Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

wevergo
Forum-lid

wevergo 04 sep 2009 00:53

.

pietr
Forum-lid

pietr 04 sep 2009 03:31

[img=http://img196.imageshack.us/img196/4010 ... oorwww.jpg]]

Specialized Roubaix Comp triple, modeljaar 2010, 58 cm.
Aksium wordt Open Pro, pedalen worden ook nog vervangen.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

anaszi2.0
Forum-lid

anaszi2.0 04 sep 2009 20:00

DE Trek

Afbeelding

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 04 sep 2009 21:54

[quote="Pietr"][img=http://img196.imageshack.us/img196/4010 ... oorwww.jpg]]

Aksium wordt Open Pro, pedalen worden ook nog vervangen.[/quote]

Ik vind het met zo'n hoge balhoofdbuis net een hobbelpaard , of komt het doordat het frame zoveel slooping is ? Persoonlijk vind ik het niet zo .....maar ja gelukkig ben ik ook maar een mens.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

lars94
Forum-lid

lars94 04 sep 2009 22:00

@wevergo die cube is echt een prachtige fiets!!

100cols
Forum-lid

100cols 05 sep 2009 02:05

[quote="Rene"][quote="Pietr"][img=http://img196.imageshack.us/img196/4010 ... oorwww.jpg]]

Ik vind het met zo'n hoge balhoofdbuis net een hobbelpaard , of komt het doordat het frame zoveel slooping is ? Persoonlijk vind ik het niet zo .....maar ja gelukkig ben ik ook maar een mens.

[/quote]

enorm lelijke combinatie inderdaad, ik hoop dat het wel lekker rijdt

arepol
Forum-lid

arepol 05 sep 2009 02:16

[quote="100cols"][quote="Rene"][quote="Pietr"]....

[/quote]

enorm lelijke combinatie inderdaad, ik hoop dat het wel lekker rijdt[/quote]

Mooi is anders, maar dit is wel een goede oplossing als je niet diep wilt/kunt zitten. Vele malen beter dan een enorme spacertoren. Goed gezocht naar de geometrie die bij je past!
Alles is relatief 8-)

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 05 sep 2009 03:51

[quote="Arepol"][quote="100cols"][quote="Rene"][quote="Pietr"]....

[/quote]

enorm lelijke combinatie inderdaad, ik hoop dat het wel lekker rijdt[/quote]

Mooi is anders, maar dit is wel een goede oplossing als je niet diep wilt/kunt zitten. Vele malen beter dan een enorme spacertoren. Goed gezocht naar de geometrie die bij je past![/quote]

A: Ik zeg niet dat het lelijk is maar het heeft niet mijn voorkeur.
B: Er zit een enorme spacertoren onder kijk maar , dat is zeker 3cm als het geen 4cm is.

Wellicht geeft de vorm van de liggende buis ( een rechte buis en minder slooping was beter geweest ) wel het gevoel van ENORM slooping , ik weet het niet maar het past gewoon niet ....sorry.

pietr
Forum-lid

pietr 05 sep 2009 11:57

Bedankt voor de complimenten :D. Ik zocht een fiets waarbij ik geen spacertoren hoefde te bouwen (mijn vorige had 6 cm). Ik heb lang gezocht naar een fiets met een voor mij goede geometrie. Deze fiets is erg sloping, dus de zadelpen steekt er ver uit, dat had van mij minder sloping gemogen.

De balhoofdbuis is 23,5 cm. en daar bovenop 3 cm. spacers. Toch is deze oplossing mooier dan een korte balhoofdbuis en een hele rits spacers. Verval zadel - stuur is nu zo'n 6,5 cm. en dat had van mij nog iets minder gemogen. Bij andere fietsen was dat nauwelijks mogelijk, of ik moest ook de stuurpen omdraaien.

Ik ben er erg tevreden over, de kleurstelling spreekt mij bijzonder aan. Ik had ook nog het model 2009 kunnen kopen, die was identiek aan deze (wel veel goedkoper), alleen de kleurstelling was anders (transparant). Kwestie van smaak.

De wielen worden vervangen door handgespaakte wielen (Open Pro).
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 07 sep 2009 21:18

[quote="Pietr"]Bedankt voor de complimenten :D. Ik zocht een fiets waarbij ik geen spacertoren hoefde te bouwen (mijn vorige had 6 cm). Ik heb lang gezocht naar een fiets met een voor mij goede geometrie. Deze fiets is erg sloping, dus de zadelpen steekt er ver uit, dat had van mij minder sloping gemogen.

De balhoofdbuis is 23,5 cm. en daar bovenop 3 cm. spacers. Toch is deze oplossing mooier dan een korte balhoofdbuis en een hele rits spacers. Verval zadel - stuur is nu zo'n 6,5 cm. en dat had van mij nog iets minder gemogen. Bij andere fietsen was dat nauwelijks mogelijk, of ik moest ook de stuurpen omdraaien.

Ik ben er erg tevreden over, de kleurstelling spreekt mij bijzonder aan. Ik had ook nog het model 2009 kunnen kopen, die was identiek aan deze (wel veel goedkoper), alleen de kleurstelling was anders (transparant). Kwestie van smaak.

De wielen worden vervangen door handgespaakte wielen (Open Pro).[/quote]

Goed dat je het zo sportief opvat !

Een vriend van mij is ook erg lang en heeft juist gekozen voor een minder slooping frame waardoor er veel verschil in hoogte is tussen balhoofdbuis en staande buis. hierdoor valt het slooping minder op en aangezien hij erg diep zit en dus zonder spacers fietst valt het nog minder op.

Mocht je andere wielen kopen , kijk eens naar mooie hoge velgen valt het nog minder op dan met ielere en dus lage wielen , zie ook hier. Zelfde fiets , wel andere wielen.

Afbeelding

Afbeelding

zweef
Forum-lid

zweef 07 sep 2009 21:44

@Rene: Verrassend om te zien dat het plaatje dan in een keer wel klopt.
You should see me go downhill...

gamiel
Forum-lid

gamiel 08 sep 2009 00:25

[quote="Rene"]
Afbeelding[/quote]

Wat staat dat stuur raar .... paar graden tever doorgedraaid?!?
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Plaats reactie