Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 14 mar 2010 21:46

Wat zou het leven makkelijk zijn als we allemaal op hetzelfde simpele 105 fietsje reden

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 14 mar 2010 22:04

Zo ver zou ik het ook niet willen drijven maar dat momenteel een beetje over the top aan het gaan is is een feit. De duurste fietsen overschrijden de prijs van een klein autootje!!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 14 mar 2010 22:33

Anaszi2.0 schreef:Wat zou het leven makkelijk zijn als we allemaal op hetzelfde simpele 105 fietsje reden


Ik ben toch nog steeds erg blij met mijn 'simpele 105 fietsje' ....
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 14 mar 2010 23:50

Ijzeren Briek schreef:Zo ver zou ik het ook niet willen drijven maar dat momenteel een beetje over the top aan het gaan is is een feit. De duurste fietsen overschrijden de prijs van een klein autootje!!


De duurste auto's overschrijden de prijs van een leuk huisje!
Watikjebrom schreef:Ik ben toch nog steeds erg blij met mijn 'simpele 105 fietsje' ....


Jij heb hem niet begrepen

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 15 mar 2010 08:24

Ijzeren Briek schreef:Tja, wat had je gedacht: ik heb mij net een frameset gekocht van 3000€+ maar eigenlijk rijdt het geen moer beter dan mijn vorig dat minder dan de helft van de prijs kost?
Diegene die zoiets zeggen zijn niet dik gezaaid.

:D
En op zich logisch denk ik dat men verschil voelt tussen een Fzoveel en een Prince/Dogma: waarschijnlijk zijn die afgemonteerd met ander, moderner, spul dan je oude fiets...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2010 12:49

Waarom zou ik dat niet durven zeggen? Hier nog een die van Eurus 2007 naar Shamal 2010 over is gegaan en van Record 2006 naar SuperRecord 2010. Schakelt en stuurt het allemaal nu zoveel bete? Ietsje ja, maar dat zal vooral in de slijtage zitten van de andere spulletjes. Maar ik wilde het gewoon hebben.
Echter, het verschil tussen een FP2 en een Prince is overduidelijk, ook voor een simpele wielertoerist als ondergetekende. Of het het prijsverschil allemaal waard is mag je rustig je vraagtekens bij zetten, maar het verschil voel je.
Less is bore

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 19 mar 2010 11:04

Een beetje zoals de Cervélo éRide actie.....

Indien iemand een dagje Pina wil proeven, ik kwam deze toevallig tegen.

Klikkerdeklik
FacebookS3RSSite

swa_sentneuf
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2009 20:42

swa_sentneuf 19 mar 2010 11:28

Daniel1975 schreef:Waarom zou ik dat niet durven zeggen? Hier nog een die van Eurus 2007 naar Shamal 2010 over is gegaan en van Record 2006 naar SuperRecord 2010. Schakelt en stuurt het allemaal nu zoveel bete? Ietsje ja, maar dat zal vooral in de slijtage zitten van de andere spulletjes. Maar ik wilde het gewoon hebben.
Echter, het verschil tussen een FP2 en een Prince is overduidelijk, ook voor een simpele wielertoerist als ondergetekende. Of het het prijsverschil allemaal waard is mag je rustig je vraagtekens bij zetten, maar het verschil voel je.


Ik ben best wel tevreden met mijn FP 2'tje :)

Voor mij geen dure frames en dito afmontage...het constante gevoel dat uw dure fiets ontvreemd kan worden tijdens cyclo's of tourtochten is niet aan mij besteed.
Laastleden nog een dure Orbea gestolen van ploegmakker tegen gevel van café en dan stonden ernog 3 fietsen voor !!

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 19 mar 2010 11:35

Ijzeren Briek schreef:Zo ver zou ik het ook niet willen drijven maar dat momenteel een beetje over the top aan het gaan is is een feit. De duurste fietsen overschrijden de prijs van een klein autootje!!


Mijn auto'tje heeft me €650,- gekost en heeft me al 2x zover gebracht als mn racefietsje! Voor dat geld heb je nog maar net de Fulcrum Racing 1 wielen met een cassette ;P.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 19 mar 2010 11:39

Swa_Sentneuf schreef:Voor mij geen dure frames en dito afmontage...het constante gevoel dat uw dure fiets ontvreemd kan worden tijdens cyclo's of tourtochten is niet aan mij besteed.
Slotje er op en/of niet uit het oog verliezen / onbeheerd achterlaten.
Dus: Ga maar vast sparen ;)

swa_sentneuf
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2009 20:42

swa_sentneuf 19 mar 2010 12:18

Foosho schreef:
Swa_Sentneuf schreef:Voor mij geen dure frames en dito afmontage...het constante gevoel dat uw dure fiets ontvreemd kan worden tijdens cyclo's of tourtochten is niet aan mij besteed.
Slotje er op en/of niet uit het oog verliezen / onbeheerd achterlaten.
Dus: Ga maar vast sparen ;)


Absoluut geen behoefte toe...:)

Ben vorig jaar een WT'er tegen gekomen op de Scheldeprijs in Schoten (WT-versie) met een Colnago Ferrari in het bijzijn van twee "fietsbewakers". Terwijl de WT'er ging inschrijven stonden beide heren zijn fietsje te bewaken...

Gebruikersavatar
lumi
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jul 2009 12:29

Gebruikersavatar lumi 19 mar 2010 13:06

Swa_Sentneuf schreef:
Foosho schreef:
Swa_Sentneuf schreef:Voor mij geen dure frames en dito afmontage...het constante gevoel dat uw dure fiets ontvreemd kan worden tijdens cyclo's of tourtochten is niet aan mij besteed.
Slotje er op en/of niet uit het oog verliezen / onbeheerd achterlaten.
Dus: Ga maar vast sparen ;)


Absoluut geen behoefte toe...:)

Ben vorig jaar een WT'er tegen gekomen op de Scheldeprijs in Schoten (WT-versie) met een Colnago Ferrari in het bijzijn van twee "fietsbewakers". Terwijl de WT'er ging inschrijven stonden beide heren zijn fietsje te bewaken...


hihihihih :)

Plaats reactie