Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Vieux chnoque
Forum-lid

Gebruikersavatar Vieux chnoque 04 aug 2014 09:43

Mooie wieltjes en banden van Timo.

Dit zijn de mijne, weliswaar niet bestemd voor een titanium frame, maar voor mijn ouwe meuk Gazelle CM

Afbeelding

Afbeelding

Campa naven en Campa Omega velgen (vellingen, vroeger hadden we pendalen en vellingen :roll: )

Het monteren van de, klassiek uitziende bandjes, kostte enige zweetdruppels (en een lekke binnenband met ik bekennen).
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 05 aug 2014 22:06

Chique wielen, "Vieux chnoque", alleen vind ik het altijd zo jammer dat zich sporen in de anodisatielaag vormen na enig gebruik (vooral na regen). Vandaar mijn voorkeur voor de ceramic coated Mavics (een nos setje Reflex ceramic staat ook nog hoog op mijn lijstje)

Overigens een zeer fraaie oplossing voor het stuur: stuurlint is niet lang genoeg voor een stuurhelft, daarom hebben we voor elke kant van het stuur een setje Brooks lint gebruikt. De uiteinden van de twee stukken lint hebben we onder de remgreep geklemd en vanaf daar naar boven en naar beneden gewikkeld. Het resultaat mag er zijn...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 05 aug 2014 22:40

Fraai. Gaaf ook dat de fiets inmiddels aan zijn 'tigste leven toe is. Onderschrijft het tijdloze van tita alleen maar. Begin zelfs het gelakte te waarderen. Veel mooier ook dan de witte versie. Persoonlijk had ik me dan weer wel heel kwaad gemaakt op de achtervork. Vind het namelijk erg mooi als die wel blank tita is, maar ik snap je keuze. Veel fietsplezier weer!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

delsol
Forum-lid

delsol 06 aug 2014 17:28

Zeer geslaagt.
Hoe zit je met de zadepen ?
Ik bedoel daarmee de lengte.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 aug 2014 17:31

Dat is jouw titanium Campa pen, voldoet prima hij gaat diep genoeg het frame in.

delsol
Forum-lid

delsol 06 aug 2014 17:45

Oke,
Lijkt net of zadelpen erg hoog staat.
Het stuurtje had ik mijn bedenkingen,maar die nu gewikkelt is ziet het goed uit.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 06 aug 2014 18:14

Mooi Timo, kleur is zeer geslaagd en voor mij mogen er wel mooie carbon wielen in ;-)
YFood !!!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 aug 2014 18:42

Ik ben bang dat carbon wielen het retro gevoel wegnemen. Maar misschien dat ik eens iets probeer met laag carbon (Corima Winiums bijvoorbeeld) met zilverkleurige naven en spaken.

indecs
Forum-lid

Gebruikersavatar indecs 06 aug 2014 23:24

Wel mooi gewikkeld op die manier... maar als je een GoPro en verlichting erop wilt monteren dan was het toch praktischer geweest als je de rechte delen vrij had gelaten, niet? Dat klemt beter dan op stuurlint, en dan was je wellicht toch uitgekomen met 1 setje Brooks.

Ik heb 2 jaar geleden trouwens ook overwogen om zo'n stuur bij Mammoet in de sale te kopen voor mijn woon-werk fiets. Echt handig voor dubbele verlichting, bel etc. Maar de reach en drop vond ik helaas wat extreem.

Eigenlijk eens proberen om bar-ends voor racesturen in een 90 graden hoek te maken, die je dan op ieder stuur kan monteren.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 07 aug 2014 07:37

Ik denk dat je bij Mammoet de Specialized versie van zo'n stuur in handen had, die hebben inderdaad een gigantische drop van bijna 16cm. Scott heeft een veel vriendelijker drop al is de reach wel flink.

Camera op het lint werkt op zich goed en dempt zelfs de trillingen een beetje. Idem met mijn Lezyne lampjes

poulain
Forum-lid

poulain 07 aug 2014 20:23

Fantastisch dat de Merlin na zoveel jaren van (professioneel) gebruik nog steeds een perfecte en mooie racer is. En dat in deze wegwerptijd.

Ik heb ooit gelezen dat heel veel Amerikaanse prof. wielrenners destijds op (in de teamkleur overgespoten) Merlins Extralight reden, omdat ze dat het beste frame vonden.

Timo, veel plezier met deze prachtfiets!

den boete
Forum-lid

Gebruikersavatar den boete 07 aug 2014 22:40

Mijn droomfiets : een lichte trainingsfiets/randoneur uit titaan, met Pinion en riemaandrijving.
Van Nicholas Yukon, met Pinion bijvoorbeeld, spijtig genoeg bestaat die (nog ?) niet.
Heeft iemand een idee of er ergens een fabrikant is die mijn droomfiets reeds maakt ?

Plaats reactie