Scott
Automobilisten zijn echt aggressief naar wielrenners toe he. Ik reed laatst in mn eentje over een heel rustig stukje autoweg Komt er een auto achterop me die ook gaat claxoneren, en me vol gas inhaalt terwijl hij me ondertussen probeert nat te sproeien met zijn ruitenwisservloeistof. En dan natuurlijk vol gas wegracen, wees dan een vent en ga de conversatie aan denk ik dan...
Laatst gewijzigd door Stoffa op 10 jun 2014 12:37, 3 keer totaal gewijzigd.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Op een of andere manier hebben we als wielrenner nou eenmaal de naam, de paria's van de weg te zijn. Persoonlijk heb ik werkelijk geen idee waarom?
Ik bedoel, als ik één wielrenner tegenkom die asociaal rijgedrag vertoont, ga ik toch niet een hele groep daar op aanspreken?
Ik bedoel, als ik één wielrenner tegenkom die asociaal rijgedrag vertoont, ga ik toch niet een hele groep daar op aanspreken?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Eens een vraagje, ik ben aan het overwegen om mijn mechanische groep op mijn Foil 40 te vervangen voor de elektrische Ultegra DI2 6870 groep.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben op dit forum, aangezien mijn frame dus niet aangepast is voor DI2.
Ik verwacht dat er dan wel enkele kabel openingen verder uitgeboord moeten worden, maar zijn er nog meer dingen die ik tegenkom/ waar ik op moet letten?
Op andere engelstalige forums heb ik wel enkele Foil 40's gezien waarbij de bekabeling zeer netjes binnenin verwerkt zit.
Iemand tips en do's and dont's?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben op dit forum, aangezien mijn frame dus niet aangepast is voor DI2.
Ik verwacht dat er dan wel enkele kabel openingen verder uitgeboord moeten worden, maar zijn er nog meer dingen die ik tegenkom/ waar ik op moet letten?
Op andere engelstalige forums heb ik wel enkele Foil 40's gezien waarbij de bekabeling zeer netjes binnenin verwerkt zit.
Iemand tips en do's and dont's?
Misschien is het, het beste dat je Scott zelf een mail stuurt. Zij kunnen hopelijk aangeven waar je eventueel kan boren of wat de opties zijn.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik weet wat het antwoord gaat zijn, uitgezonderd cervelo die wel een diy heeft gemaakt voor de S3 gaat het antwoord nee zijn i.c.m. koop maar een di2 frame en met een foil kan ik ze nog niet eens helemaal ongelijk geven (als je je kabels binnendoor wilt hebben). Alles is mogelijk maar je garantie is na boren weg en de vraag is of het gaat lukken.
Dit was wat ik een ander forum las over hoe iemand anders zijn foil 40 heeft omgebouwdI didn't make any pics but it's not complicated, patience is the key.
0. You need at least a 5,5mm drill bit to drill out the rear cable stop. Using a 5mm drill bit only wasn't enough. The Di2 wire is ~5,1mm.
You have to drill a decent amount, but be patient and do not use a lot of force. Just apply gentle pressure when drilling.
At one point you may feel the drill moves forward quit a bit, but it might not be done yet. You can try to put the wire through, but do not use any force.
Once the drilling is done, the wire slides through easily.
1. Unmount all the mechanical parts you don't need. The bottom bracket plug cover will drop off once the shifting cables are removed.
2. You can leave the crack on, but removing it makes the install more easy (more room to work).
3. Attache the shifters and front wiring.
4. Take a used brake/shifting cable, put it through the opening behind the head tube (left or right depend which side you want to run the Di2 wire) so it exits from the bottom bracket plug. Now take the Di2 wire for the down tube and attach it with some tape to the end of the Di2 wire. Now pull the Di2 wire through the down tube.
5. Attach the down tube Di2 wire to the front wiring harness, attach the junction box (i used internal) to the wire.
6. Assuming the rear cable stop is drilled out, slide the wire through and catch it at the bottom bracket. Attach it to the junction box.
7. Attach the two wires for FD and battery mount. I ran them through the bottom bracket plug, between the rear chainstays and to the correspondending unit. In the middle way, I zip tied them behind the chain catcher. Not the nicest thing but you actually do not notice it.
To plug the bottom bracket hole use your own expertice, I drilled to stock cable routing plug so that I could run the wires through it and then used silicone to fix it in place.
I also filled the RD wire entry hole with silicone, so that water wouldn't get it form there.
Lijkt me wel haalbaar of zou het een gevalletje van makkelijker gezegd dan gedaan zijn?
0. You need at least a 5,5mm drill bit to drill out the rear cable stop. Using a 5mm drill bit only wasn't enough. The Di2 wire is ~5,1mm.
You have to drill a decent amount, but be patient and do not use a lot of force. Just apply gentle pressure when drilling.
At one point you may feel the drill moves forward quit a bit, but it might not be done yet. You can try to put the wire through, but do not use any force.
Once the drilling is done, the wire slides through easily.
1. Unmount all the mechanical parts you don't need. The bottom bracket plug cover will drop off once the shifting cables are removed.
2. You can leave the crack on, but removing it makes the install more easy (more room to work).
3. Attache the shifters and front wiring.
4. Take a used brake/shifting cable, put it through the opening behind the head tube (left or right depend which side you want to run the Di2 wire) so it exits from the bottom bracket plug. Now take the Di2 wire for the down tube and attach it with some tape to the end of the Di2 wire. Now pull the Di2 wire through the down tube.
5. Attach the down tube Di2 wire to the front wiring harness, attach the junction box (i used internal) to the wire.
6. Assuming the rear cable stop is drilled out, slide the wire through and catch it at the bottom bracket. Attach it to the junction box.
7. Attach the two wires for FD and battery mount. I ran them through the bottom bracket plug, between the rear chainstays and to the correspondending unit. In the middle way, I zip tied them behind the chain catcher. Not the nicest thing but you actually do not notice it.
To plug the bottom bracket hole use your own expertice, I drilled to stock cable routing plug so that I could run the wires through it and then used silicone to fix it in place.
I also filled the RD wire entry hole with silicone, so that water wouldn't get it form there.
Lijkt me wel haalbaar of zou het een gevalletje van makkelijker gezegd dan gedaan zijn?
Klopt het dat bij jou de 25mm ook iets te lang is om een mooie afwerking te hebben? De orginele bout is namelijk 23mm ipv 25mm.wasbeer2006 schreef:M6 x 55mm
m6 x 25mm beide konisch
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja klopt al is het heel minimaal, bij mij zat er overigens wel een 25mm in.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja heerlijk. Lekker strak, direct en best nog wel comfortabel. Minder dan mijn litening, maargoed die reed op asphalt comfortabeler dan mijn mountainbike met 3,5bar erin.JasperGR schreef:Oke bedankt! Hoe bevalt de fiets tot nu toe?
goed dat ik een L heb genomen, nu zit ik met 15mm spacers en dat rijd beter als een xl zonder. Op mijn litening ook geprobeert maar zonder spacers vind ik beide fietsen te bonkering worden 10-20mm is in mijn optiek ideaal.
enige wat ik jammer vind ik zou graag met 12cm stuurpen rijden, maar met een 11cm zit ik al 7mm langer dan op mijn vorige 5mm red hendels en 2mm fiets.
voor mij persoonlijk heeft de fiets geen nadelen al zal ik hem iemand die een meer comfort gerichte racer wil niet aanraden en een beginner ook niet, hij is vrij direct, aan de andere kant ook heel stabiel en ook op de grens geen streken iets wat bv mijn f29 mtb wel kan hebben.
absolute must vind ik 25mm banden (om mijn assaults) Veel beter is balans, rustiger en beter te besturen. Los van het comfort.
Mijn Foil is bijna af!
Heb bij Westbrook een maat M & L aangeschaft en maatje L is toch net wat te groot, op de M kan ik net wat sportiever zitten.
Dus nu de M opbouwen en de L is te koop...
Heb bij Westbrook een maat M & L aangeschaft en maatje L is toch net wat te groot, op de M kan ik net wat sportiever zitten.
Dus nu de M opbouwen en de L is te koop...
Cannondale Systemsix Ultegra Di2
Kona Private Jake
Kona Private Jake
Wasbeer,
Kijk dat is goed om te horen en ik ervaar ongeveer hetzelfde met mijn Foil.
Misschien kan je in de toekomst een 12cm proberen als je aan deze setup gewend bent.
Zelf zou ik ook 25mm willen proberen maar ik heb geen brede velgen dus helaas.
Kijk dat is goed om te horen en ik ervaar ongeveer hetzelfde met mijn Foil.
Misschien kan je in de toekomst een 12cm proberen als je aan deze setup gewend bent.
Zelf zou ik ook 25mm willen proberen maar ik heb geen brede velgen dus helaas.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3