Politiek
Gelukkig is bij jullie in België net zo zooitje als bij ons in Nederland, zou knap vervelend vinden als wij de enige waren
When the state does everything for you it will soon take everything from you
https://youtu.be/3gYVNCgV4es?si=OnLnuOUBYNaQmAQs
When the state does everything for you it will soon take everything from you
https://youtu.be/3gYVNCgV4es?si=OnLnuOUBYNaQmAQs
- Enzzo
- Forum-lid HC
Zou het ja?
Een land in oorlog onder dictatoriaal bestuur waar martelingen en verkrachting de normaalste zaak van de wereld zijn verlaten voor een nachtje buiten slapen bij +5 graden.
Ik zou het wel weten!
Maar dat neemt nog niet weg dat je in een relatief beschaafd land zonder oorlog en met een parlementaire democratie best mag omkijken naar je medemens.
Of ze nu terecht als vluchteling worden aangewezen of gewoon op zoek zijn naar familie, uitkering of ander westelijke verworvenheden is namelijk nog helemaal niet vastgesteld in die centra.
Hoe inhumaan kun je zijn met zo’n redenering?!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
Daarom is het ook een discussie waar ik mij niet aan ga branden.
Je kunt onmogelijk de deuren wagenwijd open zetten, maar wat er nu gebeurt is ook on(w/m)enselijk.
Je kunt onmogelijk de deuren wagenwijd open zetten, maar wat er nu gebeurt is ook on(w/m)enselijk.
Less is bore
Ik heb het te doen met al die Oekraïense mannen en vrouwen aan het front, die er voor saus zitten omdat de EU zo nodig naar het oosten wil uitbreiden.
Je zal er maar zitten in je loopgraaf , koud , nat en de kogels om je oren heen fluiten......
Je zal er maar zitten in je loopgraaf , koud , nat en de kogels om je oren heen fluiten......
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je mag blijkbaar enkel schrijven/zeggen dat we het allemaal wel kunnen, dat we voor iedereen gaan zorgen etc.
Grenzen dicht mag niet, enkel brood en bed mag niet, enkel ... mag niet, enkel .. mag niet.
Terugsturen mag niet, naar een andere "veilig" land mag niet.
Als Amerika zich moeit is het ook verkeerd.
Bijkomend probleem is dat het overgrote deel van de "vluchtelingen" moslims zijn die niet zo veel op hebben met onze wetten.
De ruk naar realistisch rechts is er niet zomaar gekomen.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 19 dec 2023 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik snap de redenatie wel een beetje. Ik zeg niet dat hij klopt
Overigens zitten hier heel veel Oekraïense mannen die eigenlijk aan het front horen te zitten. Vriendin van ons werkt in een opvang en het zijn er toch iets teveel (25000 die zouden kunnen helpen!).,
Ik heb serieus probleem als wij materiaal en geld sturen terwijl hier een aantal angsthazen zitten die liever de weduwe van een gesneuvelde frontsoldaat neuken dan zelf hun verantwoordelijkheid nemen.
Overigens zitten hier heel veel Oekraïense mannen die eigenlijk aan het front horen te zitten. Vriendin van ons werkt in een opvang en het zijn er toch iets teveel (25000 die zouden kunnen helpen!).,
Ik heb serieus probleem als wij materiaal en geld sturen terwijl hier een aantal angsthazen zitten die liever de weduwe van een gesneuvelde frontsoldaat neuken dan zelf hun verantwoordelijkheid nemen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Datzelfde kan je ook zeggen van de Syriërs, Afghanen ...... want ik begrijp langs één kant niet dat wat bebaard tuig in een pick-up op enkele dagen een land zoals Afghanistan kunnen "veroveren". Of het zou zo maar kunnen dat het overgrote deel van de Afghanen er blij mee is. Anders dan in een democratie maar wel met de goedkeuring van een meerderheid van de bevolking.Gastheerg schreef: ↑19 dec 2023 17:11 Ik snap de redenatie wel een beetje. Ik zeg niet dat hij klopt
En voor de ellende die de jonge Afrikanen ontvluchten is opvang in Europa ook niet de oplossing.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
DEN HAAG - De PVV blijft maar groeien in peilingen na de verkiezingen. De partij van Geert Wilders peilt inmiddels ruim boven de 40 zetels, terwijl vooral de VVD flink moet inleveren. Ook PvdA/GL zakt een beetje weg.
Verkiezingen mogen voorlopig nog niet in zicht zijn, nu PVV, VVD, NSC en BBB de komende maanden gaan kijken of ze een kabinet kunnen vormen. Maar duidelijk is wel dat vooral VVD-kiezers hun bekomst hebben van hun stem op de liberalen. En de PVV, die bijna een maand geleden al een historische zege van 37 zetels haalde, blijkt nog verder te kunnen groeien.
Grote verliezer
In de laatste zetelpeiling van Ipsos en EenVandaag staat de partij van Wilders zelfs op 47 zetels. Bij I&O (43) en Peil.nl (42) staat de PVV iets lager, maar nog altijd op een groei bovenop de verkiezingswinst. De nieuwe stemmen komen volgens Ipsos uit allerlei hoeken: van PvdA/GL tot de VVD en van D66 tot Denk. Ook veel mensen die niet gestemd hebben in november zeggen nu op de PVV te willen stemmen. Tegelijkertijd houdt Wilders zijn eigen kiezers bijna allemaal vast.
De grote verliezer in de peilingen sinds de verkiezingen is de VVD, die nog maar 16 tot 18 van de behaalde 24 zetels zou overhouden. Daar zit een grote onvrede over de nieuwe partijleider Dilan Yesilgöz achter: veel VVD-kiezers hebben moeite met haar opstelling in de formatie en de weigering om slechts te willen gedogen in plaats van in een kabinet met de PVV te gaan. Volgens Ipsos heeft nog maar het helft van de VVD-stemmers vertrouwen in Yesilgöz. Ook bij I&O zegt een kwart van de VVD-kiezers teleurgesteld te zijn in het ’politieke spelletje’ dat Yesilgöz volgens hen rond de formatie speelt.
Ook PvdA/GL in het rood
Naast de VVD ziet ook PvdA/GL een deel van de kiezers alweer weglopen. Op 22 november haalde het linkse blok nog 25 zetels, dat zakt nu weg richting 22 tot 23 zetels. Ze maken volgens Ipsos zelfs de overstap naar de PVV, of zouden nu voor progressieve alternatieven zoals D66, Volt of de Dierenpartij kiezen.
Verkiezingen mogen voorlopig nog niet in zicht zijn, nu PVV, VVD, NSC en BBB de komende maanden gaan kijken of ze een kabinet kunnen vormen. Maar duidelijk is wel dat vooral VVD-kiezers hun bekomst hebben van hun stem op de liberalen. En de PVV, die bijna een maand geleden al een historische zege van 37 zetels haalde, blijkt nog verder te kunnen groeien.
Grote verliezer
In de laatste zetelpeiling van Ipsos en EenVandaag staat de partij van Wilders zelfs op 47 zetels. Bij I&O (43) en Peil.nl (42) staat de PVV iets lager, maar nog altijd op een groei bovenop de verkiezingswinst. De nieuwe stemmen komen volgens Ipsos uit allerlei hoeken: van PvdA/GL tot de VVD en van D66 tot Denk. Ook veel mensen die niet gestemd hebben in november zeggen nu op de PVV te willen stemmen. Tegelijkertijd houdt Wilders zijn eigen kiezers bijna allemaal vast.
De grote verliezer in de peilingen sinds de verkiezingen is de VVD, die nog maar 16 tot 18 van de behaalde 24 zetels zou overhouden. Daar zit een grote onvrede over de nieuwe partijleider Dilan Yesilgöz achter: veel VVD-kiezers hebben moeite met haar opstelling in de formatie en de weigering om slechts te willen gedogen in plaats van in een kabinet met de PVV te gaan. Volgens Ipsos heeft nog maar het helft van de VVD-stemmers vertrouwen in Yesilgöz. Ook bij I&O zegt een kwart van de VVD-kiezers teleurgesteld te zijn in het ’politieke spelletje’ dat Yesilgöz volgens hen rond de formatie speelt.
Ook PvdA/GL in het rood
Naast de VVD ziet ook PvdA/GL een deel van de kiezers alweer weglopen. Op 22 november haalde het linkse blok nog 25 zetels, dat zakt nu weg richting 22 tot 23 zetels. Ze maken volgens Ipsos zelfs de overstap naar de PVV, of zouden nu voor progressieve alternatieven zoals D66, Volt of de Dierenpartij kiezen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Weinig verrassende poll toch?
Had niet anders verwacht. Yesilgoz is natuurlijk ook dé afknapper van het jaar geworden. Van premierkandidaat naar onbetrouwbare tuthola in minder dan 2 maanden, best knap.
Had niet anders verwacht. Yesilgoz is natuurlijk ook dé afknapper van het jaar geworden. Van premierkandidaat naar onbetrouwbare tuthola in minder dan 2 maanden, best knap.
Less is bore
Ik ben er ( nog ) niet over uit Gastheer, ts makkelijk praten he…
Jij bent bereid je zoon naar het front te sturen?
Vind je Rusland zo’n bedreiging dat jij het er voor over hebt?