Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 aug 2008 20:48

litespeed schreef:
C a s r a n schreef:Aiai, dat is zo fout! :s Zolang het geen sponsor is, is dat "not done" voor mij (vandaar ook dat de CSC stickers op mijn frames er direct afgingen). Jammer, maar als jij er tevreden mee bent...
Je doet er beter aan om je mening te formuleren als mening en niet als feit. Dus "Ik vind dat fout. Ik vind het niet fraai.", etc...



Ben ik nu blind of lees jij die nuance niet in mijn bericht? ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

robertg
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 jan 2006 11:00

robertg 24 aug 2008 20:50

litespeed schreef:
C a s r a n schreef:Aiai, dat is zo fout! :s Zolang het geen sponsor is, is dat "not done" voor mij (vandaar ook dat de CSC stickers op mijn frames er direct afgingen). Jammer, maar als jij er tevreden mee bent...
Je doet er beter aan om je mening te formuleren als mening en niet als feit. Dus "Ik vind dat fout. Ik vind het niet fraai.", etc...

Je eigen fietsen zitten onder de merknamen en dat vind ik persoonlijk ronduit lelijk. Te meer het materiaal uit het bovensegment is, die nu verdoezeld worden onder de decals waardoor het IMO niet goed tot z'n recht komt; neem bijvoorbeeld je tijdritwielen die meer decaloppervlak dan wieloppervlak hebben.


Klopt, volgens mij is het nog altijd; Smaak valt niet over te........
aaRGee

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 24 aug 2008 20:50

C a s r a n schreef:Aiai, dat is zo fout! :s
;)

Over smaak valt inderdaad niet te twisten, maar het zou saai worden als je je mening niet mag verkondigen. En dat is dus wat anders dan twisten...

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 24 aug 2008 20:51

Raar Casran aangezien jij dat probleem verder nooit hebt en iedereen je posts 100% goed begrijpt :D;)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 aug 2008 21:00

litespeed schreef:
C a s r a n schreef:Aiai, dat is zo fout! :s
;)

Over smaak valt inderdaad niet te twisten, maar het zou saai worden als je je mening niet mag verkondigen. En dat is dus wat anders dan twisten...



Man man, en ik die dacht dat dit algemeen begrepen wordt, immers een uitdrukking die je heel vaak hoort... Ik zette er speciaal een paar nuancerende zinnen achter. Kom kom, laten we 'r niet verder over mekkeren.

Ik vraag me gewoon af waarom mensen stickers toevoegen aan hun frame. Enige die op mijn fietsmateriaal staan is een sticker van CeramicSpeed op mijn P3, maar dat is dan ook een sponsor van me.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 24 aug 2008 21:05

Geintje Casran.

Je hebt gelijk. Ik gooi ook alle niet functionele stickets etc. eraf. Geen CSC of regenboog sticker op mijn P3 te vinden hoor.

Blijft over Cervelo en P3C maar die kunnen er niet af.

Tja, als mensen geilen op stickers dan moeten ze dat zeker niet nalaten maar ik vindt het er ook niet uitzien (lijkt wel een rijdende reclame folder) en ik ga niet adverteren voor CSC e.d.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 24 aug 2008 21:10

Het maakt visueel niet veel uit of de fabrikant stickers onder een blanke laklaag heeft gestopt / teksten heeft gespoten of dat je zelf naderhand stickers plakt. Ik vind het allebei niet fraai. Bij het zelf stickers plakken kun je in ieder geval nog die stickers plakken die je fraai vind.

Trek het even door naar auto's: Een schitterende Audi A8 (als voorbeeld) volgeplakt op alle deuren, motorkap en dak met 'Audi' decals van een halve meter hoog, met decals van de remschijfleverancier op de zijspiegels en overgoten met een sausje van decals van de banden-, velgen- en olieleverancier. Fraai is anders in mijn ogen...

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 aug 2008 21:15

ZorroI schreef:Geintje Casran.

Je hebt gelijk. Ik gooi ook alle niet functionele stickets etc. eraf. Geen CSC of regenboog sticker op mijn P3 te vinden hoor.

Blijft over Cervelo en P3C maar die kunnen er niet af.

Tja, als mensen geilen op stickers dan moeten ze dat zeker niet nalaten maar ik vindt het er ook niet uitzien (lijkt wel een rijdende reclame folder) en ik ga niet adverteren voor CSC e.d.

Mvg, Zorro



Bij ons in het team was het een policy dat alle Cervélo's meteen ontdaan werden van de CSC-stickers (zolang CSC daar niet voor betaalt... :D). Een van onze toppers wordt rechtstreeks door Cervélo gesponsord en doet dat niet... 'k vind het een beetje raar voor een proftriatleet: af en toe komt CSC nog eens extra in de krant dan, ze lachen wellicht in hun vuistje.

In het wielrennen zie je wel vaker dat mensen graag zo'n stickers aanbrengen, of zich laten meeslepen die je van een afstand bekeken totaal "fout" zou kunnen noemen (ter verduikelijking: dit is mijn subjectieve mening). Zo ook een race van hoge sokken tot halverwege het scheenbeen... ik zie het zo vaak bij aspiranten en juniorkes. Of nog: Oakley brillen met opzichtige lenzen terwijl het helemaal niet het weertype is voor dergelijke lens (oa. de groene G26 lens zie ik soms bij volle zonneschijn: wellicht meer gedragen voor het bling-bling-effect dan voor zijn exacte lenskwaliteiten). Stickers kaderen perfect in het massagedrag in het wielerpeloton...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 24 aug 2008 21:40

C a s r a n schreef:
Bij ons in het team was het een policy dat alle Cervélo's meteen ontdaan werden van de CSC-stickers (zolang CSC daar niet voor betaalt... :D). Een van onze toppers wordt rechtstreeks door Cervélo gesponsord en doet dat niet... 'k vind het een beetje raar voor een proftriatleet: af en toe komt CSC nog eens extra in de krant dan, ze lachen wellicht in hun vuistje


Hmmm......beetje vreemd dat hij dat doet. Ooit gevraagd waarom? Ik zou ook zoiets hebben van weg met die CSC stickers zolang ik er niet betaald voor krijg.
C a s r a n schreef: Zo ook een race van hoge sokken tot halverwege het scheenbeen... ik zie het zo vaak bij aspiranten en juniorkes. Of nog: Oakley brillen met opzichtige lenzen terwijl het helemaal niet het weertype is voor dergelijke lens (oa. de groene G26 lens zie ik soms bij volle zonneschijn: wellicht meer gedragen voor het bling-bling-effect dan voor zijn exacte lenskwaliteiten). Stickers kaderen perfect in het massagedrag in het wielerpeloton...


Tja, over hoge/lage sokken kun je discussieren. Ik draag altijd super lage die tot aan de rand van mijn schoenen komen. Ik moet gewoon geen sokken die te hoog zitten. Ik kan ook geen goede reden bedenken om lange sokken te dragen.
Als het anders te koud zou zijn moet je beenstukken dan wel een lange broek dragen. Nu kan het wel zo zijn dat een lange broek net je enkels niet afschermd waardoor je wat landere sokken wilt dragen maar onder een korte broek....no ways.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

robertg
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 jan 2006 11:00

robertg 24 aug 2008 21:47

Tjonge, jonge,

Wat mijn stickers niet allemaal teweeg brengen??????!!!!!!!!
aaRGee

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 aug 2008 21:49

ZorroI schreef:Hmmm......beetje vreemd dat hij dat doet. Ooit gevraagd waarom? Ik zou ook zoiets hebben van weg met die CSC stickers zolang ik er niet betaald voor krijg.



Antwoord is vrij eenvoudig: hij heeft er nooit bij stilgestaan.


RobertG schreef: Tjonge, jonge,

Wat mijn stickers niet allemaal teweeg brengen??????!!!!!!!!

Geen style police hoor... gewoon een onschuldige discussie :)

Aan iedereen die vrijwillig stickers van mijn sponsors (Squeezy, CeramicSpeed... heb er liggen) op zijn frame of auto wil aanbrengen: jullie mogen er steeds komen halen!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 24 aug 2008 21:58

@Casran: Begrijp dat jij voor je wedstrijd-(tijdrit) fiets een zo stijf mogelijke vork wil hebben, maar is de wolf sl dan de referentie?? Volgens mij niet. Er zullen toch zeker stijvere vorken op de markt zijn...?
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie