Retro / oudere fietsen
Ja, dat was ook mijn idee.....
De meeste hulzen zijn 80 mm lang en dat lijkt me voldoende om de pen te behoeden voor "werken"in het frame.
Is de huls nog maar 40 a 50 mm , dan lijkt deze situatie gedoemd om op termijn te falen, ik hoop voor je dat het werkt.
De meeste hulzen zijn 80 mm lang en dat lijkt me voldoende om de pen te behoeden voor "werken"in het frame.
Is de huls nog maar 40 a 50 mm , dan lijkt deze situatie gedoemd om op termijn te falen, ik hoop voor je dat het werkt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Het wordt dus een nieuwe huls aanschaffen en opnieuw proberen. Maar dan de huls wel alleen plaatselijk bewerken. Wordt vervolgd .....
Iets anders: mocht iemand een A-Head stuurpen met de volgende specs hebben liggen, dan houd ik me aanbevolen:
Iets anders: mocht iemand een A-Head stuurpen met de volgende specs hebben liggen, dan houd ik me aanbevolen:
- * lengte 105 - 110 mm
- * vorkbuisdiameter 1 inch (ik heb zelf al een aantal 1 1/8 pennen liggen, maar wil liever geen shim/adapter gebruiken)
- * stuurdiameter 26.0
- * rise/drop 6-8 graden
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Is wel zo, ik heb er zelf ook ervaring mee op een andere fiets. Het is meer voor de looks eigenlijk. Ik vind dat een 1 1/8 pen een beetje "bulky" uitziet op een fiets met klassieke buizen zoals die van de Concorde.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Deze misschien? Ik zie alleen niet zo snel, wat de drop is.jackbrown schreef: ↑11 mei 2020 15:21 Het wordt dus een nieuwe huls aanschaffen en opnieuw proberen. Maar dan de huls wel alleen plaatselijk bewerken. Wordt vervolgd .....
Iets anders: mocht iemand een A-Head stuurpen met de volgende specs hebben liggen, dan houd ik me aanbevolen:
- * lengte 105 - 110 mm
- * vorkbuisdiameter 1 inch (ik heb zelf al een aantal 1 1/8 pennen liggen, maar wil liever geen shim/adapter gebruiken)
- * stuurdiameter 26.0
- * rise/drop 6-8 graden
https://www.ebay.nl/itm/3T-3TTT-model-M ... SwclFeMocV
De advertentie is volgens mij van Mario Verhoeven, die wel meer aardige vintage spulletjes heeft:
https://defietsenmaker.nl/?v=796834e7a283
Hallo,
Sinds gisteren nieuw op dit forum.
Ik heb me deze week een Gazelle Olympia koersfiets aangeschaft, afgemonteerd met de Shimano Exage 400Ex groep en met Alesa Wielen.
Wie kan er wat meer vertellen van dit model? Ik gok dat het bouwjaar ergens 93 of zo is.
Deze fiets komt als aanvulling op mijn Moser fiets die ik al een 25 jaar in bezit heb (ooit tweedehands gekocht). Voorvork is niet meer origineel
Kan hier iemand iets meer over vertellen:
De shifters en de voorderailleur zijn Shimano 105
De achterderailleur kan ik niet thuisbrengen, maar lijkt me geen 105?
Remmen kan ik net meer lezen, maar ik zou zeggen dat ik iets van 500 of zo kan lezen.
Sinds gisteren nieuw op dit forum.
Ik heb me deze week een Gazelle Olympia koersfiets aangeschaft, afgemonteerd met de Shimano Exage 400Ex groep en met Alesa Wielen.
Wie kan er wat meer vertellen van dit model? Ik gok dat het bouwjaar ergens 93 of zo is.
Deze fiets komt als aanvulling op mijn Moser fiets die ik al een 25 jaar in bezit heb (ooit tweedehands gekocht). Voorvork is niet meer origineel
Kan hier iemand iets meer over vertellen:
De shifters en de voorderailleur zijn Shimano 105
De achterderailleur kan ik niet thuisbrengen, maar lijkt me geen 105?
Remmen kan ik net meer lezen, maar ik zou zeggen dat ik iets van 500 of zo kan lezen.
Olympia was het instapmodel van Gazelle. De geometrie is eigenlijk hetzelfde als de overige Gazelle racefietsen. Wat materiaal betreft iets zwaarder en simpeler dan de wat er boven zat. Bouwjaar zou je moeten kunnen zien aan het framenummer onder de bottom bracket.
Ik heb nog een ITM Big One in zwart liggen. Of hij exact voldoet aan je specificaties zou ik even moeten nakijken.
Graag! Je kunt mij ook een pb sturen. Alvast bedankt.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Bedankt voor de info. Daar vind ik idd bijna precies wat ik nodig heb. Enige punt is nl. - en dat heb ik niet met zoveel woorden gemeld in mijn specs - dat deze stuurpennen niet omkeerbaar zijn. En dat heb ik liever wel. Maar ik heb hieraan een goede optie.hotrod schreef: ↑12 mei 2020 10:37Deze misschien? Ik zie alleen niet zo snel, wat de drop is.jackbrown schreef: ↑11 mei 2020 15:21 Het wordt dus een nieuwe huls aanschaffen en opnieuw proberen. Maar dan de huls wel alleen plaatselijk bewerken. Wordt vervolgd .....
Iets anders: mocht iemand een A-Head stuurpen met de volgende specs hebben liggen, dan houd ik me aanbevolen:
- * lengte 105 - 110 mm
- * vorkbuisdiameter 1 inch (ik heb zelf al een aantal 1 1/8 pennen liggen, maar wil liever geen shim/adapter gebruiken)
- * stuurdiameter 26.0
- * rise/drop 6-8 graden
https://www.ebay.nl/itm/3T-3TTT-model-M ... SwclFeMocV
De advertentie is volgens mij van Mario Verhoeven, die wel meer aardige vintage spulletjes heeft:
https://defietsenmaker.nl/?v=796834e7a283
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."