Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zo, Antwerpen neemt een drastische maatregel om de verspreiding van het virus te stoppen; de bubbel wordt verkleind van 15 naar 10 personen!
Less is bore
Kijk Jans,Jans schreef: ↑25 jul 2020 18:29 Prima dat jullie geen verschil maken in het ziekenhuis, maar een kleine groep die het voor het hele land verkloot mag van mij best benoemd worden, graag zelfs. (Niet jouw taak hoor)
Dat van één persoon per patiënt heb ik dan weer moeite mee. Mijn ouders wilden maar wat graag beiden bij een gesprek zijn als het over één van hen ging, maar begrepen er weinig van. Moet je ze dat ontzeggen op hun oude dag?
eerst en vooral, ik heb die maatregel niet gemaakt. En je moet ook onderscheid maken tussen de diverse diensten in een ziekenhuis. Op een doorsnee kamer, waar 2 patiënten liggen, kan teveel bezoek een zeer zware belasting zijn. Stel je maar voor dat er per patiënt 4 bezoekers meekomen, dan is die kamer veel te klein. En niet iedere patiënt kan uit zijn bed. Als patiënt heb je vooral rust nodig. Met teveel volk rond je, lukt dat nooit.
Op de kritische diensten is het bezoek al altijd beperkt geweest, ook in tijd. En op spoed zijn de boxen klein. Als daar, zoals in het verleden, 2 of soms meer mensen zitten, is dat voor de patiënt niet goed. Je komt immers niet voor je plezier naar deze dienst.
Door de covid mocht zelfs niemand op bezoek komen. Alleen om afscheid te nemen, werd tijdelijk van deze maatregel afgestapt. Dat was trouwens een zeer pijnlijke maatregel. Velen onder ons hadden het ook daar moeilijk mee. Het zal maar jou familie zijn. Maar die maatregel werd toegepast in alle ziekenhuizen en rusthuizen.
Op spoed zijn we blij mat de 1 persoon maatregel. Reden is dat alles op spoed tijd nodig heeft. Je bent er nooit alleen, onderzoeken duren lang, en bovenal, er loopt daar soms veel volk rond. Artsen, artsen in opleiding, verpleegkundigen, student verpleegkundigen, we hebben mensen voor intern transport, uiteraard de mensen van het onderhoud, enzovoort.
En wat krijg je dan? Familie die daar zit, krijgt het op zijn heupen. Ofwel blijven ze mooi zitten, ofwel beginnen ze zomaar rond te wandelen op spoed. En dat het gebruikelijke : Al dat volk, en ze kijken niet naar ons. En dan begint het: waarom komt er niemand, waarom duurt dat zo lang, waarom mag hij/zij niet drinken, wanneer komt die kamer vrij, waar blijft die arts toch.
En wie is dan de pispaal van dienst? De verpleegkundige, of het secretariaat. Wij zouden ook liefst hebben dat alles sneller gaat, maar in een ziekenhuis ben je nooit alleen, en komen er altijd en overal onverwachte zaken bij.
En het spijt me zeggen, maar door de jaren heen, is men steeds maar mondiger geworden. Zolang er respect is, is dat geen probleem. Maar tegenwoordig verdwijnt dat respect als sneeuw voor de zon. Tijdens de 1ste covid periode, kregen we applaus. Maar velen zijn dat al weer vergeten ...
Ik heb min of meer geluk, het gezaag kan bij mij alleen langs de telefoon passeren. Als het te gortig wordt, leg ik de hoorn neer. Beleefd zijn kost geen geld. Ik doe altijd en voor iedereen mijn stinkende best, maar ook ik heb mijn grenzen. Los daarvan doe ik mijn job na al die jaren nog heel erg graag.
En wat de anderstalige Belgen betreft (helaas achter een betaalmuur): https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~a48fe424/
Enzzo heeft gelijk, in België gaat het de verkeerde richting uit. We zullen snel in een tweede (softere en/of smallere) lockdown zitten, het kwaad is al geschied en binnen een week of 3 zal dat wel duidelijker zichtbaar zijn.
Ik snap de mondmasker discussie wel niet, respecteer en accepteer de regels uit burgerzin. Voor mij niet heel anders dan een helm opzetten bij het fietsen, dat is ook niet alleen voor jezelf maar ook voor een ander.
Ik snap de mondmasker discussie wel niet, respecteer en accepteer de regels uit burgerzin. Voor mij niet heel anders dan een helm opzetten bij het fietsen, dat is ook niet alleen voor jezelf maar ook voor een ander.
Mensen doen steeds meer aan zelf-censuur vanwege de angst om slachtoffer te worden van de cancel-culture. Er zijn heel wat voorbeelden van mensen die slachtoffer geworden zijn van die cancel-culture, het is dus geen hersenschim.Enzzo schreef: ↑25 jul 2020 18:41 Maar waarom roept iedereen toch over het benoemen van groepen maar benoemen ze die zelf ook niet?!
Waar hebben we het hier over?
Moslims? Afrikanen? Immigranten? Vluchtelingen? Betogers voor rechtsgelijkheid? Betogers tegen betogers van rechtsgelijkheid? Blanken? Boeren? Dorpelingen? Stedelingen? Hooligans? Jongeren? Vakantiegangers? Thuisblijvers? Ouderen? Honden? Katten? Nertsen?
Noem ze! zodat anderen de argumenten kunnen weerleggen of bevestiging. Volgens mij is het virus vooralsnog geheel ras-, gender-, leeftijd-, religie-, inkomsten- en geografische neutraal. Of mis ik iets?
Waarom denk je dat het virus neutraal is tegenover gender, leeftijd, etc....?
Er hebben de laatste maanden toch wel wat gebeurtenissen plaatsgevonden die aantonen dat de vatbaarheid en verloop van het virus niet voor iedereen hetzelfde verloopt.
In België beschrijft men bijvoorbeeld het probleem van clusterbesmettingen in regio's met veel migranten als een sociologisch probleem.
Er lijkt ook een verschil tussen mannen en vrouwen te zijn.
Er is ook een verschil tussen jonge mensen en oude mensen.
In Afrika lijken voorlopig net weinig besmettingen te zijn (in tegenstelling tot de prognoses).
Als die lockdown er zou komen, vraag ik me af of de landsgrenzen tussen België en Nederland open zullen blijven. Dat was toch overeen gekomen een paar weken geleden.
Ik hoop diep vanbinnen dat de lockdown toch anders zal aangepakt worden. Alle bedrijven/winkels/restaurants zomaar sluiten zou een regelrechte ramp betekenen voor het land en zijn al zwakke financiële status.
En zal men, zoals de vorige keer, mogen blijven sporten?
Ik kijk al met een bang hart naar wat ze maandag gaan mededelen.
Ik hoop diep vanbinnen dat de lockdown toch anders zal aangepakt worden. Alle bedrijven/winkels/restaurants zomaar sluiten zou een regelrechte ramp betekenen voor het land en zijn al zwakke financiële status.
En zal men, zoals de vorige keer, mogen blijven sporten?
Ik kijk al met een bang hart naar wat ze maandag gaan mededelen.
Afrika is een werelddeel met een groot aantal landen met deels regiems die weinig belang hebben bij het op orde krijgen van een (voor hun) relatief mild virus en al helemaal niet bij het naar buiten brengen van correcte cijfers.......
Ps, mijn jongste dochter verblijft noodgedwongen in Kaapstad (visum liep eind april af) en aldaar lijkt de eerste piek voorbij, maar de landelijke 1e piek verwacht men in september....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als het écht zo zal zijn dat een mogelijke 2e lockdown toe te schrijven valt aan van orinine niet westerse Belgen, dan zal de rechtse hoek moord en brand gaan schreeuwen en de tolerantie zeker niet beter worden.
In NL heb ik nog niet gehoord dat dit het geval is, nieuwsverstrekking mbt nieuwe clusters is vrij divers. Iedereen kijkt wel met angst naar het Offerfeest.
In NL heb ik nog niet gehoord dat dit het geval is, nieuwsverstrekking mbt nieuwe clusters is vrij divers. Iedereen kijkt wel met angst naar het Offerfeest.
Less is bore
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ondertussen in zuid Holland (inmiddels schijnt er opgeschaald te zijn) :
https://www.omroepwest.nl/nieuws/408114 ... j-snotneus
https://www.omroepwest.nl/nieuws/408114 ... j-snotneus
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
Eigenlijk juist een positief bericht: men is deze week zo hard met de neus op de feiten gedrukt dat de testbereidheid blijkbaar omhoog is gegaan.
En das goed!
En das goed!
Less is bore