Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 27 sep 2013 22:15

darrigade schreef:Heb de infinito 2013 en net terug van een weekje Ardeche.
Nog nooit zo n stijve gehad, tijdens het dalen op dat k*twegdek daar stuiter je van je zadel, maar o wat laat ie zich soepel de bochten in smijten...
ik heb een dirty mind en ik durf niet te zeggen wat ik hiervan moet denken

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 27 sep 2013 22:48

materialist schreef:
darrigade schreef:Heb de infinito 2013 en net terug van een weekje Ardeche.
Nog nooit zo n stijve gehad, tijdens het dalen op dat k*twegdek daar stuiter je van je zadel, maar o wat laat ie zich soepel de bochten in smijten...
ik heb een dirty mind en ik durf niet te zeggen wat ik hiervan moet denken
Die van mij is misschien minder stijf, maar op grote hoogten presteert hij nog prima....

:oops: :lol:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 02 okt 2013 08:25

Zo ook weer terug,

in de week van 7 september met de Infinito naar de provence geweest.. heerlijk wezen fietsen daar en totaal 5x de ventoux beklommen. voor die week de fiets even weggebracht voor een beurtje een een nieuwe KMC Gold laten installeren... wat loopt dat mooi zeg.. helemaal blij :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#passioneceleste #ridebianchi

nagyru80

nagyru80 03 okt 2013 16:48

Even een vraagje aan de Bianchi kenners: ik kan een Oltre 2013 (erg mooie fiets :-) ) kopen voor een leuke prijs (alleen nog mijn vrouw overtuigen dat het de investering waard is... ;-) ) De vraag waarmee ik zit is echter dat het een maat 57 is en ik weet niet of deze niet te groot voor mij is en hoe gestrekt je zit
Mijn gegevens: lengte 180 cm, bibe 84 cm. Mijn huidige fiets is een Cube agree GTC 2008, framemaat 58, echter als ik de zitbuis op meet, dan meet ik 56 cm (center - top). Dit is meer een comfort racer. Zit ook een comfort stuur op

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 03 okt 2013 20:37

Door een onafhankelijke aanbieder laten opmeten, geometrie van de Oltre laten beoordelen.
De geometrie zou best veel kunnen verschillen met die van je Cube en het is niet alleen je lengte en bibe lengte die bepalend zijn, ook lengte bovenlichaam en armen spelen mee.

Kleine investering voor toch een relatief dure aanschaf.

Of wil je horen dat maat 57 prima past ?
Laatst gewijzigd door Wiliertoerist op 03 okt 2013 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 03 okt 2013 20:39

Is diegene via marktplaats?? Vacansoleil editie?? 1m80 kom je volgens mij uit op een 56. Bij deze oltre zit volgens mij ook een vaste (geintergreerde) zadelen die waarschijnlijk al is afgezaagd. Het is een risico. Ik zou het niet doen.
#passioneceleste #ridebianchi

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 03 okt 2013 20:53

nagyru80 schreef: ik kan een Oltre 2013 (erg mooie fiets :-) ) kopen voor een leuke prijs (alleen nog mijn vrouw overtuigen dat het de investering waard is... ;-) )
Moet zij hem voor je betalen of zo?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

nagyru80

nagyru80 03 okt 2013 22:26

@Dario: Nee, was het maar waar. Alleen zij vindt het belachelijk om zulke hoge bedragen voor een fiets te betalen
@ Marco: Nee, dat wil ik niet horen. Ik ben alleen benieuwd wat ik kan verwachten. Maar uiteraard is een meting het beste. Ga ik dan ook laten doen
@Italia: geen geintegreerde zadelpen, dat zou ik zelf ook niet doen

Ik was vooral benieuwd of ik een wezenlijk andere zit kan verwachten. Dieper? Hogere belasting voor de onderrug? etc.etc.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16762
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 okt 2013 07:37

De Oltre is precies een halve cm langer en 2 mm lager. Daar ga je prima op passen en voor zo'n kleine verschillen hoef je echt geen meting te laten doen. Het is natuurlijk wel handig als de stuurbuis van de Oltre nog niet maximaal is afgezaad,
Campagnolo Ultra Dork

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 04 okt 2013 09:49

nagyru80 schreef:@Dario: Nee, was het maar waar. Alleen zij vindt het belachelijk om zulke hoge bedragen voor een fiets te betalen
Laten we wel wezen: dat ìs natuurlijk ook belachelijk! ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 04 okt 2013 10:30

dario schreef:
nagyru80 schreef:@Dario: Nee, was het maar waar. Alleen zij vindt het belachelijk om zulke hoge bedragen voor een fiets te betalen
Laten we wel wezen: dat ìs natuurlijk ook belachelijk! ;)
Iedereen heeft zo zijn hobby en je leeft maar 1 keer ;)
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16762
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 okt 2013 10:38

En je moet wat te lachen houden in een relatie...
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie