Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 23 aug 2008 17:56

als ze ons niet kunnen bieden waar voor wij gekozen hebben een wat wij mooi vinden en niet wat zij kwijt willen omdat zij daar dailer van zijn
nemen ze het helle frame maar terug
ik hoef in iedre geval geen eston gespoten voorvork daar pas ik in ieder geval voor
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 aug 2008 18:06

SLC-SL schreef:Maar ik blijf erbij, een hele slechte zet en als er geen goede oplossing komt zien ze mij als klant nooit meer terug.



Afwachten tot ze zich bedenken... en ondertussen met je Wolf SL blijven rijden. Cervélo verkocht je een produkt en stelt nu (binnen de garantieperiode!) dat ze niet meer instaan voor produktiefouten in een deel van hun produkt (vork). Dit kunnen ze enkel maken door in een redelijke vervanging te voorzien. Die Easton vork is duidelijk een vervanging die substantieel je wilsovereenstemming om tot koop over te gaan aantast, en dus juridisch een wilsgebrek zou vormen waardoor je niét gekocht zou hebben. Dus blijven er maar 2 opties over: of ze bezorgen je een vork die aanvaardbaar is (de 3T, daar kan je nauwelijks iets tegenin brengen), of ze maken de koop ongedaan (terugbetaling of vervanging door compleet gelijkaardig frameset). Ik blijf in ieder geval op mijn standpunt staan en als het moet doe je dat maar met een aangetekend schrijven waarbij je de importeur in gebreke stelt omdat die verklaart geen garantie meer te bieden voor een verkocht produkt.

Vanmiddag gewoon 2u met mijn Wolf SL vork gereden, zonder breuk. :D
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 23 aug 2008 18:22

Let wel,
Indien ik een R3 zou hebben dan zou de Easton waarschijnlijk eerste keus zijn.
Maar waar ik een probleem mee heb is dat de wij in de Benelux ( voor zover ik weet als enigen ter wereld) beperkt worden tot de Easton terwijl de 3T veel beter bij de SLC's past.

Voeg daarbij het feit dat de Nederlandse Importeur "toevallig" Easton importeert....

Dan heb ik er toch een raar gevoel bij.
Laten we maar hopen dat het gewoon een ondoordachte actie was en dat cervelo/veltec dit snel rechttrekt.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 aug 2008 18:30

Klopt, SLC-SL. De Easton gaat heel mooi in de R3 en R3-SL... ik heb hem in mijn witte R3 zitten en vind dat prima. Zoals paulusR3 opmerkte is hij idd zachter dan de Wolf SL, en op een R3 mag dat perfect. Alleen contrasteert dat nét ietsje te veel met het rijgedrag van een SLC, dus ook op technisch vlak is het een misser.

Veltec krijgt vervangvorken ook toegestuurd, dus zij kunnen er niet veel aan doen. Maar idd hopen dat dit rechtgezet wordt.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 23 aug 2008 18:32

@Casran :).

't Zal inderdaad zo'n vaart wel niet lopen met breuken.
Maar ik heb de laatse tijd op vrij hoge snelheid op vrij slechte wegen gereden en ga zo dadelijk toch maar de vork van binnen en buiten inspecteren.

Het lijkt soms wel op MTB'en hier in de buurt.
Moet maar's wat andere routes uitzoeken.

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 23 aug 2008 19:31

Voortbordurend op een eerder gedane suggestie.

http://www.trisportnews.com/articles/20 ... 00441.html

M.i. toch nog steeds een betere keus voor de SLC, mits deze door de tests komt.

Hetgeen noodzakelijk schijnt te zijn in de VS om als alternatief te dienen bij een terugroepactie.

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 23 aug 2008 21:13

SLC-SL schreef:@Casran :).

't Zal inderdaad zo'n vaart wel niet lopen met breuken.
Maar ik heb de laatse tijd op vrij hoge snelheid op vrij slechte wegen gereden en ga zo dadelijk toch maar de vork van binnen en buiten inspecteren.

Het lijkt soms wel op MTB'en hier in de buurt.
Moet maar's wat andere routes uitzoeken.


Aan carbon zie je niet zoveel aan de buitenkant. Tenzij je al een kunstgebit hebt, ik zou het risico niet nemen. Probeer gewoon een andere vork te ritselen die je mooi vind en klaar is Kees.
Loeki Pro

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 23 aug 2008 22:23

Klopt, maar de kans op breuk is relatief gering.
Meestal is een beginnende breuk wel te herkennen ( geluid bij belasting, kleur verschillen door andere refractie etc.)
De binnenkant van de vorkbuis inspecteren wordt wat lastig maar ook daar zijn methodes voor.
Helaas kan ik momenteel niet over een rontgen apparaat beschikken, de eigenaar is op vakantie.
Kennelijk is reden voor het breken dusdanig complex dat er een speciale testprocedure voor nodig was om het probleem aan het licht te brengen.
Bericht wordt dat het om 12 gevallen op 5800 vorken gaat.
Andere breuken worden kennelijk buiten beschouwing gelaten.
Nu zal dat bij niet vervangen wel hoger worden maar True Temper (een amerikaans bedrijf en fabrikant en dus bekend met de financiele risico's mochten er rechtszaken van komen)
ziet nog geen reden tot een terugroepactie.

Maar pas op ik moedig niemand ertoe aan om er toch mee te gaan fietsen.
Niet voor niets moet je een verklaring onderteken als je besluit je vork niet te ruilen.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 23 aug 2008 23:36

Nog ff over de slx:
Als je de twee vorken sec naast elkaar in je handen hebt (wat ik vanmorgen had bij het verwisselen bij m'n fm) zie je toch wel duidelijk dat de slx er een stuk degelijker uitziet dan de wolf! De easton is echt tot in perfectie goed afgewerkt. Veel beter afgewerkte uitvalpatjes. De vorkbuis ziet er ook veel steviger uit. En het inlijmen van een alu-bus (zoals bij de wolf sl) is gelukkig ook al niet nodig. Dat heb ik vanaf het begin af aan eigenlijk niets gevonden.
Morgen gaan we hem eens 'echt' testen. Ik heb er veel vertrouwen in! :)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 23 aug 2008 23:51

Haha, een kans van 12 op 5800... 2 promiel

Hoe groot is de kans op een klapband??

Als je de beschikking hebt over rontgen, tja hoe groot is die kans. Met verstand van zaken en het juiste gereedschap en vakmanschap kun je inderdaad het risiko verkleinen. Sjeike FM heb jij ;)

Groet,
Loeki Pro

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 24 aug 2008 17:09

paulusR3 schreef:Nog ff over de slx:
Als je de twee vorken sec naast elkaar in je handen hebt (wat ik vanmorgen had bij het verwisselen bij m'n fm) zie je toch wel duidelijk dat de slx er een stuk degelijker uitziet dan de wolf! De easton is echt tot in perfectie goed afgewerkt. Veel beter afgewerkte uitvalpatjes. De vorkbuis ziet er ook veel steviger uit. En het inlijmen van een alu-bus (zoals bij de wolf sl) is gelukkig ook al niet nodig. Dat heb ik vanaf het begin af aan eigenlijk niets gevonden.
Morgen gaan we hem eens 'echt' testen. Ik heb er veel vertrouwen in! :)


Hoi PaulusR3, goed om te horen dat de easton er in ieder geval degelijk uit ziet. Dat inlijmen vond ik zelf ook wel een beetje vreemd dat had ik toen nog nooit gezien, maar goed vooralsnog geen problemen gehad met de wolf SL.
Ik zie dat je ook al een testritje hebt gereden met de SLX maar waarom had jij nu eigenlijk een matte vork gekregen? In de mail van Veltec staat duidelijk dat de easton glanzend zou zijn? of kunnen ze deze belofte ook weer al niet nakomen.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 24 aug 2008 18:13

Zojuist een mail naar veltec gestuurd met de vraag hoe het exact zat. Ondanks dat ik mijn gebroken vork als reserve hou (die nieuwe dan die ik er voor retour krijg) eis ik toch dat ik een T3 vork krijg. Mijn huidige 3T vork bevalt super, en is "exclusief" kortom, 3T is Cervelo en andersom eigenlijk. Ben benieuwd hoe ze erop reageren. Gelukkig wel verstuurd met leesbevestiging dus als ze me mail lezen, krijg ik het te zien :) kunnen ze hem ook niet negeren
Afbeelding

Plaats reactie