Cannondale
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Goed, werkt intitief en retestrak.
Vind persoonlijk Campa nog steeds mooier, maar puur naar de werking gekeken ben ik geneigd om SRAM het voordeel van de twijfel te geven. Sowiso de voorderrie, die schakelt beter dan welke andere VD ik ooit in mijn handen heb gehad (uitgezonderd de Di2 en EPS).
Vind persoonlijk Campa nog steeds mooier, maar puur naar de werking gekeken ben ik geneigd om SRAM het voordeel van de twijfel te geven. Sowiso de voorderrie, die schakelt beter dan welke andere VD ik ooit in mijn handen heb gehad (uitgezonderd de Di2 en EPS).
Less is bore
Over smaak valt niet te twisten, maar ik kan echt niet begrijpen dat je SRAM minder mooi vindt dat Campa 11-speed koeienhoorns met walvismotief, lelijke gekrulde hendels en Mickey Mouse oortjes.
Persoonlijk vind ik Campa Record 10v nog steeds het allermooist. Liefst met de 2005 kartonnen crank met vierkante as.
Zelf vind ik SRAM 2013 véél te druk. Ik zou de groep zo kopen maar die zou dan linea recta naar de spuiterij gaan om de logootjes eraf te halen.
Persoonlijk vind ik Campa Record 10v nog steeds het allermooist. Liefst met de 2005 kartonnen crank met vierkante as.
Zelf vind ik SRAM 2013 véél te druk. Ik zou de groep zo kopen maar die zou dan linea recta naar de spuiterij gaan om de logootjes eraf te halen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
daniel1975 schreef:Goed, werkt intitief en retestrak.
Vind persoonlijk Campa nog steeds mooier, maar puur naar de werking gekeken ben ik geneigd om SRAM het voordeel van de twijfel te geven. Sowiso de voorderrie, die schakelt beter dan welke andere VD ik ooit in mijn handen heb gehad (uitgezonderd de Di2 en EPS).
al eens met mechanische DA 11speed gefietst dan?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
nee; wel met de vorige, maar dat gevoelloze schakelen bevalt mij gewoon niet. En de Yaw is absoluut beter, kan ik je nu al bijna met zekerheid vertellen.
Less is bore
Ik heb jaren met campagnolo gereden. Nu met SRAM, schakelen enzomeer doen ze allebei even goed naar mijn mening (record vs. red). Het voor mij persoonlijk grote voordeel van SRAM tegenover campa is het ontbreken van de schakelhendels op de handvaten van de SRAM grepen.
Ondertussen m'n cosmic carbon achtervelg stuk gereden. In peloton tegen 45 per uur in een put gekwakt. Hoorde een raar geluid achteraan (maar dat gebeurt wel meer met die hoge wielen). Geen verdere aandacht aan besteed, thuis aangekomen en gemerkt dat er een slag in 't achterwiel zat. Bij het verwijderen van het velglint door een spaakgat de scheur gezien.... .
Ondertussen m'n cosmic carbon achtervelg stuk gereden. In peloton tegen 45 per uur in een put gekwakt. Hoorde een raar geluid achteraan (maar dat gebeurt wel meer met die hoge wielen). Geen verdere aandacht aan besteed, thuis aangekomen en gemerkt dat er een slag in 't achterwiel zat. Bij het verwijderen van het velglint door een spaakgat de scheur gezien.... .
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat gevoelloze schakelen is wel een beetje weg bij shimano. De XTR derrie,s (De gewone) hebben een sterkere veer dan de sram XX en X0. Of dat bij de DA ook zo is weet ik niet.daniel1975 schreef:nee; wel met de vorige, maar dat gevoelloze schakelen bevalt mij gewoon niet. En de Yaw is absoluut beter, kan ik je nu al bijna met zekerheid vertellen.
Dan nog vind ik sram gewoon fijner de dual tab is gewoon heerlijk. De terugschakel slag bij shimano vond ik veel te lang.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
bij de atb groepen is het mij ook nooit zo opgevallen, op de race wel.
Less is bore
Afgelopen weekend in Stavlo (België) een nieuwe set wielen gekocht.
Was daar het weekend met vrienden om te fietsen, en in een afdaling brak een spaak van mijn Mavic Aksium achterwiel. Flinke slag in het wiel. Volgens een van mijn vrienden zag de spaak ernaast er ook al niet zo best meer uit.
Gelukkig waren we nog maar 3 km. van Stavelot verwijderd.
Daar kwamen we een fietsenmaker tegen, een kleine maar zeer nette en opgeruimde winkel.
En zowaar op zaterdag tussen de middag nog open. De eigenaar kon mijn spaak niet vervangen, want hij had de juiste niet op voorraad. Hij wilde wel de slag eruit halen, maar ik had weinig trek om nog 150 km. te gaan fietsen met 1 spaak minder op het slechte wegdek daar.
Hij wilde mij wel een wiel lenen, maar die zou ik niet op tijd terug kunnen brengen.
Aldus besloot ik daar een nieuwe set te kopen.
Het is Duits en handgespaakt. Volgens hem een onbekend merk, weinig marketing en dus ook niet zo duur. Ze zijn alluminium, rond de 1.500 gram. Hij verkocht alleen spullen in zijn winkel waar hij zelf achter stond. En aangezien hij zelf niet over verkoop begon en erg behulpzaam was vertrouwde ik de aankoop. Ook nog gratis 2 nieuwe binnenbanden (i.v.m. hoge velg) erin gezet.
Na een half uurtje stond ik weer buiten met een set nieuwe wielen, helemaal blij eigenlijk.
Was namelijk eigenlijk al lang een wens om hoge wielen te kopen, maar de noodzaak was er nooit.
Hier het resultaat:
De laatste rit op zondag was trouwens in flinke regen. Bij mijn bracket piept het nu wat, dus die moet gesmeerd worden denk ik. Iemand een goede tip waarmee en hoe?
Was daar het weekend met vrienden om te fietsen, en in een afdaling brak een spaak van mijn Mavic Aksium achterwiel. Flinke slag in het wiel. Volgens een van mijn vrienden zag de spaak ernaast er ook al niet zo best meer uit.
Gelukkig waren we nog maar 3 km. van Stavelot verwijderd.
Daar kwamen we een fietsenmaker tegen, een kleine maar zeer nette en opgeruimde winkel.
En zowaar op zaterdag tussen de middag nog open. De eigenaar kon mijn spaak niet vervangen, want hij had de juiste niet op voorraad. Hij wilde wel de slag eruit halen, maar ik had weinig trek om nog 150 km. te gaan fietsen met 1 spaak minder op het slechte wegdek daar.
Hij wilde mij wel een wiel lenen, maar die zou ik niet op tijd terug kunnen brengen.
Aldus besloot ik daar een nieuwe set te kopen.
Het is Duits en handgespaakt. Volgens hem een onbekend merk, weinig marketing en dus ook niet zo duur. Ze zijn alluminium, rond de 1.500 gram. Hij verkocht alleen spullen in zijn winkel waar hij zelf achter stond. En aangezien hij zelf niet over verkoop begon en erg behulpzaam was vertrouwde ik de aankoop. Ook nog gratis 2 nieuwe binnenbanden (i.v.m. hoge velg) erin gezet.
Na een half uurtje stond ik weer buiten met een set nieuwe wielen, helemaal blij eigenlijk.
Was namelijk eigenlijk al lang een wens om hoge wielen te kopen, maar de noodzaak was er nooit.
Hier het resultaat:
De laatste rit op zondag was trouwens in flinke regen. Bij mijn bracket piept het nu wat, dus die moet gesmeerd worden denk ik. Iemand een goede tip waarmee en hoe?
Laatst gewijzigd door Jaeger op 11 jun 2013 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Stronglight.
Het is een Red13 compact, want die heb ik nodig in de bergen
Stronglight past gewoon, je moet alleen op 1 punt een paar mm afronden op de arm van hrt kettingblad.
Het originele kettingblad heeft afgeronde puntjes, de Stronglight rechte. 2mm eraf en past perfect.
Overigens is dit alleen het geval bij BB30, niet bij gpx.
Het is een Red13 compact, want die heb ik nodig in de bergen
Stronglight past gewoon, je moet alleen op 1 punt een paar mm afronden op de arm van hrt kettingblad.
Het originele kettingblad heeft afgeronde puntjes, de Stronglight rechte. 2mm eraf en past perfect.
Overigens is dit alleen het geval bij BB30, niet bij gpx.
Less is bore