Pagina 339 van 1091

Geplaatst: 24 aug 2008 22:01
door Zorro
Hoe zit het met de stijfheid van de Wolf CL? Niet echt een TT Light maar ik vind hem perfect rijden onder mijn P3C.

Mvg, Zorro

Geplaatst: 24 aug 2008 22:04
door casran
paulusR3 schreef:@Casran: Begrijp dat jij voor je wedstrijd-(tijdrit) fiets een zo stijf mogelijke vork wil hebben, maar is de wolf sl dan de referentie?? Volgens mij niet. Er zullen toch zeker stijvere vorken op de markt zijn...?



Jup, er zijn er idd stijvere, maar het valt met de Wolf SL mee (gezien mijn gewicht en het feit dat ik nul spacers gebruik - vorkpijp is m.i. het fragielste van de SL). EN de Wolf SL geeft pas wat stijfheidsproblemen bij accelaraties, niet als je in het stuur blijft liggen (zoals ik meestal bij triathlon gebruik): dat laatste merk je bij de SLX wel, die -met zin voor wat overdrijving- haast een verende voorvork is... en da's nogal raar icm. een knalstijve achterkant van het frame.

Blijft het feit dat ie gewoon niet staat in een SLC, en dat is m.i. ook zo voor de EC90 Aero vork.

Op zich kan ik begrijpen dat hij in jouw R3 prima staat en interessant is voor je frame. Wat dat betreft idd een aangename vork voor jou.


@ ZorroI: had die Wolf TT vorig jaar ook in mijn P3C 2007 en vond die prima. Heeft alu vorkpijp, niet?

Nieuwe Cervelo is gereed

Geplaatst: 24 aug 2008 22:10
door ferdi
Cervelo R3
Force groep (komt alleen nog een compact cranckset op)
Diverse Ritchey WCS spullen
Alle onderdelen gewogen, komt totaal op ongeveer 7 kg.

[img=http://img92.imageshack.us/img92/108/dsc01626kp6.th.jpg]

Geplaatst: 24 aug 2008 22:17
door paulusr3
Ben toch eens benieuwd hoe Veltec met de ontevreden klanten omgaat? Ik denk dat ze nog wel 3t vorken op de proppen komen, maar misschien wegens leveringsproblemen, wat later.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de ontevreden klanten negeren...

Is het trouwens ook nog eens niet zo dat de meeste wolf-sl vorken in frames zaten die nog door de vorige importeur (conimex) geleverd werden?? Mijn R3 komt bijvoorbeeld van conimex.....
Niet dat dit wat uit zou moeten maken, maar ik moet ineens denken aan een garantie gevalletje wat ik ooit had met een fizik arione carbon. Fizik werd ineens verdeeld door Agu en die deden niets met mijn klacht!! Waren zij niet verantwoordelijk voor was de lezing! Was ik mooi klaar mee....:(

Geplaatst: 24 aug 2008 22:18
door Zorro
C a s r a n schreef:
@ ZorroI: had die Wolf TT vorig jaar ook in mijn P3C 2007 en vond die prima. Heeft alu vorkpijp, niet?


Correctie Casran. Onder mijn P3C zit een CL en geen TT.

Mvg, Zorro

Geplaatst: 24 aug 2008 22:24
door dehulk
Persoonlijk vind ik dat je een keuze bij veltec moet kunnen maken , in een slc - sl staat de easton vork gewoon niet mooi , Pinarello met een easton vork is toch ook geen gezicht .

Geplaatst: 24 aug 2008 23:06
door ferdi
@Paulus --> Veltec levert al de 3T vorken al een tijdje. Kijk naar mijn R3 hierboven. Dit frame is wel pas vorige week van veltec gekomen.

Ik heb een week of 2 geleden ook met Veltec gebelt en zij bevetigden dat er al een tijdje 3T vorken bij de R3 geleverd worden. Wat betreft de R3sl daar heb ik niet naar geinformeerd.

gr

Geplaatst: 24 aug 2008 23:59
door luctoretemergo
Nu ik het plaatje heb gezien van de rode SLC met de Easton vork weet ik het zeker: ik ga nooit akkoord met de Easton als vervangvork. Wat een lelijke combinatie! De R3 vind ik een ander verhaal, alhoewel de 3T daar ook nog steeds te prefereren is.

Alsjeblieft mensen, toon wat ruggengraat en stuur emails naar Cervelo en Veltec. Dit kunnen ze ons echt niet maken!

TERUGROEPACTIE EASTON EC90SLX VORKEN

Geplaatst: 25 aug 2008 00:10
door veltecblx
Beste forum lezers,

vol interesse volgen wij de discussie over de keuze tussen 3T en EC90SLX vorken. Natuurlijk is het zo dat wij graag tevreden klanten en Cervelo bezitters hebben en graag aan alle wensen tegemoet komen. Er is 1 ding belangrijker dan de tevredenheid van de Cervelo bezitters er dat is de veiligheid van Cervelo bezitters, om iedereen binnen en beperkte tijd van veilige vorken te voorzien is er door Cervelo (ook als Veltec geen easton importeur geweest) gekozen om de EC90SLX aan te bieden als vervanger voor de Wolf vork, deze vork een veilige, duurzame, lichte vork met uitstekende rij eigenschappen en voldoet in dit opzicht aan alle voorwaarden om de WOLF SL te vervangen. Hoe wel wij begrijpen dat een aantal van jullie graag 3T vorken zouden willen als vervanging, willen wij iedereen erop attent maken dat het eerste belang de veiligheid is en dat wij niet graag zouden willen zien dat er mensen die het idee hebben dat er binnenkort andere vorken beschikbaar komen in de tussentijd een incident met de WOLF SL vork hebben.

Met vriendelijke groet
Veltec BENELUX BV

Geplaatst: 25 aug 2008 00:16
door Zorro
veltec blx schreef:Hoe wel wij begrijpen dat een aantal van jullie graag 3T vorken zouden willen als vervanging, willen wij iedereen erop attent maken dat het eerste belang de veiligheid is en dat wij niet graag zouden willen zien dat er mensen die het idee hebben dat er binnenkort andere vorken beschikbaar komen in de tussentijd een incident met de WOLF SL vork hebben.

Met vriendelijke groet
Veltec BENELUX BV


Ik begrijp deze tekst voor geen meter. Ligt dit aan mij? 3T zou dus niet te vertrouwen zijn?

Zelf geen SL Vork (CL op de P3C) maar volg deze discussie wel met veel interesse.
imho. Cervelo zou de eigenaars moeten laten beslissen wat ze als nieuwe voorvork willen. Het is niet de schuld van de eigenaars en dus moet Cervelo zijn naam waarmaken.


Zorro

Geplaatst: 25 aug 2008 00:23
door masterb
Ik denk dat 3T langer duurt. Dus is de periode dat iemand op een gevaarlijke Wolf doorrijd langer...ofzo iets?

Geplaatst: 25 aug 2008 00:24
door casran
veltec blx schreef:Beste forum lezers,

vol interesse volgen wij de discussie over de keuze tussen 3T en EC90SLX vorken. Natuurlijk is het zo dat wij graag tevreden klanten en Cervelo bezitters hebben en graag aan alle wensen tegemoet komen. Er is 1 ding belangrijker dan de tevredenheid van de Cervelo bezitters er dat is de veiligheid van Cervelo bezitters, om iedereen binnen en beperkte tijd van veilige vorken te voorzien is er door Cervelo (ook als Veltec geen easton importeur geweest) gekozen om de EC90SLX aan te bieden als vervanger voor de Wolf vork, deze vork een veilige, duurzame, lichte vork met uitstekende rij eigenschappen en voldoet in dit opzicht aan alle voorwaarden om de WOLF SL te vervangen. Hoe wel wij begrijpen dat een aantal van jullie graag 3T vorken zouden willen als vervanging, willen wij iedereen erop attent maken dat het eerste belang de veiligheid is en dat wij niet graag zouden willen zien dat er mensen die het idee hebben dat er binnenkort andere vorken beschikbaar komen in de tussentijd een incident met de WOLF SL vork hebben.

Met vriendelijke groet
Veltec BENELUX BV



Ja, veiligheid mag dan nog de eerste zorg zijn, maar Cervélo (en jammer genoeg zit u daar als Veltec midden tussen, als boodschapper) biedt ons geen keuze. Juridisch houdt het aanvaarden van een Easton SLX vork in dat ik mij akkoord stel met de recall en vervanging door een Easton EC90 SLX, en dan vervalt elke claim van mijn op een 3T Funda Pro vork... U kan er dus vanop aan dat ik niet in deze -excuseer voor de woordkeuze- val trap en Cervélo graag voor zijn verantwoordelijkheid blijf stellen (als bezitter van 3 Cervélo's mag ik dat wel, neem ik aan), en ze laten mij dus geen andere keuze dan met een Wolf SL te blijven rijden.

De juridisch enige oplossing die ik ZOU aanvaarden is de TIJDELIJKE vervanging door een Easton EC90 SLX (mag zelfs een gewone EC90 of EC90 Aero zijn) waarbij ik een ondertekend formulier voorgelegd krijg dat ik binnen een vast bepaalde termijn voorzien wordt van een 3T Funda. Dat is immers de enige juridisch sluitende procedure die mij garandeert dat ik ooit de 3T vork in mijn SLC-SL krijg, waarop ik momenteel ook recht heb naar Belgisch consumentenrecht.

In alle andere gevallen blijft Cervélo in gebreke om garantie te bieden op een produkt dat zij verkocht heben, en bieden zij bovendien geen volwaardig vervangprodukt voor een produkt waarvan ze zelf duidelijk stellen dat het door een verborgen gebrek aangetast is. Ik hoop dat Cervélo zelf met een oplossing op de proppen komt, want Cervélo/Veltec via aangetekend schrijven ingebreke stellen zal voor mij de enige uitweg zijn om ervoor te zorgen dat mijn verzekering mij dekking geeft (vermits er bewijs is dat ik op de hoogte ben van het probleem). Ik veronderstel dat het zover niet moet komen en wij samen in Canada de oplossing kunnen bekomen (ook voor hen niet eenvoudig) die ervoor zorgt dat we fier kunnen blijven zijn op deze fietsen!