stuur minder diepe zit.
Less is bore