Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 08 sep 2009 08:32

Stuur staat idd gek , maar ik heb deze foto's even geleend van ander forum om het verschil te laten zien. Ik weet dus ook niet van wie de fiets is maar met hoge velgen is het wel mooier om te zien.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

pietr
Forum-lid

pietr 08 sep 2009 19:08

[quote="Rene"]Goed dat je het zo sportief opvat ![/quote]
Het blijft erg persoonlijk en ik vind hem mooi (en ben er blij mee). Hij wijkt inderdaad best veel af van een 'echte' racefiets, deze ziet eruit alsof hij een beetje in elkaar geduwd is.

Ik denk dat de grijze 'kleur' van de door jou getoonde fiets er ook toe bijdraagt dat het minder opvalt dan bij mijn fiets. Deze grijze valt in het geheel wat minder op.

Ik heb op aanraden van de fm geen hoge velgen besteld, dat zou het dempende karakter van de fiets teveel teniet doen. Daarom komen er Open Pro's (zwarte velg, zwarte spaken) op.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

pipootje
Forum-lid

pipootje 09 sep 2009 00:57

[img=http://img181.imageshack.us/img181/8306/006an.jpg]

Dit is een maatframe van 63 cm (met extra korte bovenbuis van 56 cm).
Gemaakt in Italië door Bertoletti (in Nederland vertegenwoordigd door Jean Habets te Schin op /Geul). Het spuitschema is deels custom (variatie op bestaand ontwerp), maar je kunt hem natuurlijk ook anders laten spuiten als je betere ideeën hebt.
Er zit Chorus-11 speed op en een afwijkend vork omdat ik de balhoofdbuis extra lang heb laten maken. De hoogte van het stuur moet nog definitief bepaald worden. Stuur en pennen zijn van Deda.

Hiervoor had ik een titanium frame maar dit rijdt fijner.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

pipootje
Forum-lid

pipootje 09 sep 2009 01:11

bach
Forum-lid

bach 09 sep 2009 01:22

Mooie fiets pipootje!

Heeft qua opbouw wel wat weg van mijn fiets maar die is nog wel een maatje groter. Heb wel dezelfde voorvork en Chorus groep. Kan me voorstellen dat hij lekker rijdt.

Veel plezier ermee.

pipootje
Forum-lid

pipootje 09 sep 2009 10:49

[quote="bach"]Mooie fiets pipootje!

Heeft qua opbouw wel wat weg van mijn fiets maar die is nog wel een maatje groter. Heb wel dezelfde voorvork en Chorus groep. Kan me voorstellen dat hij lekker rijdt.

Veel plezier ermee. [/quote]

Rijdt super

De stuurhoogte moet nog bepaald worden, dus het aantal spacers zal nog afnemen.

tiest
Forum-lid HC

tiest 10 sep 2009 00:22

[quote="pipootje"]ParleeKiller[/quote]

Lelijke niet kloppende fiets met opgereden onderbuis?
Pardon, als jij er maar blij mee bent (y)

En je stuurhoogte weet je toch al lang? Je weet ook dat je bovenbuis korter moet. dus ik neem aan dat er ergens is gemeten cq jaren lange fietservaring aan vooraf is gegaan.

En nu krijg ik me toch een hoop moraalridders over me heen:O

-divo-
Forum-lid

-divo- 10 sep 2009 00:50

Het zadel staat in ieder geval mooi evenwijdig in lijn met de sloping bovenbuis . . . .

:rolleye:

tiest
Forum-lid HC

tiest 10 sep 2009 00:52

[quote="-Divo-"]Het zadel staat in ieder geval mooi evenwijdig in lijn met de sloping bovenbuis . . . .

[/quote]

De fiets staat ook niet horizontaal op het trottoir ;)

-divo-
Forum-lid

-divo- 10 sep 2009 00:57

[quote="TiesT"][quote="-Divo-"]Het zadel staat in ieder geval mooi evenwijdig in lijn met de sloping bovenbuis . . . .

[/quote]

De fiets staat ook niet horizontaal op het trottoir ;)[/quote]

Ik denk dat het pad verzakt is door de enorme zadeltas die aan die 'fiets' hangt . . .

;)

danny1407
Forum-lid

danny1407 10 sep 2009 10:38

De fiets is mooi!
Mooie kleurstelling, mooie groep, mooie wielen.
De maatvoering van het frame misschien minder, maar als je hem op maat hebt laten maken.....dan zou het achterlijk zijn om toch maar wat maten aan te passen om het mooier te laten lijken. (smaken veschillen overigens)
Hoogte van 63, langere balhoofdbuis.....dan lijkt het al snel buiten proporties.

Ik ben het wel met de reacties eens dat je wel je frame op maat laat maken, maar dan proefondervindelijk spacers gaat bepalen.

Al met al vind ik het een mooie fiets.

groet.nl/danny

FacebookS3RSSite

pipootje
Forum-lid

pipootje 10 sep 2009 11:16

De foto doet geen recht aan de fiets, is snel even gemaakt op een verkeerde plaats. Het trottoir gaat inderdaad bergopwaarts en je krijgt zo niet een juiste indruk. Er zijn weinig grote frames die geen pijn aan de ogen doen maar deze valt best wel mee in de praktijk. Ik zal wel eens een betere foto proberen te maken.

Als je een betere indruk wilt kun je hier kijken op de website van de bouwer: http://www.mbbike.it
Het is echt een gerenommeerde framebouwer en het is een publiek geheim dat hij de frames van b.v. Viner maakt. Hier zijn wat reviews van deze fietsen:
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... a-08-28906
http://www.ciclonline.com/eng/bicycles/ ... axima.html

Het is niet overdreven om deze fietsen in dezelfde klasse als b.v. Parlee te plaatsen.

Plaats reactie