Pagina 339 van 767

Re: Specialized topic

Geplaatst: 18 mar 2014 14:04
door dimitrid
Vraagje:

Momenteel heb ik op mijn Tarmac SL4 campa chorus staan. Maar op termijn wil ik wisselen naar Sram (je moet alles eens proberen...). Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke crank dien ik te nemen? Een BB30 of een GXP? Welke lagers horen hier dan bij?
Alvast dank voor jullie hulp!

Re: Specialized topic

Geplaatst: 18 mar 2014 14:04
door amclassic-fan
Beide past, maar je kan 't beste de BB30 nemen.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 18 mar 2014 14:07
door boswielrenner
Als je Sram wilt rijden op een Tarmac SL4, dan heb je een BB30 crankset nodig om de meeste profijt te halen uit het frame.

http://www.mantel.com/sram-red-22-bb30

http://www.mantel.com/sram-bb30-trapas

Re: Specialized topic

Geplaatst: 18 mar 2014 18:40
door dimitrid
Bedankt voor de snelle reactie :)

Re: Specialized topic

Geplaatst: 18 mar 2014 21:26
door nijkie
PDM-Retro schreef:@ Dank je wel Ernie! Goed om te weten van die 105!
Ik ga binnenkort eens een afspraakje maken. Ik heel graag voelen wat nu het verschil tussen fact 8, 10 en misschien zelfs wel 11... Gewoon goed om te weten in de afweging lijkt me.

Ik wilde eea met vakantiegeld financieren dus dan kunnen die 3 of 4 maanden wachten er ook nog bij ;-)
Maar kun je ook met gelijke afmontage,wielen,banden etc rijden voor een eerlijk vergelijk.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 18 mar 2014 21:28
door ddetaey
Vooraleer je naar de FM gaat voor een uitgebreide rijtest, misschien ook nog even deze website van Specialized bestuderen :
< http://www.specialized.com/bc/microsite ... html#/home >

Dirk

Re: Specialized topic

Geplaatst: 21 mar 2014 19:56
door Sauvi
Kleine update voor de Venge, wielset Shimano RS81-C35 en cassette Ultegra 12-30.Banden Specialized Turbo Pro zwart.Vooraan 23,achteraan 25mm.Montage van deze banden ging vrij vlot.
Terloops,vgl week gaan we spacers wegnemen ;)


Afbeelding

Re: Specialized topic

Geplaatst: 24 mar 2014 20:42
door vincente
Na een tijd onvoldoende prioritijd bij het fietsen gaat een volgend fietshoofdstuk voor mij beginnen en daar hoort natuurlijk een nieuwe fiets bij...
Hang mijn DeRosa aan de wilgen en heb ervoor in de plaats een S-Works Tarmac gekocht, nog even wachten op de afmontage nu.

Het is een zwarte (satin gloss carbon red) geworden, met campa record, specialized pro crankstel en shamal of racing zero (valt nog te bezien)... hoe dan ook, ik post wel een plaatje als t zover is!

Re: Specialized topic

Geplaatst: 24 mar 2014 21:10
door boswielrenner
Wow...top afmontage! Gefeliciteerd alvast.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 24 mar 2014 21:30
door sharkman113
Het is een zwarte (satin gloss carbon red) geworden, met campa record, specialized pro crankstel en shamal of racing zero (valt nog te bezien)... hoe dan ook, ik post wel een plaatje als t zover is!
Wordt vast fraai, kennis van me heeft die frameuitvoering i.c.m. met de SR 80th anniversary groep en dat is de mooiste combinatie die ik kan bedenken. Heb die groep ook maar twijfel nog waar ik hem op ga zetten. (de fulcrums Dark label passen fraai bij de zwarte lak maar eigenlijk is het zwart/rood van een setje Zipp firecrest mooier)

Re: Specialized topic

Geplaatst: 25 mar 2014 20:22
door fietsvriend
@sauvi, ik dacht de draad eindelijk gevonden te hebben in de discussie over 23 mm vs 25 mm bandjes (hard rijden vs iets meer comfort, simpel gezegd), kom jij met een fiets op de proppen waarin verschillende banden zitten! Leg uit wat het voordeel is. Ik ben namelijk oprecht benieuwd.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 25 mar 2014 23:33
door Sauvi
fietsvriend schreef:@sauvi, ik dacht de draad eindelijk gevonden te hebben in de discussie over 23 mm vs 25 mm bandjes (hard rijden vs iets meer comfort, simpel gezegd), kom jij met een fiets op de proppen waarin verschillende banden zitten! Leg uit wat het voordeel is. Ik ben namelijk oprecht benieuwd.
@fietsvriend,
Tja,het is een distillatie na oa hier en op andere forums bandentopics gevolgd te hebben. Het is voor mij ook een test. Met 79kg zet ik mijn 23mm bandje voor op 7 en achter op 8 bar. De 25mm achteraan is mogelijk op zoek gaan naar een beetje "meer comfort"nl 6,5 bar zou volstaan.Ga beginnen op 7 bar ;) Rolweerstand zou nihil,niks,te verwaarlozen zijn...grip ok,de kans op een stootlek zou beduidend minder zijn gezien de iets grotere luchtkamer.Dat sommige pro's ook op dergelijke combinatie rijden is voor mij niet relevant,ttz..jongens die uren en uren in het zadel doorbrengen zijn dan denk ik ook op zoek naar"meer comfort"zonder dat daar echt nadelen aan verbonden zijn.Bref,banden liggen erop,as donderdag naar fm om stuurpen te vervangen/spacer achter cassette te plaatsen en dan zaterdag(niet eerder door omstandigheden)gaan we rijden.Ben benieuwd.