Het dopingtopic 2.0
De tourrenners zijn wel gestart bij de nationale kampioenschappen, maar stapten toch anders de wedstrijd in (of uit). Zowel Poels als Westra verklaarden (aldus de krant) geen risico te willen nemen een week voor de tourstart en waren doodsbang om te vallen. Kan me voorstellen dat dit in andere landen evenals bij andere renners ook speelt.
Goh, dat gevoel heb ìk dan weer bij opper-fouterd Johan Bruyneel... Maar als het wat meezit valt voor hem dra (eindelijk) het doek - dan toch!timo2.0 schreef:Ach, naar mijn mening is het wielrennen sowieso niet clean zolang Patrick Lefevere ermee te maken heeft. Die man is voor mij het symbool van wat allemaal niet deugde de afgelopen decennia.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Ik bedoelde meer dat de kampióenen (en dus de goede kampioenschapsrenners) vermoedelijk een ander programma rijden en dús op een andere manier zijn voorbereid en zich op een andere manier zúllen voorbereiden. Een veel aannemelijkere causaliteit dan kampioenen die de tour mijden om de dopingcontroles .timo2.0 schreef:Dat zou suggereren dat de renners die de Tour rijden niet in de nationale kampioenschappen zijn gestart. Kun je dat met feiten onderbouwen?
Dat was mijn suggestie ook zeker niet, het valt alleen op dat het een feit is dat er zo weinig starten. Deels ook omdat zij in ploegen zitten die niet aan de start komen maar een Tour zonder Franse kampioen is vrij uniek.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Lefevere, Bruyneel, Breukink, Riis Volgens mij was minstens 80% van de huidige ploegleiders of al ploegleieder of bovengemiddeld renner tijdens het "epo tijdperk".timo2.0 schreef:Ach, naar mijn mening is het wielrennen sowieso niet clean zolang Patrick Lefevere ermee te maken heeft. Die man is voor mij het symbool van wat allemaal niet deugde de afgelopen decennia.
Dan weet je genoeg wat ze in het verleden allemaal hebben uitgehaald, en op Riis na heeft daar nooit iemand over gesproken. Een schoon imago zal het wielrennen zo natuurlijk nooit krijgen.
Campagnolo Ultra Dork
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6504/Tou ... zaak.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De gebruikelijke briljante timing. Verder zou het mij niets verbazen, mocht het allemaal waar zijn. Het rijden van Voeckler vond ik vorig jaar erg ongeloofwaardig. Ineens reed Voeckler met de besten mee omhoog.
Let overigens op de (voor de Volkskrant niet ongebruikelijke) tendentieuze kop boven het artikel.
De gebruikelijke briljante timing. Verder zou het mij niets verbazen, mocht het allemaal waar zijn. Het rijden van Voeckler vond ik vorig jaar erg ongeloofwaardig. Ineens reed Voeckler met de besten mee omhoog.
Let overigens op de (voor de Volkskrant niet ongebruikelijke) tendentieuze kop boven het artikel.
Ah... de gebruikelijke mediageilheid van alles en iedereen die rond de tour hangt. Iedereen wil in de krant: WADA, ASO, ploegleiders... Het wordt weer een feesteelcoz schreef:http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6504/Tou ... zaak.dhtml
Trouwens, i hate to say i told you so, maar vorig jaar in het tour 2011 topic (ik kan geen quotes kopieren, maar zoek maar eens terug) hadden we het blijkbaar toch niet helemaal bij het verkeerde eind met Titi, Rolland en Europcar...
Nou nou nou, het gaat blijkbaar om intraveneuze vitaminen (verboden manier van toediening) en corticostereoiden (neuspray waarvoor driekwart van het peleton een vrijstelling heeft). Daar liggen wij toch niet meer wakker van? Storm in glas water.
a) waar heb je dat vandaan (gewoon nieuwsgierig)ponsteen schreef:Nou nou nou, het gaat blijkbaar om intraveneuze vitaminen (verboden manier van toediening) en corticostereoiden (neuspray waarvoor driekwart van het peleton een vrijstelling heeft). Daar liggen wij toch niet meer wakker van? Storm in glas water.
b) intraveneuze vitaminen? Echt? moeten we dat geloven? Want die ene multivit pastille kreeg Titi niet weggewerkt door het gekke bekken trekken, en dus moest het helaas intraveneus?
Ik lig helemaal dubbel van het idee alleen al. Kijk: je weet dat intraveneus verboden is. Dus ik zou zeggen: als je toch een infuus aan gaat leggen (en dan kun je dus al geschorst worden voor 2 jaar), doe dan wel iets wat de moeite is in dat infuus. Maar nee hoor. Het waren vitamientjes!
Storm in een glas water? Nou, vriendje Alberto Contador werd voor minder geschorst.
Ik zou het overigens helemaal niet erg vinden als die malloot van een Voeckler gepakt wordt.
Ik zou het overigens helemaal niet erg vinden als die malloot van een Voeckler gepakt wordt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, maar dan wel op gegrondde reden.
Zou ook wel beetje staan gniffelen als Mr-ikzieeencameradusgagrimassen gepakt zou worden. Als hij nu de belangrijkste Franse renner van dit moment is.....
Zou ook wel beetje staan gniffelen als Mr-ikzieeencameradusgagrimassen gepakt zou worden. Als hij nu de belangrijkste Franse renner van dit moment is.....
Less is bore
@mdA1: zie http://www.cyclingnews.com/news/french- ... o-europcar" onclick="window.open(this.href);return false;
@Havana: stormen in een glas water zijn best wel heftig als je met zijn allen in dat ene glas zit.
Kijk: de schorsing van Pozzato door het CONI is wel serieus.. Gaat de Olympische spelen missen. Gedoe wegens contact met dopingdokter Ferrari. http://www.cyclingnews.com/news/pozzato ... ce-by-coni" onclick="window.open(this.href);return false;
@Havana: stormen in een glas water zijn best wel heftig als je met zijn allen in dat ene glas zit.
Kijk: de schorsing van Pozzato door het CONI is wel serieus.. Gaat de Olympische spelen missen. Gedoe wegens contact met dopingdokter Ferrari. http://www.cyclingnews.com/news/pozzato ... ce-by-coni" onclick="window.open(this.href);return false;