Het grote OAKLEY topic
Ok, een kleine casus. Heb via eBay deze Radar Polished White met Black Iridium Polarized lenzen op de kop getikt. Heb zo goed als geen twijfel dat het een echte Oakley is, zeker het glas, behalve op 1 puntje, er staat geen code op één van de poten (zoals je op de foto's hieronder kunt zien, op de Retina staat ie bijvoorbeeld wel). Ook zit ie strakker dan m'n andere Radars, zoals je ook op de foto's hieronder kunt zien (in vergelijking met de Retina). Zo'n zakje had ik trouwens ook nog nooit eerder gezien.
Samengevat
1: is het vreemd dat er niet zo'n serienummer op één van de pootjes staat
2. is het vreemd dat de uiteinden van de pootjes zoveel dichter bij elkaar staan dan bij m'n andere Radars
Ik ben benieuwd naar jullie oordeel.
Samengevat
1: is het vreemd dat er niet zo'n serienummer op één van de pootjes staat
2. is het vreemd dat de uiteinden van de pootjes zoveel dichter bij elkaar staan dan bij m'n andere Radars
Ik ben benieuwd naar jullie oordeel.
Het lijkt op de tweede foto alsof het pootje niet helemaal uitgeklapt kan worden, ik heb dat ook een keer gehad. Je moet even kijken of het daar een beetje wordt tegengehouden door het plastic. Maar waarschijnlijk gaan de pootjes in de loop van de jaren iets verder staan, die Retina is inmiddels ook weer 3 jaar oud.
Kees c schreef:Dat komt natuurlijk omdat de ene bril een custom is en de andere bril niet, die hebben geen nummer.
Dat lijkt me een erg logische verklaring! Wat betreft de Retina, die heb ik nog maar net (was niet gebruikt).
-
- Forum-lid
waar haal je eigenlijk een retina vandaan tegenwoordig?
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
Thnx. Heb je de gewone met 28% doorlaatbaarheid of de vr28 iridium polarized van 10%?Daniel1975 schreef:Ik heb een VR28 en vind het een heerlijke lens. Zit 60% vd tijd op mijn neus. (20% ice, 20% yellow)
Is het vooral de VR28 kleur die prettig is of meer dat de doorlaatbaarheid dat in de meeste gevallen klopt?
Iemand anders nog gebruikerservaringen met de vr28 iridium polarized of Positive Red Iridium polarized?
Heb de vr28 en vr28 black iridium polarized. Beide twee hele fijne lenzen, wel voor ander gebruik. De normale vr28 is vrij licht en te gebruiken bij 70% van het nederlandse weer. De polarized versie is een stuk donkerder maar geeft ow zo'n lekker contrast! Tijdens goede dagen en een lekker zonnetje een heerlijke lens.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@foosho: de normale, lichte VR28
Less is bore
Foosho schreef:Amclassic-fan schreef:Blue is 15%, Ice is maar 10%. Blue is een mooie lens voor half bewolkt weer, mits je de bruine kleur van de VR28 lens kunt waarderen.
Wat is de mening omtrent de VR28 kleur?
Ik vind de VR28 geen fijne lens, bruine verkleuring vind ik ten eerste niet mooi en als ik hem lang op heb, krijg ik er koppijn van. Doe mij maar een G30 voor die omstandigheden
~live fast, die young ~
Bedankt voor de reacties. Ik heb hem vanochtend ff een kwartiertje opgehad in de winkel* en 't keek wel heeeel relaxed, veel minder harsh dan een normale grijstint en 't hogere contrast beviel ook wel eigenlijk. Ik heb de order dus omgezet..
* VR28 Black Iridium Polarized (bruinig, extra contrast, 10%)
* VR28 Black Iridium Polarized (bruinig, extra contrast, 10%)