Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

casran
Forum-lid HC

casran 22 aug 2008 14:19

Livio Livius schreef:Volgens mij kan Cervelo niet zomaar een kromme Easton vork erin plaatsen. Volgens consumenten recht (zou het precies even moeten nazoeken) heeft de consument recht op een vergelijkbaar alternatief. Kromme vork ipv rechte geeft toch een ander rij eigenschap en beeld van de fiets. Ben benieuwd naar Veltec reactie als een rechte vork 3T wordt geëist.

Durfde het zo ver niet drijven, maar dit klopt juridisch gezien ja (als je kan aantonen dat je de fiets niet zou gekocht hebben mocht de vervangvork - Easton - erin gezeten hebben).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

luctoretemergo
Forum-lid

luctoretemergo 22 aug 2008 18:20

Ik ben zelf in het bezit van een SLC-SL en ben zeer ontevreden over deze gang van zaken. Heb net ook via mijn fietsenmaker gehoord dat Veltec enkel Easton vorken wil aanbieden. Ik heb meteen een email gestuurd naar Cervelo om te zeggen dat ik met deze gang van zaken geen genoegen neem.

In het kort komt het er op neer dat mijn argumenten zijn:
- Ik koop een aerodynamisch frame. Als ze vervolgens een niet (of minder) aerodynamische voorvork aanbieden, moeten ze in mijn ogen ook alle marketingpraat op hun site verwijderen mbt aerodynamica. Het voordeel van het frame gaat zo goed als verloren.
- Ik heb geen vertrouwen in de Easton SLX. Kijk maar eens op internet naar het aantal berichten over instabiliteit.
- Puur esthetisch is de Easton een vlag op een modderschuit. De 3T past veel beter bij de Cervelo SL fietsen. Voor een frame van meer dan 4000 euro mag ik uiterlijk toch ook wel als eis stellen!

Ik hoop snel een reactie van Cervelo te krijgen. Hopelijk wordt Veltec geroyeerd als importeur. Natuurlijk wil Veltec enkel Easton slijten! Dat zit in hun portfolio! Kunnen ze er nog een slaatje uit slaan ook. Stelletje uitzuigers...

Ik wil hier aan iedereen een oproep doen om NIET klakkeloos akkoord te gaan met het voorstel van Veltec. Laten we proberen een blok te vormen. Als de rest van de wereld een keus krijgt tussen 3T en Easton, waarom dan niet in de Benelux? Geef niet zomaar toe aan deze chantage!

was getekend,

Een zeer boze Cervelo rijder

slc-sl
Forum-lid

slc-sl 22 aug 2008 19:46

Kan me vergissen hoor, maar het voluntary in de recall slaat op het feit dat Cervelo zelf de keus heeft gemaakt de vorken terug te roepen.
Wettelijk voldoen de vorken nog steeds aan de eisen.
Cervelo zelf vind de wettelijke norm niet voldoende gezien de de tests die zij zelf hebben gedaan en zijn op eigen initiatief ertoe over gegaan de vorken terug te roepen.

Kan ook niet anders, niemand kan je dwingen de vork te vervangen. ( gelukkig maar).

luctoretemergo
Forum-lid

luctoretemergo 22 aug 2008 19:59

Niemand kan je inderdaad dwingen de vork te vervangen. Je verliest echter alle recht op garantie of aansprakelijkheid mocht er iets gebeuren. Dat is nogal wat als je je nek breekt!

Ik kreeg net de volgende reply van Cervelo zelf. Blijkbaar zijn ze toch niet zo consumentbewust als ze willen doen geloven:

The Easton EC90 SLX fork provided as a replacement for the Wolf SL is a comparable all carbon fork. The weight is approximately the same as Wolf SL.

In the Netherlands the EC90 SLX is only replacement offered, and this is determined by Cervélo only - not Veltec. Dealers or customers do not have a choice of what fork is supplied as a replacement.

Cervélo has proven (to the US authorities) that this fork is not susceptible to the same failure as the Wolf SL, and is offering it as a free replacement of a faulty fork.

I hope you will understand that we are trying to do the best for all our customers while True Temper is refusing to do anything.

Regards,

Julia MacCheyne | Customer Service

Dit is natuurlijk grote flauwekul. Qua gewicht is het misschien gelijkwaardig, maar niet qua aerodynamica (kijk maar op de Easton site) en uiterlijk. Dit heb ik dan meteen ook gereplied. Ik ga hier niet mee akkoord. Mag ik in godsnaam voor een frame van 4200 euro nog wat eisen stellen? In de VS wagen ze het toch ook niet om daar enkel Easton aan te bieden?

Ik blijf hier tegenin gaan en ik hoop velen met mij. Ik wil slechts 1 ding: de optie tussen Easton en 3T. Ik denk dat we enkel een goede kans maken als we hierin zoveel mogelijk proberen 1 blok te vormen!

specializzed
Forum-lid

specializzed 22 aug 2008 20:22

havana schreef:Tjsa, de één wint graag '10 voor Taal', de ander pakt liever een paar medailles op de Spelen, wat heb je liever?

:D

nu hebben we beide ;)

gbrand
Forum-lid

gbrand 22 aug 2008 20:38

specializzed schreef:
havana schreef:Tjsa, de één wint graag '10 voor Taal', de ander pakt liever een paar medailles op de Spelen, wat heb je liever?

nu hebben we beide ;)

Van harte !!!
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 22 aug 2008 20:44

specializzed schreef:

nu hebben we beide ;)
havana schreef toch echt in meervoud... ;)

casran
Forum-lid HC

casran 22 aug 2008 20:48

litespeed schreef:havana schreef toch echt in meervoud... ;)

We hebben dan ook 4 medailles ineens :D
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 22 aug 2008 20:55

C a s r a n schreef:Zorrootje, zoals ik je tevoren al zei, best ALLES eerst doorlezen vooraleer te reageren, want je hebt nog altijd de teneur van mijn berichten niet gesnoven.

De recall is overigens WÉL imperatief volgens de tekst, maar NIET volgens de titel. Zelden zo'n dubieus veiligheidsbericht gelezen.

Casranetje :D, hoe de email er ook uitzag qua gramatica en spelling, het is dom om met waarschuwing toch zo de Goden te blijven verzoeken.
Jij weet het beter maar vervangt WEL die vork!!

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

casran
Forum-lid HC

casran 22 aug 2008 21:09

ZorroI schreef:Casranetje :D, hoe de email er ook uitzag qua gramatica en spelling, het is dom om met waarschuwing toch zo de Goden te blijven verzoeken.
Jij weet het beter maar vervangt WEL die vork!!

Mvg, Zorro

Weet ge, ik heb van bij begin montage al de indruk dat de Wolf SL een fragiel gegeven is en check die al vaker dan een andere vork. Nu goed, voor mij is het voorlopig onmogelijk om voor mijn wedstrijd die vork te vervangen: er kan mij geen 3T geleverd worden die aansluit op de fietssensaties waarop ik mij train en ik zie het niet zitten om full on competitie te doen op een fiets waarop ik niet trainde (en een vork die ik nooit zou steken voor het competitiegebruik dat ik zal doen).
Ik hoef overigens geen EC90 SLX: OF men maakt mijn aankoop ongedaan (ben zelfs bereid dat direct terug in een Cervélo te investeren), OF met geeft mij een vervangvork waarmee ik de fiets initieel ook zou gekocht hebben (en dat is geen EC90 SLX die als een draak op een SLC-SL van 4100 euro staat).

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 22 aug 2008 21:53

Ik denk dat de gs40 van alpha-q de beste optie zou zijn voor slc-sl rijders. Saillant is wel dat die ook door true temper gemaakt worden (net als de wolf)

Ik vind het wel opmerkelijk dat ze uitsluitend in NL alleen de slx aanbieden. Volgens mij kunnen ze gewoon geen 3t vorken leveren op de korte termijn en zeggen ze dat gewoon niet. En dan er ook nog zo expliciet bij vermelden dat Cervélo die keuze gemaakt heeft! Volgens mij heeft Veltec het magazijn nog vol hangen met slx'en omdat die gewoon belachelijk duur zijn (adviesprijs € 499.95!!!). Zijn ze daar ook in één keer vanaf ;)

Maar ja, qua looks heb ik niet zo'n probleem met de slx (heb natuurlijk ook geen slc-sl, anders zou ik ook niet akkoord gaan!!) en ik hoop dat ze qua rijeigenschappen voldoet......
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

21st-century
Forum-lid

21st-century 22 aug 2008 21:56

LuctorEtEmergo schreef:Ik ben zelf in het bezit van een SLC-SL en ben zeer ontevreden over deze gang van zaken. Heb net ook via mijn fietsenmaker gehoord dat Veltec enkel Easton vorken wil aanbieden. Ik heb meteen een email gestuurd naar Cervelo om te zeggen dat ik met deze gang van zaken geen genoegen neem.

In het kort komt het er op neer dat mijn argumenten zijn:
- Ik koop een aerodynamisch frame. Als ze vervolgens een niet (of minder) aerodynamische voorvork aanbieden, moeten ze in mijn ogen ook alle marketingpraat op hun site verwijderen mbt aerodynamica. Het voordeel van het frame gaat zo goed als verloren.
- Ik heb geen vertrouwen in de Easton SLX. Kijk maar eens op internet naar het aantal berichten over instabiliteit.
- Puur esthetisch is de Easton een vlag op een modderschuit. De 3T past veel beter bij de Cervelo SL fietsen. Voor een frame van meer dan 4000 euro mag ik uiterlijk toch ook wel als eis stellen!

Ik hoop snel een reactie van Cervelo te krijgen. Hopelijk wordt Veltec geroyeerd als importeur. Natuurlijk wil Veltec enkel Easton slijten! Dat zit in hun portfolio! Kunnen ze er nog een slaatje uit slaan ook. Stelletje uitzuigers...

Ik wil hier aan iedereen een oproep doen om NIET klakkeloos akkoord te gaan met het voorstel van Veltec. Laten we proberen een blok te vormen. Als de rest van de wereld een keus krijgt tussen 3T en Easton, waarom dan niet in de Benelux? Geef niet zomaar toe aan deze chantage!

was getekend,

Een zeer boze Cervelo rijder

Ik kan de reactie van bovenstaand forumlid erg goed begrijpen. Ik moet zeggen als ik zelf een SLC had gehad (wat in eerste instantie ook zo was, maar nu dus een R3 SL) dan had ik er ook alles aan gedaan om er een 3T vork in te krijgen. De reactie van Cervélo zelf verbaasd me wel een beetje ik had ze ook wel iets begripvoller en klantbewuster verwacht. Ik begrijp uit het verhaal dat het vervangen van de vorken een vrijwillige actie is van Cervélo zelf omdat true temper er zelf helemaal niets aan doet. Dat is op zich klasse van cervélo, ze zijn niet verplicht om dit te doen. Maar om dan maar alle cervélo rijders in de benelux te voorzien van een Easton vork omdat dat zeer waarschijnlijk interessanter is wat het kostenplaatje betreft dat vind ik toch op zijn minst gezegd niet netjes. Bij mij op het werk noemen ze zoiets een foplossing in plaats van een oplossing.

Als je dan toch over de brug komt zorg dan dat alle partijen tevreden kunnen zijn. Ik wil niet nog meer zout op de wonden leggen maar in een SLC of SLC SL is en blijft de easton vork gewoon geen porum. Eigenlijk gewoon echt een schande dat ze dit als enige alternatief durven aanbieden. Alle nieuwe SLC`s en ook de R3`s worden wel gewoon geleverd met de 3T vorken, het leveren van deze vorken zal echt niet het probleem zijn. Het zit hem idd gewoon in de centen zo zie je maar weer "Money rules the world" Daar zit je dan met je droomfiets waar velen van ons keihard voor gewerkt hebben. Ik ben bang dat het imago van Cervélo in de benelux toch een deukje gaat oplopen als er zo veel ontevreden klanten achterblijven. Ik hoop dat dit voor iedereen fatsoenlijk wordt opgelost.
Ik ben akkoord gegaan met de Easton vork, misschien dat ik hier later spijt van krijg als ook dit geen porum blijkt te zijn maar dan is het mijn eigen schuld. Een blok vormen was waarschijnlijk toch het beste geweest maar ik ben bang dat ze bij hun standpunt blijven. Mijn dealer heeft voor mij vandaag de easton vork besteld dus als hij erin zit post ik wel een foto. Succes verder iedereen !!
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie