Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

dimitrid
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jul 2010 11:36

dimitrid 18 mar 2014 14:04

Vraagje:

Momenteel heb ik op mijn Tarmac SL4 campa chorus staan. Maar op termijn wil ik wisselen naar Sram (je moet alles eens proberen...). Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke crank dien ik te nemen? Een BB30 of een GXP? Welke lagers horen hier dan bij?
Alvast dank voor jullie hulp!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 mar 2014 14:04

Beide past, maar je kan 't beste de BB30 nemen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 18 mar 2014 14:07

Als je Sram wilt rijden op een Tarmac SL4, dan heb je een BB30 crankset nodig om de meeste profijt te halen uit het frame.

http://www.mantel.com/sram-red-22-bb30

http://www.mantel.com/sram-bb30-trapas
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

dimitrid
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jul 2010 11:36

dimitrid 18 mar 2014 18:40

Bedankt voor de snelle reactie :)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8919
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 mar 2014 21:26

PDM-Retro schreef:@ Dank je wel Ernie! Goed om te weten van die 105!
Ik ga binnenkort eens een afspraakje maken. Ik heel graag voelen wat nu het verschil tussen fact 8, 10 en misschien zelfs wel 11... Gewoon goed om te weten in de afweging lijkt me.

Ik wilde eea met vakantiegeld financieren dus dan kunnen die 3 of 4 maanden wachten er ook nog bij ;-)
Maar kun je ook met gelijke afmontage,wielen,banden etc rijden voor een eerlijk vergelijk.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 18 mar 2014 21:28

Vooraleer je naar de FM gaat voor een uitgebreide rijtest, misschien ook nog even deze website van Specialized bestuderen :
< http://www.specialized.com/bc/microsite ... html#/home >

Dirk

Gebruikersavatar
Sauvi
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jan 2014 11:07
Locatie: Midi-Pyrénées France

Gebruikersavatar Sauvi 21 mar 2014 19:56

Kleine update voor de Venge, wielset Shimano RS81-C35 en cassette Ultegra 12-30.Banden Specialized Turbo Pro zwart.Vooraan 23,achteraan 25mm.Montage van deze banden ging vrij vlot.
Terloops,vgl week gaan we spacers wegnemen ;)


Afbeelding

vincente
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jul 2007 10:29

vincente 24 mar 2014 20:42

Na een tijd onvoldoende prioritijd bij het fietsen gaat een volgend fietshoofdstuk voor mij beginnen en daar hoort natuurlijk een nieuwe fiets bij...
Hang mijn DeRosa aan de wilgen en heb ervoor in de plaats een S-Works Tarmac gekocht, nog even wachten op de afmontage nu.

Het is een zwarte (satin gloss carbon red) geworden, met campa record, specialized pro crankstel en shamal of racing zero (valt nog te bezien)... hoe dan ook, ik post wel een plaatje als t zover is!

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 24 mar 2014 21:10

Wow...top afmontage! Gefeliciteerd alvast.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 24 mar 2014 21:30

Het is een zwarte (satin gloss carbon red) geworden, met campa record, specialized pro crankstel en shamal of racing zero (valt nog te bezien)... hoe dan ook, ik post wel een plaatje als t zover is!
Wordt vast fraai, kennis van me heeft die frameuitvoering i.c.m. met de SR 80th anniversary groep en dat is de mooiste combinatie die ik kan bedenken. Heb die groep ook maar twijfel nog waar ik hem op ga zetten. (de fulcrums Dark label passen fraai bij de zwarte lak maar eigenlijk is het zwart/rood van een setje Zipp firecrest mooier)

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 790
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 25 mar 2014 20:22

@sauvi, ik dacht de draad eindelijk gevonden te hebben in de discussie over 23 mm vs 25 mm bandjes (hard rijden vs iets meer comfort, simpel gezegd), kom jij met een fiets op de proppen waarin verschillende banden zitten! Leg uit wat het voordeel is. Ik ben namelijk oprecht benieuwd.
Michiel

Gebruikersavatar
Sauvi
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jan 2014 11:07
Locatie: Midi-Pyrénées France

Gebruikersavatar Sauvi 25 mar 2014 23:33

fietsvriend schreef:@sauvi, ik dacht de draad eindelijk gevonden te hebben in de discussie over 23 mm vs 25 mm bandjes (hard rijden vs iets meer comfort, simpel gezegd), kom jij met een fiets op de proppen waarin verschillende banden zitten! Leg uit wat het voordeel is. Ik ben namelijk oprecht benieuwd.
@fietsvriend,
Tja,het is een distillatie na oa hier en op andere forums bandentopics gevolgd te hebben. Het is voor mij ook een test. Met 79kg zet ik mijn 23mm bandje voor op 7 en achter op 8 bar. De 25mm achteraan is mogelijk op zoek gaan naar een beetje "meer comfort"nl 6,5 bar zou volstaan.Ga beginnen op 7 bar ;) Rolweerstand zou nihil,niks,te verwaarlozen zijn...grip ok,de kans op een stootlek zou beduidend minder zijn gezien de iets grotere luchtkamer.Dat sommige pro's ook op dergelijke combinatie rijden is voor mij niet relevant,ttz..jongens die uren en uren in het zadel doorbrengen zijn dan denk ik ook op zoek naar"meer comfort"zonder dat daar echt nadelen aan verbonden zijn.Bref,banden liggen erop,as donderdag naar fm om stuurpen te vervangen/spacer achter cassette te plaatsen en dan zaterdag(niet eerder door omstandigheden)gaan we rijden.Ben benieuwd.

Plaats reactie