LuctorEtEmergo schreef:Ik ben zelf in het bezit van een SLC-SL en ben zeer ontevreden over deze gang van zaken. Heb net ook via mijn fietsenmaker gehoord dat Veltec enkel Easton vorken wil aanbieden. Ik heb meteen een email gestuurd naar Cervelo om te zeggen dat ik met deze gang van zaken geen genoegen neem.
In het kort komt het er op neer dat mijn argumenten zijn:
- Ik koop een aerodynamisch frame. Als ze vervolgens een niet (of minder) aerodynamische voorvork aanbieden, moeten ze in mijn ogen ook alle marketingpraat op hun site verwijderen mbt aerodynamica. Het voordeel van het frame gaat zo goed als verloren.
- Ik heb geen vertrouwen in de Easton SLX. Kijk maar eens op internet naar het aantal berichten over instabiliteit.
- Puur esthetisch is de Easton een vlag op een modderschuit. De 3T past veel beter bij de Cervelo SL fietsen. Voor een frame van meer dan 4000 euro mag ik uiterlijk toch ook wel als eis stellen!
Ik hoop snel een reactie van Cervelo te krijgen. Hopelijk wordt Veltec geroyeerd als importeur. Natuurlijk wil Veltec enkel Easton slijten! Dat zit in hun portfolio! Kunnen ze er nog een slaatje uit slaan ook. Stelletje uitzuigers...
Ik wil hier aan iedereen een oproep doen om NIET klakkeloos akkoord te gaan met het voorstel van Veltec. Laten we proberen een blok te vormen. Als de rest van de wereld een keus krijgt tussen 3T en Easton, waarom dan niet in de Benelux? Geef niet zomaar toe aan deze chantage!
was getekend,
Een zeer boze Cervelo rijder
Ik kan de reactie van bovenstaand forumlid erg goed begrijpen. Ik moet zeggen als ik zelf een SLC had gehad (wat in eerste instantie ook zo was, maar nu dus een R3 SL) dan had ik er ook alles aan gedaan om er een 3T vork in te krijgen. De reactie van Cervélo zelf verbaasd me wel een beetje ik had ze ook wel iets begripvoller en klantbewuster verwacht. Ik begrijp uit het verhaal dat het vervangen van de vorken een vrijwillige actie is van Cervélo zelf omdat true temper er zelf helemaal niets aan doet. Dat is op zich klasse van cervélo, ze zijn niet verplicht om dit te doen. Maar om dan maar alle cervélo rijders in de benelux te voorzien van een Easton vork omdat dat zeer waarschijnlijk interessanter is wat het kostenplaatje betreft dat vind ik toch op zijn minst gezegd niet netjes. Bij mij op het werk noemen ze zoiets een
foplossing in plaats van een oplossing.
Als je dan toch over de brug komt zorg dan dat alle partijen tevreden kunnen zijn. Ik wil niet nog meer zout op de wonden leggen maar in een SLC of SLC SL is en blijft de easton vork gewoon geen porum. Eigenlijk gewoon echt een schande dat ze dit als enige alternatief durven aanbieden. Alle nieuwe SLC`s en ook de R3`s worden wel gewoon geleverd met de 3T vorken, het leveren van deze vorken zal echt niet het probleem zijn. Het zit hem idd gewoon in de centen zo zie je maar weer "Money rules the world" Daar zit je dan met je droomfiets waar velen van ons keihard voor gewerkt hebben. Ik ben bang dat het imago van Cervélo in de benelux toch een deukje gaat oplopen als er zo veel ontevreden klanten achterblijven. Ik hoop dat dit voor iedereen fatsoenlijk wordt opgelost.
Ik ben akkoord gegaan met de Easton vork, misschien dat ik hier later spijt van krijg als ook dit geen porum blijkt te zijn maar dan is het mijn eigen schuld. Een blok vormen was waarschijnlijk toch het beste geweest maar ik ben bang dat ze bij hun standpunt blijven. Mijn dealer heeft voor mij vandaag de easton vork besteld dus als hij erin zit post ik wel een foto. Succes verder iedereen !!