Het grote OAKLEY topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ice is echt voor een stralende dag. Wel een geweldig helder en mooi beeld.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Ik dacht idd hi yellow, maar ik zie veel schaatsers toch ook met blue iridium en ik dacht dat het wat lichter lijkt dan die 15%
Amclassic-fan schreef:Wat denk je zelf met een lens die maar 15% van 't licht doorlaat?
Volgens mij bedoelde hij blue iridium, niet ice iridium
-
- Forum-lid
Maar heeft er iemand ervaring met H.I. yellow?
schaatsertje schreef:Maar heeft er iemand ervaring met H.I. yellow?
Wel een keertje opgehad op de ijsbaan, maar ik zag er, behalve de flashy looks, geen voordelen van (t.o.v normale yellow)
-
- Forum-lid
En ja ik bedoelde blue irdium en zeker niet ice irdium :')
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Arepol schreef:Amclassic-fan schreef:Wat denk je zelf met een lens die maar 15% van 't licht doorlaat?
Volgens mij bedoelde hij blue iridium, niet ice iridium
Blue is 15%, Ice is maar 10%. Blue is een mooie lens voor half bewolkt weer, mits je de bruine kleur van de VR28 lens kunt waarderen.
Hangt er een beetje vanaf. Hi Yellow en Persimmon zijn voor een Radar wel te vinden maar een Hi Persimmon voor een M-Frame wordt vrij lastig. Het zijn wel prettige lenzen voor slecht en donker weer. Ik ben zelf niet zo'n fan van de blue iridium, maar hoe deze zich houd voor het schaatsen weet ik niet.
Heeft iemand trouwens wel eens vaker een carbonlook Pro M-Frame gezien. Ik heb er namelijk net een in mijn bezit en het ziet er echt tof uit. Gewone M-Frames hebben wel vaker een carbonlook maar ik was nog nooit een Pro tegen gekomen in die kleur.
Heeft iemand trouwens wel eens vaker een carbonlook Pro M-Frame gezien. Ik heb er namelijk net een in mijn bezit en het ziet er echt tof uit. Gewone M-Frames hebben wel vaker een carbonlook maar ik was nog nooit een Pro tegen gekomen in die kleur.
Amclassic-fan schreef:Blue is 15%, Ice is maar 10%. Blue is een mooie lens voor half bewolkt weer, mits je de bruine kleur van de VR28 lens kunt waarderen.
Wat is de mening omtrent de VR28 kleur?
Momenteel heb ik in bestelling:
Jaw Bone (matzwart) met
* Positive Red Iridium Polarized (grijzige kleur, neutraal contrast, 18%)
* Persimmon (gelig, extra contrast, 61%)
Ik twijfel een beetje of ik de 1e lens misschien toch vervang door
* VR28 Black Iridium Polarized (bruinig, extra contrast, 10%)
Deze keek wel lekker in de winkel. Maar ja, eventjes in de winkel is wat anders dan urenlang op de fiets..
[size=0]Nu heb ik een grijze kleur (Black Iridium, 10%) in m'n oude jacket, bevalt goed, wel vrij donker als het geen stralende dag is.[/size]
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb een VR28 en vind het een heerlijke lens. Zit 60% vd tijd op mijn neus. (20% ice, 20% yellow)
Less is bore