Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
ok; dank - had ik al bijna dat gereedschap gekocht .FranX78 schreef:Je hebt geen pers nodig. De lagers leg je rechtstreeks in de balhoofdbuis. Je hoeft geen cups in je frame te persen.
Ook niet 'de pijp' om iets op de vork vast te zetten?
De crown race (geen idee hoe die ring in het Nederlands heet)?
Nee. Kan ook met een pvc-pijpje. (niet tegen mijn wederhelft zeggen, maar ik heb dat met de buis van de stofzuiger gedaan )
Vaak is die ring ook gespleten. Dan kun je het gewoon met de hand doen.
Nee. Kan ook met een pvc-pijpje. (niet tegen mijn wederhelft zeggen, maar ik heb dat met de buis van de stofzuiger gedaan )
Het betreft een Shimano FC-5800 crank (van de nieuwe 105 groep) met bijbehorend BBR-60 Bracket.jcexxx schreef:Je zou je kettingbladen iets naar buiten kunnen brengen met een spacer op je bracket!FranX78 schreef:Dat kan bij dit frame vrij makkelijk, omdat er geen klinknagels gebruikt zijn, maar kleine inbus boutjes.
Maar ik krijg het probleem daar niet mee opgelost, omdat de derailleur juist verder naar binnen moet, ipv naar buiten.
Toch bedankt voor het meedenken.
Ik weet alleen niet wat voor bracket je hebt en of deze daar geschikt voor is.
Probleem zou dan wel opgelost zijn wat misschien iets kosten gaat van je ideale kettinglijn.
Goed ideeFranX78 schreef:De crown race (geen idee hoe die ring in het Nederlands heet)?
Zal de oude stofzuiger eens opzoeken; plastic pijp is neem ik aan beter...
- Wolfhound32
- Forum-lid
Ja, hier. voor je dan aanschaft goed kijken / informeren wat het gewicht is. Mijn stuur is licht, maar niet lichter dan menig licht alu-stuurtje uit Europa. Het stuur van mij is van behoorlijk dik carbon.Naambezet schreef:Zijn er mensen met carbon stuurtjes uit China?
Heb zelf een zadelpen en stuurpen, voldoen beiden prima en zijn lekker licht
+1Wolfhound32 schreef:Ja, hier. voor je dan aanschaft goed kijken / informeren wat het gewicht is. Mijn stuur is licht, maar niet lichter dan menig licht alu-stuurtje uit Europa. Het stuur van mij is van behoorlijk dik carbon.Naambezet schreef:Zijn er mensen met carbon stuurtjes uit China?
Heb zelf een zadelpen en stuurpen, voldoen beiden prima en zijn lekker licht
Ik heb ze op 2 fietsen zitten. Niet voor het gewicht maar vanwege de vorm en looks.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
in mijn discussie met de leverancier van mijn frame over de lengte van de headtube kreeg ik de volgende reactie
I think you was confused of this frame , we offer the right size frame for you. the frame size=550mm,AS=520mm. E=170mm, correct? please check attached picture, you was measure the head tube size red line part is 140mm. as you can see the frame. AS=520mm , size =520+30mm=550mm , so the right measure head tube size of frame is E= 140+30mm=170mm. Can you understand it?
Nee, eerlijk gezegd niet want kennelijk moet ik op diverse willekeurige buizen en 3cm bij verzinnen. Begint grappig te worden.......
I think you was confused of this frame , we offer the right size frame for you. the frame size=550mm,AS=520mm. E=170mm, correct? please check attached picture, you was measure the head tube size red line part is 140mm. as you can see the frame. AS=520mm , size =520+30mm=550mm , so the right measure head tube size of frame is E= 140+30mm=170mm. Can you understand it?
Nee, eerlijk gezegd niet want kennelijk moet ik op diverse willekeurige buizen en 3cm bij verzinnen. Begint grappig te worden.......