Pagina 337 van 745
Geplaatst: 14 mar 2010 12:56
door rsv
Vanmorgen voort het eerst de Prince uitgelaten, wat ben ik blij dat ik ondanks de protesten van mijn vechtgenoot toch heb doorgezet.
Jullie kennen het vast wel , je hebt toch een goede fiets, je bent toch geen prof etc.
Een aanmerkelijk verschil met de fp2 die ik had , veel directer dat wordt een mooie zomer.
Geplaatst: 14 mar 2010 13:24
door daniel1975
Lol, van een FP2 naar een Prince is ook wel van een Corsaatje naar een A4. Dat verschil merk je wel.
Veel plezier ermee!
Geplaatst: 14 mar 2010 13:55
door colnagofreak
Daniel1975 schreef:Lol, van een FP2 naar een Prince is ook wel van een Corsaatje naar een A4. Dat verschil merk je wel.
Veel plezier ermee!
Misschien in je portemonnee, of je als wielertoerist de verschillen zo duidelijk merkt betwijfel ik?
Geplaatst: 14 mar 2010 15:38
door daniel1975
Grapjas..... Was jij het niet die zo heel erg enthousiast was na die Prince
Geplaatst: 14 mar 2010 16:00
door daniel1975
Lol, over het verschil tussen een FP2 en een Prince weet ik wel waar ik het over heb hoor
En over een Corsa en een A4 heb ik ook geen twijfel, ongeacht welke versie het van de Corsa ook is.... (maar das een persoonlijk mening)
Geplaatst: 14 mar 2010 16:13
door litespeed
colnagofreak schreef:Daniel1975 schreef:Lol, van een FP2 naar een Prince is ook wel van een Corsaatje naar een A4. Dat verschil merk je wel.
Veel plezier ermee!
Misschien in je portemonnee, of je als wielertoerist de verschillen zo duidelijk merkt betwijfel ik?
+1 Ik ook.
In het hele verhaal van vervormingen (als resultaat van krachten op materiaal) spelen de vervormingen van het frame zelf t.o.v. vork, wielen, bandjes, stuur(lint), zadel(rails), etc een sterk ondergeschikte rol. Dat je voelsprieten dan zo scherp staan afgesteld dat je een verschil aan stijfheid tussen de frames (die toch redelijk op elkaar lijken qua materiaal, buisdiameter) kan bespeuren, kan ik mij niet voorstellen.
Ik denk dat het aspect psychologie ook een grote rol speelt. In de bladen, op Bikemotion en ook op het forum hoor je niet anders dan dat een nieuw frame nog weer stijver is (meestal aangevuld met nog een batterij superlatieven). Als consument
moet je dat dan wel voelen, zou je kunnen denken.
Geplaatst: 14 mar 2010 16:22
door pinarello
litespeed schreef:colnagofreak schreef:Daniel1975 schreef:Lol, van een FP2 naar een Prince is ook wel van een Corsaatje naar een A4. Dat verschil merk je wel.
Veel plezier ermee!
Misschien in je portemonnee, of je als wielertoerist de verschillen zo duidelijk merkt betwijfel ik?
+1 Ik ook.
In het hele verhaal van vervormingen (als resultaat van krachten op materiaal) spelen de vervormingen van het frame zelf t.o.v. vork, wielen, bandjes, stuur(lint), zadel(rails), etc een sterk ondergeschikte rol. Dat je voelsprieten dan zo scherp staan afgesteld dat je een verschil aan stijfheid tussen de frames (die toch redelijk op elkaar lijken qua materiaal, buisdiameter) kan bespeuren, kan ik mij niet voorstellen.
Ik denk dat het aspect psychologie ook een grote rol speelt. In de bladen, op Bikemotion en ook op het forum hoor je niet anders dan dat een nieuw frame nog weer stijver is (meestal aangevuld met nog een batterij superlatieven). Als consument
moet je dat dan wel voelen, zou je kunnen denken.
-1
Ik merk bijv wel verschil tussen mijn voorheen F413 en mijn huidige Paris; het is alleen lastig uit te leggen wat dan exact het verschil is.
Daarnaast vraag ik me af hoe je kunt konstateren dat iemand geen verschil zou merken als je er zelf nooit op hebt gereden.
Geplaatst: 14 mar 2010 18:42
door colnagofreak
Daniel1975 schreef:Grapjas..... Was jij het niet die zo heel erg enthousiast was na die Prince
Natuurlijk mijn Prince ben ik super tevreden mee, maar vooral omdat die mijn prima past! Zou jij toch moeten weten met je uitstapje naar Scott
Ik rij in de wintermaanden op een ProRace Calisto en die voldoet voor toertochten in Nederland prima, niets mis mee met dat frame.
Maar voor heftige afdalingen in de bergen of Ardennen, denk ik wel dat het verschil merkbaar is!
Dat bedoel ik te zeggen dat de gemiddelde toerfietser gewoon goed af is met een FP2 en het verschil niet gaat merken met een Prince.
Geplaatst: 14 mar 2010 21:04
door rsv
Natuurlijk, is de gemiddelde toerfietser heel goed af met een fp2 en was ik dat ook,
Maar als je dan de mogelijkheid krijgt om voor een goede prijs een prince aan te schaffen en je hebt hebt het ervoor over wat houdt je dan nog tegen.
En ondanks dat ik een gemiddelde toerfietser ben voel je toch wel degelijk het verschil in sturen, versnellen het is allemaal veel directer.
Realistisch gezien is de fiets voor mij en vele anderen denk ik over de top,
maar als je iets mooi vind je hebt het geld ervoor en het ervoor over hebt, kan
het mij weinig schelen wat een ander ervan vindt.
En ik denk dat dat gelukkig voor het merendeel van de bezoekers van het forum zo is ,
zodat we daardoor zoveel verschillende soorten fietsen zien langskomen
Geplaatst: 14 mar 2010 21:40
door ijzerenbriek
Tja, wat had je gedacht: ik heb mij net een frameset gekocht van 3000€+ maar eigenlijk rijdt het geen moer beter dan mijn vorig dat minder dan de helft van de prijs kost?
Diegene die zoiets zeggen zijn niet dik gezaaid.
Op een bepaald punt schiet de curve kost/performantie steil de hoogte in. Dus eens voorbij dat punt heeft een minimale (als het er al is) verbetering een zeer hoge prijs.
Mijn Shamals rijden geen moer beter dan mijn Zonda's maar ik wilde persé een paar shamals toen ze uitkwamen en heb ze dan ook gekocht. Maar ik wil gerust toegeven dat ze niet beter rijden dan mijn Zonda's dus ja ben ik eigenlijk een beetje een kieken om die meerprijs te betalen.