Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

marcelca
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2011 15:37
Locatie: Almere

marcelca 02 sep 2011 14:19

Ik heb het gekocht maar het is voor mijn dochter, die wilde met wielrennen en triathlon beginnen ( wedstrijdzwemmen, mountainbiken en hardlopen doet ze al )..

Dus besloten een racefiets te kopen, dit was nog een aardige zoektocht omdat ze 12 jaar is en nog niet al te groot, maar ze mag niet klagen wat ze heeft op haar twaalfde, ze heeft vanochtend voor het eerst samen met mij op haar racefiets gefietst, resultaat 32 km gereden met een gemiddelde van ruim 23 km/h, plus een verslaafd kind, eigenlijk wilde ze verder maar vond het wel mooi zo voor een eerste keer.

Batavus Challenge 2011

Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 02 sep 2011 15:21

Nieuwe wielset voor een speciale fiets.

Afbeelding

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 02 sep 2011 18:23

Setje 'nieuwe' Campagnolo buiscommandeurs uit +/- 1980. Volgens de vorige eigenaar nog nooit gemonteerd geweest.

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 03 sep 2011 22:57

marcelca schreef:Ik heb het gekocht maar het is voor mijn dochter, die wilde met wielrennen en triathlon beginnen ( wedstrijdzwemmen, mountainbiken en hardlopen doet ze al )..

Dus besloten een racefiets te kopen, dit was nog een aardige zoektocht omdat ze 12 jaar is en nog niet al te groot, maar ze mag niet klagen wat ze heeft op haar twaalfde, ze heeft vanochtend voor het eerst samen met mij op haar racefiets gefietst, resultaat 32 km gereden met een gemiddelde van ruim 23 km/h, plus een verslaafd kind, eigenlijk wilde ze verder maar vond het wel mooi zo voor een eerste keer.

Batavus Challenge 2011

Afbeelding
Kijk een nieuwe triathlete erbij.. goed bezig...

jou insteek staat me trouwens wel aan, ik zie veel te veel ouders die hun kinderen te veel pushen.
als ze plezier krijgen in wat ze doen is veel belangrijker dan wat dan ook.!
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

marcelca
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2011 15:37
Locatie: Almere

marcelca 04 sep 2011 12:08

Dank je wel, waarschijnlijk een nieuwe triathlete erbij..

En wat je al zegt, plezier staat bij mij voorop, ik wil haar totaal niet pushen, hoogstens sturen in de goede richting, als ze wil trainen dan kan ik wel aangeven wat we kunnen gaan doen.....

Is misschien wel grappig:

We ging dus fietsen naar het beginpunt waar ook de jeugdtriathlon gehouden word,dit is een rondje van 10 km, hebben samen lekker babbelend en tips gevend, over schakelen,bochten aansnijden, scheuren in de weg etc... lekker een rondje gereden, na het eerste rondje wilde ze nog een keer dus heb haar de hele weg voor me laten fietsen en dan is het opvallend hoe snel die kinderen dingen onthouden wat je verteld hebt, ging echt super en terwijl ze het tweede rondje minder moe was reed ze bijna 3 minuten sneller als de eerste..

Wat ook leuk was:

Ze had nog geen bidon, maar wilde er wel 1 hebben een beetje in de kleur van haar fiets, dus ze is gister zelf in haar eentje op zoek gegaan naar een bidon

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 04 sep 2011 22:14

scepticus schreef:
skimons schreef:3 kilo ijzer voor op de baan,
Pics! :D
Tada! Reynolds 531 Trapezi, gelast, gesoldeerd en lugloos gesoldeerd. zadelpen is een dummy, tis even afwachten of ik m passend ga krijgen... ik zal toch nog 2 cm omhoog moeten met het stuur. ander balhoofd scheelt alvast 5 mm :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6343
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 04 sep 2011 23:42

marcelca schreef:En wat je al zegt, plezier staat bij mij voorop, ik wil haar totaal niet pushen, hoogstens sturen in de goede richting, als ze wil trainen dan kan ik wel aangeven wat we kunnen gaan doen.....
Even off topic -

Belangrijk dat plezier voorop staat - prestaties komen dan vanzelf en blijven ze het leuk vinden. Mijn zoon 13 jr is geen wedstrijd sporter maar plezier fietser en zijn prestaties gaan toch vooruit .. lees maar , en het geeft mij als ouder een heerlijk gevoel om zo mijn kind te zien.

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... start=1980" onclick="window.open(this.href);return false; - midden van de pagina.

Nog even en dan kan ik zijn wiel niet meer houden 8-)

On topic.

Nog een Lizard skin stuurtape en schaaltjes voor een SLR carbon betsled voor de Ritchey Stubby.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 05 sep 2011 09:17

In Italie, een 3ttt stuur uit 1983.

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 09 sep 2011 23:13

Dura Ace 7901 ketting na 4000km. Och wat rijdt en schakelt dat weer lekker zeg :-)

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 sep 2011 23:43

Vandaag binnengekregen:
Bioracer Arm- en beenstukken
Bibshort
en Bioracer Cristallon Clear regenjack

ik ben klaar voor de herfst!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 15 sep 2011 21:16

weer even gewinkeld bij de Heij

2x Schwalbe ice spiker
2x WTB slick 1.5
Sigma 1005 sts
2x bib voor de slicks

toch nog een dure grap z`n goedkope 2e hands mtb kopen :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

floris4
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 20 mar 2011 22:15
Locatie: Goirle

floris4 15 sep 2011 21:53

Vandaag mijn spatbordje binnen gekregen.
Even ter illustratie de oude, lomp grote, en de nieuwe er op gezet. Wat een verschil ;) en dat voor zo'n laag bedrag.

Afbeelding

Maar met dat lage bedrag gaat het dan ook gelijk fout.
Ze zullen bij Rose dan ook goedkoop personeel in huis hebben gehaald die niet begrijpen dat je zo'n spatbord niet in een te kleine doos behoord te vouwen.
Gelukkig kon ik met een hetelucht pistool het spatbord verwarmen zodat de vouw weer recht kwam en het spatbord weer is zoals het hoort. Er zat toch een gemene knik in. :(

Afbeelding

Als het goed is wordt morgen mijn Shimano wielset geleverd, ook via Rose. Ik ben dus benieuwd hoe die verpakt is.
De levertijd laat overigens ook te wensen over, een week geleden besteld en nog steeds niet binnen.
Dinsdag bij Futurumshop.nl om 15.00 uur een fietstrainer besteld voor een kennis, en die werd de dag er op al voor 11 uur afgeleverd.
Kijk dat noem ik nog eens service. Daar kan Rose nog wat van leren.
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.

Plaats reactie